/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Gamle videooptagelser til dvd
Fra : Emmapigen
Vist : 759 gange
15 point
Dato : 12-03-12 11:35

Hej!

Det er sådan at jeg ligger inde med en masse gamle videooptageler (ligner gamle kassettebånd) som jeg gerne vil oveføre til dvd/computeren. Hvordan gør jeg?

Mvh
Emmapigen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-03-12 11:51

Først og fremmest,skal du have noget,som kan afsoille kassetterne.

Det afhænger af hvad de er optaget med hvad der skal bruges.

Dernæst skal de overføres til en computer eller en dvd optager.

Ogs der afhænger det nødvendige grej af dit andet udstyr.

Hvis du er heldig er kasetterne ikke over ca. 10 år gamle og er med digital video. Så vil en afspiller kunne forbindes direkte med firewire indgang, som de bedre ciomputere har.

Derefter er det bare et dvd brænderprogram , som skal til.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-03-12 12:00

Jeg har en maskine der kopierer bånd til dvd, uden hjælp af pc.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-03-12 12:01

Så vidt jeg kan forstå af størrelsen på kassetterne, kan det både være analoge bånd og DV bånd(digitale), og metoden afhænger af hvilke bånd det er. Har du stadig det udstyr de er optaget med ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-03-12 12:07

koster 1.600 kr.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-03-12 13:54
Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-12 14:55

Så længe det er egne optagelser, så er det ikke så svært. Men er det købe videoer, så kan det volde en del problemer, da de ofte er med en underlagt signal, som gør, at de er svære at kopiere i god kvalitet.

Du kan i dag købe en DVD recorder maskine med harddisk. De koster ikke så meget mere, så det er nok værd at ofre lidt penge på.

Du overspiller dine videoer til harddisken. Herefter er det muligt, at redigere de uheldige scener fra, lige som du kanklippe optagelserne ud i stumper, og sammensætte dem i en anden rækkefølge, og/eller sammen med andre optagelser.
Når du har færdig "pudslet" dine optagelser, lægger du dem over på en DVD, i et antal svarende til familiens efterspørgsel.

Jeg har selv overspillet gamle VHS optagelser, fra da min datter gik i børnehaveklasse og 1.-3. klasse med godt resultat, selv om optagelserne var næsten 20 år gamle.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-03-12 15:45

Det har jeg også gjort med VHS til HD optager, men der er efter EMMAPIGENS beskrivelse tale om små bånd på størrelse med musikkassettebånd, så kan det være enten Video 8, eller DVD bånd, i begge tilfælde må man jo have fingre i afspilningsmuligheder. Jeg har et Sony DVD kamera, og der kører jeg selvfølgelig fra kamera til komputer. Er det video 8 kan man måske køb en billigger video 8 på den blå avis.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-03-12 16:13

Der findes en adapter til små bånd så de kan køre i en vhs maskine.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-12 16:29

Ja Teil, men det er kun halvformatet VHS-C som kan gøre dette.
Video 8 og Digital 8 skal afspilles i en passende afspiller, evt. i det kamera de er optaget med; hvilket giver det bedste resultat, hvor sporingen af båndet passer sammen.

Optagelser på SD kort, gøres bedst ved direkte overspilning til HD-recorderen, som så bliver et perfekt DVD ved brænding. Ofte er film på SD-kort i AVI format, men ved afspilning fra kamera, får man også her et rigtigt videosignal.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-03-12 17:04

Min maskine brænder direkte på dvd fra vhs.
Trykker på kopier og den passer sig selv.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 12-03-12 18:26

Ja Ja Teil
Det er forstået,
men hvad er det for en maskine --type -- navn og event. hvor den kan købes

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-03-12 19:19

Philips DVDR3510V
Købt i vores lokale radio tv butik

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-03-12 19:25

Tilfreds anuarak?

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 12-03-12 19:49

Ja Tak
jeg kigger på den

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-03-12 09:53

Nu er der jo ikke meget der tyder på, at det er VHS bånd det drejer sig om.

Kommentar
Fra : Emmapigen

Dato : 13-03-12 10:21

Det er hi8 bånd.....:)

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 15 point
Dato : 13-03-12 10:25
Kommentar
Fra : Emmapigen

Dato : 13-03-12 10:27

Jeg har selv prøvet at Google lidt.....der er noget der hedder en hi8 adapter... Nogen der ved hvor man kan købe et.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-12 10:27

Citat
Man benytter simpelthen videokameraet som afspiller.

Hi8 er altså analog video

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-12 10:29

Citat
Fælles for alle nævnte videobånd under denne side, er at de alle har været meget anvendte, samt at ingen af dem har på nogen måde kunne blive afspillet fra en alm. videoafspiller, som VHS-C båndet kunne via en adapter. Man benytter simpelthen videokameraet som afspiller.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-12 10:31

Du kan IKKE bruge en adapter til Hi8 bånd.

Kommentar
Fra : Emmapigen

Dato : 13-03-12 10:37

Tak Teil :)

Godkendelse af svar
Fra : Emmapigen

Dato : 13-03-12 10:37

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-12 14:40

Velbekomme