/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Starter contra Home Premium
Fra : sonjor
Vist : 389 gange
200 point
Dato : 13-03-12 10:33

Hej
Jeg påtænker i morgen at købe den lille ny Medion netbook i Aldi. Den har Win 7 starter. Jeg har fra tidligere en opgraderings-kode til Win 7 home premium, men kan det mon betale sig at installere den ??
Og endnu et spørgsmål: Hvor meget vinder jeg ved evt. at opgradere til 2 GB ram (den har kun 1 GB)??
mvh Sonja

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 13-03-12 10:57

Maskiner er kun bygget til "starter" - så med mindre du søger problemer - lad være....

PS...

Den kan IKKE opgraderes med mere ram....

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 13-03-12 12:41

Tak for svaret refi. Ikke særligt opløftende, men det er nok facts.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 13-03-12 13:50

@Refi
Jo, den kan nu godt opgraderes til 2 GB ram, læser jeg på en tysk bedømmelse af den.
mvh Sonja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-12 14:22

Du kan selvfølgelig SKIFTE ramblokken til 2Gb - men der er kun EEN slot - så muligheden er kun udskiftning.....

Det vil dog ikke give dig noget på så lille en "minibook"

Husk lige - den slags maskiner er KUN til småopgaver (mails,breve, lidt surfen osv)

Så vil du ofre prisen på andet styresystem, mere ram osv.. så køb hellere en rigtig notebook....

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 13-03-12 17:42

Ja tak, men jeg vil nu også lige gøre opmærksom på, at man sagtens kan opgradere til Win 7 Home Premium, uden at bede om problemer. Jeg har gjort det tidligere på en netbook, jeg engang har haft, men solgt igen. Denne vil jeg bruge i min undervisning i seniordans, altså have både musik og beskrivelser herpå. Kun fordi den er mindre og dermed lettere at have i tasken undervejs.

Det har jeg også gjort tidligere, og har fortrudt, at jeg solgte den gl.

mvh Sonja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-12 17:57

Hvorfor dog lægge en anden Win på ?????

Starterversionen er da udmærket....

Der er da ingen grund til at "misbruge" de få kræfter den har....

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-03-12 20:12

Jeg mener starter versionen er spærret for nogle ting som slideshow ved pauseskærmen og vist et par andre ting. men jeg tror de fleste låses op med tiden ved opdatering. den med slideshowet havde jeg løst med et 3parts hjælpeprogram. Men om det er sådan i en ny indkøbt PC vil kun tiden vise.
hilsen Steen