/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Gamle jagthunde
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 1613 gange
100 point
Dato : 11-03-12 21:20

Hvis en gammel jagthund, ikke kan kan enes med det nye skud på stammen, skal man så aflive den den gamle hund, selv om den stadig er fit for fight?

SHV, forventer kun seriøse svar

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-12 21:33

Nej da. Hunde finder helt automatisk deres plads i hierakiet - og jeg har aldrig set en hund angribe en anden af slagsen - når den underkaster sig.
Da jeg ankom med den nye hvalp - blev den studeret af den gamle, og til sidst lå de ryg mod ryg - i fuld fordragelighed.
Ændringen kom, da den nye var 9 måneder gammel. Jeg havde nedlagt et rådyr - og den gamle skulle finde dyret - i selskab med den nye. Da den gamle stod over dyret, gik den unge grassat og bed den gamle tæve i ryggen - dog uden at trænge igennem. Jeg greb hystaden i nakken og irettesatte den. Derpå var alt ved det gamle - med undtagelse af et par mindre betydende udfald fra den unge; men jeg delte sol og vind ligeligt, og så længe den gamle tæve fik lov til at ligge i arm med mig på stuegulvet, med den unge på den anden side, så gik det alt sammen.
Det var særdeles værdifuldt at lade den gamle oplære den nye, og jeg har rigtig mange billeder af situationerne, hvor den unge studerer den gamles metoder.

Men at aflive en trofast firbenet jagtkammerat, hvis den ikke fejler noget - aldrig! Det er helt og aldeles utænkeligt - for mig.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-03-12 22:19

Helt enig med Tonganeseren--har heller aldrig givet mig problemer, men den første uges tid, skal man naturligvis ikke lade dem være alene sammen.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-12 22:44

Sanhedsvidnet eller hans gode ven Øjenvidnet, har lige gjort det. Det er altså de venner i har tillykke med det. Læs selv på Münsterländer debatten. Tænk selv at lægge det ud – hvor siger det meget om personen.

Selvfølgelig afliver man ikke sin bedste jagtkammerat!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-12 23:32

Rotuas H-Troja Indsendt af Carsten Trøjborg 08 March, 2012, 12:19
Så er Troja på de evige jagtmarker. Det blev til for megen slagsmål mellem Kaisan og Troja om "herredømmet". Troja nåede at blive den 1. Kleiner Münsterlænder der kvalificerede sig til DM i markarbejde. Han er den eneste Kleiner der har opnået 12 vinderklasse placeringer. Fantastisk jagthund.

Indsendt af Lars"Sigurd"Vandborg 08 March, 2012, 12:28
Føler med dig.

Indsendt af John Hilmer 08 March, 2012, 21:01
Surt at høre Carsten, men en forståelig beslutning. Til orientering var Anja til DM i 1993 og 1994 og Asja i 1995, alle 3 år hvor DM var som en 2 dags prøve. Det blev til 1 x 6 vinder med Anja og 1 x 4 vinder med Asja.

Indsendt af Carsten Trøjborg 08 March, 2012, 22:44
Sorry John. Glemte at skrive det sidste. Det skulle lyde sådan her:
Troja nåede at blive den 1. Kleiner Münsterlænder der kvalificerede sig til DM i markarbejde 4 gange.

Nå, det er ovennævnte meningsudveksling som giver anledning til indlægget.
Tjae! Sådan er det med disse "sportshundeavlere". De har ikke format til at tage en udfordring op - og løse den positivt.
:-x

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-12 23:34

Hvad satan ØV4 og Sandhedsvidnet. Så er i BUSTED og afsløret. Det var ikke så godt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-12 23:54

Og hvem er så Carsten, Lars og John????

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-12 23:58

I hvert tilfælde svinger Carsten og Bent ikke sammen. Se nedenstående indlæg:

Indsendt af Carsten Trøjborg 10 February, 2012, 13:46
Det kan jo være at det er blevet andre tider. I Odder ved vores forårsmarkprøver, ebbede det sandelig ud i skaren af tilhængere. Da Th. Moltesen Hansen afholdt prøve i Horsens blev der også arr, fest. Her var der stort set ikke tilslutning. Jo den faste lille skare, som plejer at bo hos mig møder op.
Da John sidst prøvede at arrangere fest i forbindelse med prøven, var jeg den eneste hundefører fra Jylland der deltog.
Ballegård! Jeg kan ikke huske at jeg har set dig til fest arrangement i Odder nogensinde!! (eller har jeg blot forsøgt at glemme det

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 12-03-12 00:47

Alle bidske hunde bør aflives, og i dette tilfælde er det den nye. Hvis tendensen udvikler sig og den bare een gang bider et barn f.eks., da er det den ene gang for meget!

