/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
vil pludselig ik have grød
Fra : bublebee
Vist : 744 gange
100 point
Dato : 13-03-12 13:07

Min datter på 5 mdr vil pludselig ik have grod mere. Hun har fået siden hun var 4 mdr.
Men så d 29 blev hun vaccineret og samme aften blev hun så skidt at hun blev indlagt natten over til obs for feberkramper. Vi kom hjem næste morgen
Efter nogle dage var hun frisk igen. Så blev hun ramt af forkølelse og feber, og det er hun ved at være ovre nu. Hun hvæser en smule i sin vejrtrækning ind imellem hvis hun bliver ivrig.
Men nu vil hun pludselig ik have grød mere og hun elskede sin grød og spiste med fornøjelse 2 gange dagligt. Hun er helt vild når vi laver det klar, men nar hun så kommer i sin stol og skal spise vil hun ik have det. Bliver til tider ked indtil man fjerner det.
Hun vil kun amme nu
Hyn bliver 6 mdr d 22

Hvad er der gået galt ?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 13-03-12 13:32

Hejsa.
Der er såmænd ikke noget galt ...hun har bare sin egen mening lige nu og det skal hun ha' lov at ha'.
Glem for en uges tid alt om grød ...så kommer lysten tilbage igen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-03-12 16:48

Hvis man har svært ved vejrtrækning,og er forkølet, så kan en klump grød jo føles som om den vokser i munden og den skal ligesom synkes, samtidig med at man skal trække vejret.
Så det kan være det har være en overraskelse og en ubehagelig fornemmelse

Prøv at spise grød med en klemme for næsen.

Prøv at lav den meget meget tynd- som vælling- se om det kan hjælpe en overgang. Ganske lidt på en teske-

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-12 19:05

Citat
den skal ligesom synkes, samtidig med at man skal trække vejret.

Uden for emne,
jeg mener at have læst, at de første dage/uger/måneder
af et barns liv - kan de både trække vejret og synke - på samme tid, altså
og uden det kommer galt i halsen på den 'bette'
er det en skrøne eller ren alvor

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 14-03-12 18:00

Prøv at køre grødet, gennem en blender og fortynd det med lidt kogende vand.

Så er det nemmere at fordøje.

Håber dit barn får appetiten tilbage.

Cimbombom.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-03-12 18:42

Grøden er helt fin og lind uden klumper

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-12 21:36

Ak ja, når det er første barn så kan der være svært.

Din datter er helt normal og det er også normalt at de ændrer smag når de er syge. Og hun vil have trøst ved brystet fordi hun er lidt utryk efter indlæggelse.

Men har du spørgsmål så kan du altid ringe til din sundhedsplejerske, hun er til for nye mødre.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 08-04-12 19:35

Tak for svaret piaskov.