/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Varer julen lige til påske?
Fra : o.v.n.
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 11-03-12 21:53

Hos os er det lige ved at lykkes i år, her til aftenkaffen har jeg fundet kagedåsen og der er stadig sirupskager - korrekt skrevet, det er sirupskager og ikke brunkager som i sikkert kender.
Nå det er bare for at slå snakken i gang, i behøver ikke svare på sprøgsmålet i overskriften, bare skriv hvad i har lyst til

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 11-03-12 23:26

bare skriv hvad i har lyst til

God nat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-12 23:41

Sov godt og kom tilbage i morgen for at deltage i den spændende debat som måske udvikler sig mens du sover

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 12-03-12 01:29

......
nej, det er ikke sandt
for der imellem kommer fasten. (Måske lidt sent eller lidt tidligt )

Go' nat

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 12-03-12 03:24

Tja, når vores børn er på besøg varer julen hele året, de forlanger mor's flæskesteg med det hele hver gang næsten uansetvarmegraderne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-03-12 09:37

Nej, Julebryggen afløses jo af Påskebryggen, så efter P dagen er det ikke længere Jul.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 12-03-12 11:33

Hos mig varer Julen til påske og til Jul igen.

Jeg har en juleklokke hængende oppe under loftet, og det er for besværligt at tage den ned og hænge den op igen, så den er der på årsbasis med sne - hytte og grandtræ.

Min sidste julenisse er også på plads endnu, og det ender med nissen også vil overleve somren på en glasrude på min bogreol.

Så er der en lille snemand på en anden bogreol, som jeg havde overset, den bliver pakket ned i dag. den havde jeg overset.

Men alt i alt, så har jeg det lidt lettere til Jul her i 2012.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-12 16:14

Julen varer lige til de pæne flasker med julemotiv afløses af nogle andre flasker med gule etiketter.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-12 18:14

Tja, vi har først lige fået kørt juletræet væk, og min troldhassel gren er snart klar til at blive pyntet med påskeæg i stedet for julekugler.

Den svenske julmust bliver nu udskiftet til påskmust, men ellers er det jo det samme.

Der er indkøbt gule stearinlys, som snart overtager de røde lys' plads i stagerne.

Jeg har fundet opskriften på min svigermors gode urtesild frem, som jeg både laver til jul og til påske.

Jo, julen varer lige til påske... eller næsten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-12 19:20

Citat
Den svenske julmust bliver nu udskiftet til påskmust, men ellers er det jo det samme.

Ja det er vel det der mellanøl altsammen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-03-12 19:37

Nej ikke her.

Nytåret har forlængst afløst julen.

Og med alle de fødselsdage i min familie her i foråret, så er der nok at fejre.

Juletræet ? Står udenfor. Det må vi se om holder lige så længe som det fra 2010. Det blev smidt på storskrald med alle nålene (eller næsten da), lige inden vi skulle have et nyt.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-03-12 19:50

Citat
Ja det er vel det der mellanøl altsammen

arhh, julmust og påskmust smager nu ikke som Mellanöl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-12 01:16

Dejlig at høre at jeg ikke er alene om at trække julen ud

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 13-03-12 10:46

Min jul varer til næste jul

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-12 14:17

Vi har Jul hverdag
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sult&biw=1016&bih=567&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=JEhfT7O5JsfjtQb60um7CQ
Og så kan jeg blive sur over hvordan man bruger penge - en gang om året
til andre mennesker der vrkelig ikke mangler noget...
Julen er kun til for at butikkerne kan tjene de penge,
de ikke kan få ind dagligt.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-12 01:16

Tak for svaret pifo. Godt at læse at jeg ikke er alene om at trække juletiden ud så den når sammen med påskeforberedelserne