Uanset race er der ind imellem individer som desværre har denne tendens, hvilket er beklageligt.
Man bør absolut ikke være blødsøden i sådanne tilfælde men tage en hurtig beslutning. Jeg har selv måttet gå den tunge gang til dyrlægen for nogle år siden med en unghund, som ellers tegnede lovende under hvalpe- og unghundetræningen. Den nåede dog ikke at bide nogen, men knurrede og viste tænder overfor min kone og et af børnebørnene. En halv time efter var den gået til de evige jagtmarker...

kryds

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-03-12 00:56

Nu var der ikke tale om agressioner mod mennesker - men udelukkende to hunde imellem. Men ellers har du ret. Viser en hund tænder mod mennesker, så må der gøres noget ved sagen - uden at det nødvendigvis kommer til aflivning.
Måske kunne der være tale om en indplaceringsmisforståelse i familien. Godt man har en blid münsterländer - som aldrig søger konfrontationer. Ooooog dog! Den kan squtte lide et par beagler, som dagligt kommer forbi. Det kunne den gamle heller ikke, og en klog mand fortalte mig, at en beagle altid holder halen højt - en fornærmelse mod andre hunde.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-03-12 06:35

Hvad satan ØV4 og Sandhedsvidnet. Så er i BUSTED og afsløret. det er muligt Knudsen tror han har BUSTED mig i hans tomrumsforlænger = hjerne men IGEN tager han fejl

SHV, hygger sig gevaldigt

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-03-12 08:47

Nu rabler det sgu' igen for løgneren og fantasten Bendt Balledoof Knudsen !!!
Hvorfor skal jeg nu blandes ind i noget Münsterländer-halløj ? Jeg har aldrig haft og skal heller ikke have en sådan race !!! Og er derfor heller ikke medlem af foreningen !! Så nu synes jeg helt ærligt det er på tide, at bb1 beviser sine påstande !! Gennem mine gode bekendte i det østjyske, ved jeg at bb1 tror jeg er denne Carsten eller Karsten - men det er jeg altså ikke, dit store dumme drov - kan du så snart forstå skriften på væggen ??
Men det er sgu' for meget at forlange af en klovn, der hverken kan læse eller skrive

Spørgsmålet om aflivning af hund kan gøres meget kort: NEJ, NEJ, NEJ !!! Hvis hundene ellers mentalt er i orden, finder de selv ud af hvor i hirakiet de skal placere sig. Det kan afstedkomme lidt "mumlen" i krogene, men lad dem selv ordne paragrafferne, medmindre de ryger alvorligt i totterne på hinanden - så må man som fører gribe ind og fortælle hvor skabet skal stå - ellers skal man lade dem selv finde ud af det !

Gud ved om der har været overgang i bb1s strømhalsbånd til hunden, så han selv har fået "så hatten passer"??

ØV4
Uden C og K

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-03-12 09:36

Det afhænger fuldstændigt om hvad har man hund for?

Er hunden et arbejdsredskab, og avlsdyr?

Er det økonomi fremfor jagtsammenholdet?.

Er hundens lod kun præmie henter, med efterfølgende mer værdi?

Den pågældende giver udtryk for handlekraft, han er for mig en uforstandig hundemand, som ikke forstår " hundens sprog", derfor aflivningen. Hunden vil blot beholde sit hårdt tilkæmpede plads i herakiet, og aflivningskongen slår hunden ned, fordi han ikke har forstand, og kan magte det naturlige i hundens reaktionsmønster.

For mig besidder han en lorte moral, giv dog lidt plads og respekt for en god gammel jagtkammerart. Der vor evner rækker til hos de der hundesport idioter er aflivning, hvis alt ikke passer ind i en eller anden boks, som uforstandige mennesker har sadt op, som en anden, racerens hundebibel.

Hunden aner heldigvis intet om hvor gammel den skal og kan blive, så aflivningen er ikke et mentalt problem for hunden.
Det siger virkeligt alt om ejeren, det afspejler sig ganske tydeligt i deres jagtmoral forøvrigt, prøv bare at være lidt obs på dem næste gang og så påtal det, så der bliver mulighed for at komme lidt i flæsket på de der mode, og- sportsjægere, der er som regel heller ikke herre i eget hus.

Jeg har hund fordi jeg kan lide den og det vi har sammen, ikke som potensforlænger og i kategorien hønse,- eller svineavl.

Kan nogen forklare mig, hvorfor klaphatten slår hans ældeste og stærkeste hund ned, er det ikke up side down i henhold jagt og naturlovene.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-03-12 10:52

Som du selv nævner det BW, så tænker hundesportsfolket ikke som normale mennesker - her: jægere. Hvis tingene ikke flasker sig efter bogen - så begynder de at tænke bagvendt. Det kan udarte sig i nyttesløse og tåbelige aflivninger og helt sprutforkerte stavemåder.

