/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Mejer Cola
Fra : jamera
Vist : 817 gange
147 point
Dato : 27-05-03 19:06

hej

er der nogen der kender opskriften på Cola??

hilsen Mejer

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-05-03 19:18

Ja da.
Det gør Fa. Coca Cola, Fa. Pepsi og mange andre firmaer.
Prøv at skrive til dem og spørg.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 27-05-03 19:41

Coca Cola
Kolde drikke

Under De Olympiske Lege i Atlanta sommeren 1996 forlød det at den hemmelige opskrift på Coca Cola var sluppet ud til offentligheden. Det afvises fra Coca Cola's side, men her er den i hvert fald.

28 ml koffein
28 ml vanilleekstrakt

Smagsstoffer (70 ml):
appelsinolie
citronolie
muskatnødolie
kanelolie
korianderolie
neroliolie

Endvidere:
224 ml alkohol
112 ml cola-ekstrakt
84 ml citronsyre
224 ml limesaft
13,6 kg sukker
9 liter vand

Bland koffein, sukker og limesaft i kogende vand. Tilsæt smagsstoffer og vanille. Når blandingen er kølet ned, tilsæt alkohol og lad det stå et døgn.

Kilde: http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0730004.html

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 27-05-03 19:43

Det er nok det nærmeste du kommer. For de er nok ikke så villige til at dele ud af de hemmelige opskrifter

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 27-05-03 21:12

Tak Majbritt

Jeg forestiller mig jeg vil prøve at finde de ingredienser der er nemme at skaffe, og iøvrigt kun de sunde.......og så evt. blande det med usødet frugtsaft og danskvand.
Måske jeg også skulle tjekke om om man kan se hvad Søborggårds Cola indeholder

PS jeg har stadig mine tænder i behold!

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 09-06-03 20:30

Har du prøvet at lave cola? Hvordan gik det?

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 09-06-03 22:28

.......neej, jeg har ikke prøvet endnu........men en dag så.......

Hvis der er nogen der prøver så skriv lige...........

Kommentar
Fra : bentek

Dato : 28-12-03 22:53

Cola er nok lavet af sukker, kulsyreholdig vand, coffein, aroma,phosphor, (kunstige olier). Jeg gætter kun. Men godt smager det jo.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-04 15:03

Cola er faktils en koffeinholdig nød. Den har vist ikke specielt brug for at blive fremstillet. Men hvis man vil lave en drik af den, så er det nok en god ide at starte med cola-ekstrakt og hælde vand og sukker i. Resten er jo smag og behag