/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Luksuriøs godtgørelsesordning....
Fra : Cimbombom
Vist : 669 gange
80 point
Dato : 12-03-12 19:18

Krise Krise, fyringsrunder fyringsrunder. Penge mangel på de offentlige budgetter... Vi skal allesammen spare!

Men det statsejede selskab Dong Energy. Forgylder Anders Eldrup med et to-cifret millionbeløb.
Fordi han ikke gider at arbejde for Dong længere....

Kunne de penge, ikke blive brugt bedre andre setder. I stedet for at smide dem efter en, som vil sige sit arbejde op...

Citat
Eldrup hæver millioncheck efter farvel

Anders Eldrup stopper som administrerende direktør i Dong Energy, men bliver forgyldt på vej ud af døren.

Efter Anders Eldrup har sagt farvel til Dong Energy kan han forsætte gåturen ned i banken, hvor han kan hæve godt 17 millioner kroner. Efter 11 års ansættelse i virksomheden er det nemlig hans godtgørelse for afskedigelsen.
Det skriver epn.dk, der har lavet beregningerne på baggrund af Dongs årsregnskab for 2011.
Heri står der, at Anders Eldrup var ansat på en kontrakt, der sikrer ham en godtgørelse svarende til 33, 5 måneders løn, hvis hans kontrakt blev opsagt.
Dong Energy og Anders Eldrup valgte at stoppe samarbejdet med øjeblikkelig virkning efter “gensidig aftale”. Fremover vil han koncentrere sig om bestyrelsesarbejde.
Den konstituerede direktør bliver Carsten Krogsgaard Thomsen, der indtil nu har været økonomidirektør i virksomheden.
I 2010 fik Anders Eldrup en årsløn på 5,7 millioner kroner, mens den i 2011 lød på godt 6 millioner kroner.
Anders Eldrup blev direktør i olie og naturgasselskabet Dong i 2001. Før var han næsten 30 år i Finansministeriet, hvor han sluttede i en stilling som departementschef. Samtidig med stillingen i Finansministeriet sad han som næstformand i Dongs bestyrelse.
Han er i dag medlem af seks bestyrelser heriblandt Danmarks Tekniske Universitet, Experimentarium og Lindsoe Offshore Renewables Center. Desuden er han bestyrelsesformand for Copenhagen Cleantech Cluster.
I 1994 blev han gift med Merete Eldrup, som i dag er administrerende direktør i TV2 og som han mødte, da de begge arbejdede i Finansministeriet. I 1999 blev han udnævnt til ridder af Dannebrog.
/ritzau/

( http://www.information.dk/telegram/295889 )

Citat
Anders Eldrup fra det statsejede DONG udtaler sig om Bilderberg til DR
- Alt det der med verdensregering og så videre. Tro mig, det er fuldstændig skudt ved siden af. Det understreger direktør i Dong Energy, Anders Eldrup, som er dansk koordinator for Bilderberggruppen og selv deltager.

Anders Eldrup medgiver at der hersker en del mystik omkring Bilderberggruppen.

-Men det er blevet hevet op på en piedestal, som det slet ikke kan bære, siger han, og peger på at han har inviteret Poul Nyrup Rasmussen og tidligere direktør i udenrigsministeriet Ulrik Federspiel med på årets møde, fordi han mener, de kan bidrage med noget godt til debatten.

( http://www.denmarkonline.dk/1/2010-22-anders-eldrup-fra-det-statsejede-dong-udtaler-sig-om-bilderberg-til-dr )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-12 19:22

Det er skandaløst og en direkte hån mod det Danske samfund.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 12-03-12 21:47

Det har vel intet med krisen at gøre.

Hvis man har en ansættelseskontrakt, kan der ikke lige laves om på den p.g.a. en krise - så var kontrakten jo ikke noget værd.

Problemet må være, at man fra starten lod ham få så favorabel en kontrakt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-12 08:23

Misundelse har gode kår i DK

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 13-03-12 10:42

Jeg kan godt forstå han holder op når det giver så mange penge, så skulle da F¤%&#¤ stå i at arbejde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-12 11:53

Citat
Hvis man har en ansættelseskontrakt, kan der ikke lige laves om på den p.g.a. en krise - så var kontrakten jo ikke noget værd.

Ok jo - efterlønnen var/er jo også en slags kontrakt.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 13-03-12 12:09

Eyvind   har du ikke lært, at det kommer an på hvem der har kontrakten.

Der er nogen sådan en kontrakt er mere bindende for end andre.

Det fungerer ikke sådan at kontrakter er ens for Per og så Poul.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 80 point
Dato : 13-03-12 12:50

Citat
Eyvind har du ikke lært, at det kommer an på hvem der har kontrakten. [Stikker snotten i alting]

Der er nogen sådan en kontrakt er mere bindende for end andre. [Yaaark]

Det fungerer ikke sådan at kontrakter er ens for Per og så Poul.

Efterlønnen koster jo 16 milliarder, så "skide være" med småbeløb på 80 millioner til Peter Strarup og lignende til andre direktører, 70 millioner til Henning Dyremose da TeleDanmark blev solgt, 28 millioner til en ung DSB-formand der kun sad i 3 måneder, + hundreder af andre man ikke læser om.

Og op i røven med manden på gulvet der har arbejdet 40 timer om ugen, men først kan få folkepension når han bliver 67 trods 50% invaliditet, de foregående 7 år er så gået med utallige arbejdsprøvninger hvor han så bliver nødt til at sælge huset og konen for at få mad.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-12 14:09

Nåe ja det har du da ret i LuffeA

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-12 14:24

Ville nogen af jer have sagt NEJ TAK til en sådan kontrakt

Hvorfor er det altid naboen der vinder i Lotto

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 13-03-12 20:57

Tak for svaret LuffeA.