Man kalder det for at "bakke snavvendt".

BW! Jeg sender lige et par mails med billeder af forsøstringen mellem mine dengang to tæver
, og her tænker jeg ikke på forholdet mellem min eks og min nuværende dejlige kone.

Nøj hvor Solen skinner i dag. Holder fri i dag og skal til at stable brænde. Tæven ligger forresten og slikker mine tæer.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-03-12 11:00

BW
For første gang nogen sinde er du og jeg enig. Jeg er ikke klarover i nu hvem, der er Øjenvidnet og hvem der er Sandhedsvidnet. Jeg er dog sikker på, at den ene af dem er den person, som har været så torske dum, at skrive om sin egen forbrydelse på D.M.K. `s hjemmeside.
Det skal man nemlig være enten skide fuld eller dum for at gøre. Jeg har givet dem begge besked på, gennem tredje mand, at de skulle holde op med deres usaglige personfnidder her, men det er de for dumme til. Så OK kom bare an drenge….

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-03-12 11:02

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-03-12 12:25

Ja´men så vi jo hellere gifte os Ballemand, når vi af en ud af de stjerner, som er i Mælkevejen er komplet enige. Det er sgu stort)))))

Læs nu hele tråden, igen igen er det dig, som vil yppe kiv og ballade, og fjadre rundt i det.

Du har ganske ret i, at det hjælper at være Grøndlandsk fuld og mentalt inhabil, for at skrive i det pågældende blad, der har du jo også din slingrende gang sammen ligestillede.
Selvfølgelig har du da brugt "den tredie mand", for du spiller med blinde makkere, hvilket svar har du så fået, at vi bandlyser dem alle herinde))))?

Held og lykke med brænderiet Tonganeser, du er vel endt derude på næsten samme vilkår som følger, lettere omskrevet. Den slikkende tæve bør du nok hænge en sliksten op til, gud bedre det, nu har du vel strømper på?))

En varm sommerdag gav manden sin smukke kone et ultimatum,- " Mor enten er du på vej i kanen med mig, ellers er du på vej ud og stable brænde min skat, hvad vil du, for arbejde skal du"-
Naboerne holdt konen med frisk smurte ostemadder, og rigeligt vand ude ved brændestablen igennem hele den lange dag))))))).

MVBH
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-03-12 13:26

Var til hvalpemotivering med min hund i retriever-klubben, stor var glæden over det overvældende kvindelige fremmøde af fineste kvalitet, ude i krogene gik der en mand med bortvendt ansigt, og en flot hanhund, sådan en model havde jeg også selv med, altså som hundemodellen.

En parodi på en mand, begyndte så på dagens tekst. Han bad os om en kort præsentation af, hvem hvad og hvorfor vi var der. Jeg lagde ikke skjul på formålet, at min brune raket af en hanhund, skulle nyde jagtens glæder og at jeg satte pris på, en tidlig omgang med andre hunde og mennesker f. eks. på gågaden etc. derfor god dag.
Min makker fra " krogene" , hviskede også at han næsten desværre, havde samme formål han havde været der før. Jeg blev mødt med alle former for, kropssproget former for afsky, for mit ønske om hvad min glade makker, skulle vente af fremtiden, nemlig jagt både til vands og på det tørre.
Jeg slap min glade hundhvalp og fik min jagtmagter til det samme, det udløste næsten panik, da de glade hvalpe søgte hen til, de Bamseline lugtende golden udgaver i linerne. Der blev lugtet lidt i udstødningrøret og tørret poter af på deres gyldne velrete pelslag, da det fugtede den dag kunne det ses på de stakkels hunde, det udløste er mindre ramaskrig blandt " modellerne " som krampagtigt holdt fast i deres hvalpe.

Nu greb hundetræneren ind og irettesatte mig, for min friheder, jeg mente at hvalpene måske havde den opfattelse, at man ligesom lidt nemmere kan lærer hianden at kende uden, nogle stod med dem på armen, eller de blev holdt i snor. Dette orakel af en hundetræner brugte nu l a n g tid på at vise måden på, hvordan hundehvalpen´s hoved, ryg og hale skulle forholde sig i udstillinngs øjemed, her blev der fuldt godt med fra de fremmødte repræsentanter for det kvidenlige køn, det kunne de bruge.
Inden jeg kørte hjem, fik jeg i al beskedenhed lært en mands hund, at når far kalder er det bedst at møde op, til hundetrænerens store beklagelse, jeg fik ellers lov af typen først, manden havde forsøgt de sidste tre gange uden virkning, havde jeg fået af vide af hundeejeren.

Se det er klublivet hos eksperterne, de rigtige hundsportsfolk, de som ved hvad en hund skal bruges og opdrages til, og avler dem derefter. Det er ikke efter min mening et " hundeliv".

