/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tæppebanker - elektrisk
Fra : lham
Vist : 973 gange
100 point
Dato : 13-03-12 17:04

Har et par gode gamle "flettede" tæppebankere, men mine håndled er ikke hvad de har været så findes der mon ikke en elektrisk udgave-har søgt men uden held.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-03-12 17:41

En støvsuger?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 13-03-12 18:49

Vagnr
du kan støvsuge en time på et tæppe-derefter ud på snoren og så en gang bank -støvet vælter ud !

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-12 19:09

Citat
du kan støvsuge en time på et tæppe-derefter ud på snoren og så en gang bank -støvet vælter ud !

Kan du ikke bruge et ''møjunger'' der skal afreagere deres krafter......?
Ellers syntes jeg at have set dem på nettet? som opfindelser
prøv at søg på tuben.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-03-12 19:39

Hvis et firma i nærheden banker spunsjern i jorden så anbring lige tæppet et par minutter på maskineriet

Folk ryster vel deres tæpper nu, jeg har gjort det nogle gange med et Axminster på 2 x 3 m, men det kræver altså også kræfter

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-03-12 19:42

Citat
du kan støvsuge en time på et tæppe-derefter ud på snoren og så en gang bank -støvet vælter ud !

Ikke så meget støv, men lige så meget sand og andet småt tungt der omgående kravler langt bed i luven.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-12 19:43

Citat
Axminster på 2 x 3 m

Prøv et der er 3X så stort, så er det altså ungerne, der får lov at slå til Søren,
for mor opgiver sgu, eller har andet at give sig til.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-12 20:15

Vi har en del gamle ægte tæpper, de bliver støvsuget, og når der ligger sne, kommer de ud i haven, luven nedad, og bliver gennemtrampet.

Sneen er altid sort bagefter.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-03-12 08:14

ja måske skulle jeg rulle dem sammen og camuflere dem som fastelavnstønder
eller hyre en pensioneret skoleinspektør der har øvelse med spanskrøret

har set lidt på yoy tube "electric carpet beater" men de arbejder stadig efter princippet om at suge/rulle/hvirvle snavset op af tæppet i stedet for at banke det ud ( med ondt skal ondt fordrives ! )

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 06-04-12 08:41

Tak for svaret vagnr.

jeg må så vente til næste vinter

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-04-12 09:04

Selv tak, lham, du må håbe på en hård vinter