Det var et dyrt bekendtskab, da jeg kun var der lidt over time og havde betalt for hele omgangen Det kunne jeg ikke byde min glade hundeven, forøvrigt fik jeg min motivationskollega som var jæger med over, hvor en hundehvalp er en hundehvalp, og de fik lov at leve og blev opdraget herefter.

Jo det kan være en opgave af de store, at prøve et nyt træningssted, fordi man gerne vil igang lidt før)).

96 % førerfejl - 4 % medfødte defekter, det er det som vi byder vores 4 benede venner, så bare til aflivning og lad os få en ny, det kræver jo inet andet end kroner og ører, er det ikke det samme med børnene og deres vilkår?

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-03-12 13:28

Balledorsk skrev bl.a.: "Jeg er ikke klarover [U]i nu [/U]hvem, der er Øjenvidnet og hvem der er Sandhedsvidnet. Jeg er dog sikker på, at den ene af dem er den person, som har været så torske dum, at skrive om sin egen forbrydelse på D.M.K. `s hjemmeside.
Det skal man nemlig være enten skide fuld eller dum for at gøre. Jeg har givet dem begge besked på, gennem tredje mand, at de skulle holde op med deres usaglige personfnidder her, men det er de for dumme til. Så OK kom bare an drenge…."

Du må vide noget om tingene - du er jo vant til, næsten dagligt, at skrive noget om dine forbrydelser; ydermere følger der ofte billeder og små film-klip med på din sådaldte hjemmeside ! Jeg har ikke hørt noget fra dig, hverken direkte eller gennem tredje mand, så vær venlig at fortælle mig, hvem jeg er ?? Personfnidder er af det onde, men når man ved hvem "fjenden" er, er det helt ok !!! Jeg ved nemlig hvem du er, men du aner ikke en dyt om, hvem jeg er !! Og det er hele forskellen, lille Doof

Så, på'en igen lille løgnhals - hvis du er heldig at finde mig, vinder du en pose havemuld - det kunne din have godt trænge til, har jeg hørt !!!

ØV4
- C og K
- pedelmedhjælper
- Vejle fjord
+ hus
- til salg
- arbejdsløs

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-03-12 13:44

Bent Ballengut, bruger du samme fremgangsmåde i DJ og i kredsen altså, når du ikke ved noget, det sker jo desværre ret ofte, så får du fat i 3. mand og sviner de formodede formastelige til, i et svagt håb om, at tæppebumbningen bringer held, med hjælpen fra dine 3. kollone folk. Se det er er en mandefolkepræstation som svarer til dit rygte. Alle ved da godt, at du ikke står ved dine egne gerninger, og finder på ondskabsfuldt sladder, som du får andre til at viderebringe. Der er vist et begrænset udvalg, i den skare som følger dit forretnings koncept.

Du bør ikke søge hjælp, du bør have den, eller noget tilsvarende for at få stillet tændningen ind til højre.))))

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-03-12 16:39

Knudsen postulerer at Jeg er dog sikker på, at den ene af dem er den person, som har været så torske dum, at skrive om sin egen forbrydelse på D.M.K. `s hjemmeside. hvad er det for en forbrydelse, jeg har skrevet om på DMK`s hjemmeside lille Knudsen? du fantasere

SHV, er på dupperne

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 12-03-12 21:46

Kære alle

Problemet med Hr. Ballegaard, er vel, han ikke fik den ros, for hans hundearbejde som han mente han havde krav på, da hans egne hunde afgik ved døden.
Hvis vi sammenligner Hr. Ballegaards hundes præstationer, er der ikke så meget at skrive hjem om, fordi præmieringerne blev opnået, fordi de andre hunde havde en dårlig dag.
Den person som Hr. Ballegaard hentyder til, ved at skrive:
Citat
Jeg er dog sikker på, at den ene af dem er den person, som har været så torske dum, at skrive om sin egen forbrydelse på D.M.K. `s hjemmeside.
Det skal man nemlig være enten skide fuld eller dum for at gøre.

Den person har gjort og stadig gør, et kæmpe arbejde for DMK på landsplan

TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-03-12 22:33

Det gør han, men desværre for ham, så bor han i Horsens og udgør derfor, i Balledoof`s hjerne, en eklatant trussel.

Når vi nu beskæftiger os med Balledrengen, så fortæller en avisartikel i dag, at vi kun adskiller os fra gorillaerne med sølle 3 %. Nogle lidt mere eller mindre.
Det er squda nyttig viden - så det basker.
Gorillaer er meget territorialt dominerende, og måske har vi her forklaringen på Balledrengens problem. Måske er han mere gorilla end så mange andre.
Håber at landsforeningen for fredselskende gorillaer tilgiver mig denne sammenligning.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-03-12 23:48

Uha Tombe nu er du ved at gå ud af dit gode skind.
Sammen med TRD forsvare du en person, som har fået aflivet sin hund uden grund og enda selv reklamere med det.
Desuden boer han ikke i Horsens, men i Egebjerg.
TRD din torsk en hund der to år i træk vinder Münsterländer Klubben hovedmesterskab og derfor deltager i DM to år i træk. Er det sandelig vær at skrive om.
Personen, som du skriver om er kun vellidt at ganske få i DMK - dem han giver ØL nok..
Sådan var det også med en anden af dine venner - Du ved ham med EL-Kennel navnet..
Heldigvis har jeg efterhånden fået rydet op i det hele og kan betro dig, at Münsterländer klubben 05 område i dag fungere bedre end nogen sinde.
Så husk den der ler sidst ler bedst.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-12 00:12

Sammen med TRD forsvare du en person, som har fået aflivet sin hund uden grund og enda selv reklamere med det.

Det ved Gud i Løsning og omegn jeg ikke gør. Under ingen omstændigheder!!!

En hundesportsmand som afliver en velfungerende hund pga. lidt ballade i hundegården er en idiot.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-12 00:14

Ser helt vildt ud

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-12 00:16

Det skal foreatille de ansatt hos DJ, når Ole Bole var på vej i arkivet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 13-03-12 06:24

Heldigvis har jeg efterhånden fået rydet op i det hele og kan betro dig, at Münsterländer klubben 05 område i dag fungere bedre end nogen sinde. skriver lille Knudsen, sjovt er det, at du lille Knudsen har det med at tage æren for noget du ikke har en skid indflydelse på du har altid gået i for små sko men hvad ved du egentlig om at have to hunde sammen? du har ALDRIG nogen sinde haft det, så igen udtaler du dig om noget du ikke ved en pind om

SHV, den mest ærlige

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-03-12 08:08

"en hund der to år i træk vinder Münsterländer Klubben hovedmesterskab og derfor deltager i DM to år i træk. Er det sandelig vær at skrive om."

Balledrøn - som altid pynter du dig med lånte fjer !! Det er sgu' for nemt, al den stund at du ikke selv har ført din hund til noget som helst, men har fået bekendte til at gøre det for dig !!!!! Se, det er sandheden (har jeg ladet mig fortælle)

Det er glædeligt at DMK's midtjyske del har succes - men det er fandme ikke din fortjeneste ! Du blev smidt på porten som træner, simpelthen p.g.a. uduelighed og brug af tvivlsomme metoder - jeg husker bl.a. noget med EL !!!
Desuden klandrer du nogle personer som er aktive med at arrangere og tilrettelægge, samt selv at føre hund (til forskel fra dig selv), for kun at kunne opnå en vis form for popularitet ved at give øl - hvor lavt må man synke ? Jeg vil sgu' håbe de aktive medlemmer i DMK og DJ får dig taget under kærlig behandling en dag - dét har du fortjent, din ondskabsfulde løgnhals !! Omvendt er du ikke værd at ofre tid på

ØV4
- C og K + alt det andet

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-03-12 08:11

Sandhedsvidne.
Hvor dum må man være? Gå ind på min hjemmeside www.bb-jagt.dk læs under hunden!!!
Om jeg så havde 50 hunde ville jeg aldrig få en hund aflivet med mindre, den var dødssyg og ville dø alligevel

Ham din ven eller dig selv har fået aflivet en ellers sund og rask hund blot fordi den ikke vild indpasse sig - det vil han jo heller ikke selv, skal han så ikke også aflives???

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-03-12 09:18

Tonganeser, det eneste lighedstegn, der er imellem en Silverback og Øl Ballen, er vist farven på hans tænder og ditto ryg på abekatten. Silverbacken er Abemand for sin egen hat, og har rene motiver, det kan men ikke ligefrem beskylde Øl Ballen for.

Næ han hyllede op på kreds mødet om dette fantastiske billede, som er taget af ham, og som Holger S., ikke Holger K. har lagt ud på nettet.
Hvis jeg var maler skulle dette signeres med; " Tamgedens Hævn Over Hegnsskytten ".

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 13-03-12 09:23

Hej Sandhedsvidne.

Man skal under ingen omstændigheder aflive en rask og rørig hund, blot fordi den bliver gammel. At den ikke kan enes med en ny hvalp/unghund, går over igen, når den nye finder ud af rangordenen i det nye hjem. Så nej, den nye må indordne sig og der går som regel nogle få dage med det !

Bent Ballegaard Knudsen er da gået helt amok igen ! Det er faktisk hvert forår det er galt - kan han ikke tåle lyset ? Trives han bedst i mørke ? Man fristes til at sige, at det nok er mørkets gerninger der driver ham og alle hans underlige gerninger !!
Gad vide hvordan Basil Faulty i "Halløj på badehotellet" ville have tacklet ham ?? Der ville kunne laves flere episoder om fænomenet Ballegaard, uden nogen egntlig slutning !!

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-12 14:00

Hvis en gammel jagthund, ikke kan kan enes med det nye skud på stammen, skal man så aflive den den gamle hund, selv om den stadig er fit for fight?

Det korte svar må være - nej selvfølgelig skal man ikke det.

Det er en naturlig reaktion fra den gamle hunds side at vise den nye, at jeg har større status i flokken end dig. Magter den gamle hund ikke den opgave, er det naturligt at den gamle hund overgiver sig og lader den nye hund få større status i flokken end den selv.

Hunde er flokdyr - og flokdyr kæmper altid om status i flokken. Nr. 1 er selvfølgelig Jægeren. Nr. 2 er resten af familien. Nr. 3,4,5, osv.... kæmper hundene om, enten i direkte kamp - eller, at hunden udviser en attitude der gør, at andre hunde ikke skal have klinket noget som helst.

Desværre er tendensen blandt de tobenede hunde at menneskeliggøre de firebenede hunde. Hunde skal behandles som det de er, nemlig, som hunde og mennesket bedste ven. Venner retleder man - ligegyldige personer/individer får lov at sejle deres egen sø..

Mvh.
Tommy.
Kaptajn titlen stryger vi - jeg er malersvend

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-12 16:49

Velkommen til Kaptajn Tommy.

Det er rart at se, at så mange har den helt rigtige indstilling til hvordan vore firbenende jagtkammerater skal behandles.
Desværre er der også et marked for færdigdresserede hunde, hvor jægere ikke gider bruge tid på grunddressur etc. . Når hunden med årene bliver lidt mere langsom, aflives den - og en ny "færdig" hund indkøbes.
Selv vil jeg ikke undvære hele processen med optræningen. Man får så mange dejlige oplevelser, når arbejdet lykkes.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-03-12 16:50

Provsten1 Er du blind eller bare dum?

Det er da ikke bb1, der har aflivet sin gamle hund....

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 13-03-12 17:07

Kære Bent Ballegaard Knudsen.

Blind er jeg ikke - måske dum ? Det må andre bedømme. Det er din ret at mene hvad du vil om undertegnede, det kan jeg ikke ændre på !!
Hvor har jeg skrevet noget om, at du har aflivet sin gamle hund ???

Jeg ser frem til dit svar.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 13-03-12 17:18

"at du har aflivet sin gamle hund ???"

Der skulle naturligvis have stået DIN gamle hund - beklager !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-12 17:35

Åh ja! Kunne man blot læse og stave. Suk

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-12 20:03

Tak for velkomsten.

Jeg undrer mig, har jeg mon forstået diskussionen rigtig?
Den handler da om - skal man så aflive den den gamle hund, selv om den stadig er fit for fight? ??????

Tommy

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 13-03-12 20:33

Hej Tommy.

Du kender åbenbart ikke d'herrer debattører, for så ville du vide at uanset hvilket spørgsmål der kommer i denne rubrik, så i løbet af ingen tid har de fået hele debatten kørt helt af sporet...

Små hjerner - små fornøjelser

Hilsen kryds.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-12 20:40

Hej Kaptajn Tommy

Forstår godt, hvad du mener.
Her på siden er vi en skare venlige deltagere - de såkaldte X`ere, som gang på gang forsøger at holde en sober debatkultur. Men hver eneste gang ankommer der en trold - Bb1, som omgående ødelægger det hele med fnidder og fnadder - som allerede set i denne tråd.
Vi kunne jo ignorere ham, men vi skal da også have lidt morskab ud af det.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-12 20:48

Forresten - Kpt. Tommy! Er du medlem af en jagtlig organisation - f.eks. Dansk Land- og Strandjagt eller Danmarks Jægerforbund???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-03-12 20:48

Hej Kryds

Vi er glade for, hvor uendeligt lidt du har brug for, så du/vi kan kan holde dig kørende. Nej jeg har aldrig sagt du er afsporet, men medlem af dresignebanden bliver du næppe))

Davs malersvend, rart med en som ikke er komplet farveblind, maler du kun sårt?))

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 13-03-12 20:59

Om jeg så havde 50 hunde ville jeg aldrig få en hund aflivet med mindre, den var dødssyg og ville dø alligevel Halllllllloooooooooooooooooo Kanutzen du kryber udenom, du ved ikke hvad du taler om, for du har aldrig haft to hunde på samme tid så derfor kan du ikke udtale dig om fakta, nååååååååååååååå nej det er også rigtig, du udtaler dig om alt, selv om du ikke ved en hujende skid om noget som helst og det ses jo også tydelig på DJ debatten, hvor du er rundt i tingene
MEN kan du ikke lige fortælle os alle indviede, hvorfor har du ikke revset den person på DMK`s hjemmeside som du mener har gjort noget forkert? er det fordi du godt ved du får sådan en på tuden, så du derved bliver HELT alene i DMK

SHV, den der ved alt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-12 22:21

Jeg har brugt et par dage for at studere såvel gamle som nye indlæg. Jeg har fået den opfattelse af, at dem som skriver indlæg her på jagtsiden, er personer der besidder en god værkstedshumor, som gerne bliver krydret med alvor, melankoli, spot og spe - kort sagt, som folk forhåbentlig er flest - inkl. mig selv, idet, jeg elsker nemlig også et godt grin, en god joke.

Jo, jeg er malersvend. Uddannet i et lille, men yderst seriøst firma, som tager små og store opgaver yderst alvorligt. Ikke noget med sjuskeri. Mester forlanger at alle mand, kompetent og seriøst løser de opgaver de har fået, således at alle kunder er tilfredse.
Firmaet motto er: Kvalitet - det er det, der er tilbage når kunden har glemt alt om prisen.

Jeg startede ellers i tidernes morgen som kontorelev på et regnskabskontor, men jeg kunne slet ikke forlige mig med dette erhverv. Jeg trængte til at røre min krop, svede og blive træt. Synet af de mange revisorer med håret korrekt sat og nedrullede skjorteærmer i 38 graders varme gjorde mig dårlig. Jeg måtte ud - og det kom jeg så.

Jo jeg er også jæger. Nok ikke som de fleste jægere. Jeg jager på familiens ejendom og har små 100 tdl. - eller som det hedder på nydansk, ca. 50 ha. Her jager jeg for det meste med mig selv og min hund, og enkelte gange har jeg et par jagtkammerater med. Jagtformen er umoderne, som mange moderne jægere udtrykker det i dag, idet jeg gerne nyder at gå en haretramp. Fasaner og agerhøns er der heller ikke mange af, men et par kokke bliver det da til i løbet af jagtsæsonen. Et par bukke bliver der også nedlagt. Jagtåret 2011 tilsmilede Diana dog ikke til mig hvad bukke angår, men skidt pyt med det, så skyder jeg bare 2 i år.

Nej jeg er ikke medlem af nogen jagtforening. Der er godt nok en jagtforening med skydebaner i området hvor jeg bor, men jeg er ikke medlem.

Om jeg maler "sårt" også i den grad. Om jeg har dårlig samvittighed? Nej, nej overhovedet ikke!!

Vedr. navnet "Kaptajn Tommy" Nu hedder jeg Tommy, og en dag var firmaet inde og nyde Søren Østergårds Zirkus Nemo. Søren har som bekendt mange karakterer, fx Bager Jørn, smadremanden, målermanden, Kim Tim - og så en karakter der hedder Kaptajn Tommy - og ja, så fik jeg navnet Kaptajn Tommy - og det hænger ved.

Yes gutter, det var lidt om mig selv. Hov forresten, har i krav om der skal udføres en optagelsesprøve for at skrive herinde?? Fx, skyde en kælling og voldtage en bjørn, eller noget i den stil?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-12 22:28

Jeps - og husk!!!! Sikker sex!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-03-12 09:22

"Her på siden er vi en skare venlige deltagere - de såkaldte X`ere, som gang på gang forsøger at holde en sober debatkultur. Men hver eneste gang ankommer der en trold - Bb1, som omgående ødelægger det hele med fnidder og fnadder - som allerede set i denne tråd.
Vi kunne jo ignorere ham, men vi skal da også have lidt morskab ud af det.
Mvh.
Tonganeseren"

Så sandt, så sandt min gode Tonganeser !!

Til Kaptajn-Tommy vil jeg blot sige: Velkommen, men havde det ikke været nemmere blot at fortsætte under dit hidtige navn Heidi-Ho ??

ØV4
Multi-X'er
Består hovedsageligt af bb1-"deklasserede" skribenter

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-12 09:47

Jeg har fået den opfattelse af, at dem som skriver indlæg her på jagtsiden, er personer der besidder en god værkstedshumor, som gerne bliver krydret med alvor, melankoli, spot og spe
Jeg glemte at tilføje, mistro og mistænkeliggørelse af nye personer som vover ind på forummet.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-03-12 10:09

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-03-12 12:31

Citat
Yes gutter, det var lidt om mig selv. Hov forresten, har i krav om der skal udføres en optagelsesprøve for at skrive herinde?? Fx, skyde en kælling og voldtage en bjørn, eller noget i den stil?

Nej det bruger vi ikke her, men herfra kan du så igen vende tilbage til, i go ro og uorden ww.bb.slagt.ph.

Det er ellers ret så " malende" den måde du skriver på, du "pensler" det hele ud, ret imponerende research for at finde os, fantatastiske XX-men her på katmanddu, er vi blevet dig anbefalet af forhenværende eller nuværende dødelige?

Jeg giver dig 12 for stilen omkring 5 for udførsel, men 02 for baggrundstanken HIIIIHOOOO

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-12 14:03

Ja ja, som Mester sagde, på det forum bliver du aldrig accepteret. Okay okay og atter okay, det må jeg så leve med.

ww.bb.slagt.ph.BW, linket virker ikke.

Mvh.

Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-03-12 15:02

Citat
ww.bb.slagt.ph.BW, linket virker ikke.

Det gør indehaveren heller ikke)))

Ham din Mester, var os dårligt stemt så fra starten af, kedelig fætter, nærmest " farveløs." ikke pænt af Malermester Grøn.

Det er helt ok du prøver til igen, vi vender " bøtten" så klør du bare på igen, eftersom du nu kender lidt meget til os, skal det nok gå, husk bare at "stryg" os lidt med hårene, bare det ikke bliver for " klisteret ", for så står vi nok af))

Hils mester og sig, han også kan genoptage skrifterierne herinde igen, det kan da bare mangle

Hvilken Mal-code har brækket hvid forresten?

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-12 15:11

Kære venner!! Nu må vi ikke pr. automatik gøre det samme som Bb1, nemlig at drage konklusioner om deltagernes rette idenditet. Iflg. Bb1 er BW, HH, undertegnede, ØV4 og Sandhedsvidnet nemlig een og samme person. Bb1 konkluderer altså, at der kun findes en person på hjemmsiden - som bare ikke kan klare Bb1`s mærkelige adfærd. Sådan hænger det naturligvis ikke sammen.
Men lad os nu få en hyggelig debat med alle intereserede.
Hvad angår dit liv - Tommy, så ser det ud til at du har skudt papegøjen, selv om der ikke er jagttid på sådan en fætter i Danmark. Dit liv har masser af indhold, og du gør ret i at være en glad og tilfreds mand. Sådan!

Multi-X`er bliver man qua sin deltagen i debatten.

Mvh.

Multi-X
Tonganeseren
Har lige fodret duerne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-12 15:16

Ham din Mester, var os dårligt stemt så fra starten af, kedelig fætter, nærmest " farveløs." ikke pænt af Malermester Grøn.Hans navn er altså Stryger.

Hvilken Mal-code har brækket hvid forresten?Tsk tsk tsk, prøver du på at lokke mig i en fælde? Google mal-coder, og du finder straks ud af, hvad mal-coder er.

BW, jeg bryder mig ikke om din optagelsesprøve. Kan jeg ikke bare nøjes med at voldtage en bjørn?

Mvh.

Maler-Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-12 15:38

Måske lige i overkanten med en bjørn. Kan let give ridser i lakken. Mane hvad med en mufflon? Her er der en chance for at slippe over happeningen med livet i behold - tror jeg da.

Mvh.
Tonganeseren

Har også hængt en masse fedtkugler op i træerne. Sjovt at se, hvor intelligente skader, råger og alliker er. De lader en af fællerne om at hakke kuglerne i stykker, hvorefter kammeraterne på jorden kan forsyne sig.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-03-12 15:57

Citat
BW, jeg bryder mig ikke om din optagelsesprøve. Kan jeg ikke bare nøjes med at voldtage en bjørn?

Hvad er det idag, ja onsdag, er du ikke samboende, gift eller på anden måde straffet, hvad bliver onsdag også kaldt "" lillemor aften"" nemlig ja, hvordan kan du spørge om en sådan selvfølgelighed, smut du bare til fadet, det kan kræve sin mand, især hvis du har en lille bjørn på.

Du holder dig fra søde bjørne, som går og nusser med blåbær, og en enkelt elg engang imellem, vi er vel dyrevenner, det ville være for nemt.

Hils ham Stryger og sig han til ham, at han gør sig bedst i " helligdagene " den sortseer, er han ikke lidt af et blålyse ham Strygerbassen.

Du har da lidt ret Tonganeser, ( du ved det der med, at du har da helt ret, er ikke rigigt mandfolkeagtigt, så det vil jeg ikke skrive) men vi gør jo hvad vi kan her i " kloningsfirmaet"

Tommy nedenstående link bør kun åbnes i fuldt daglys, og ikke sammen med børn uder 28 år, og hunden, absolut ikke kamphunde, da PC´n vil blive aflivet af kræet, også kendt som Ballemandseffekten blandt hundevenner
http://www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-03-12 16:08

Citat
Måske lige i overkanten med en bjørn. Kan let give ridser i lakken. Mane hvad med en mufflon? Her er der en chance for at slippe over happeningen med livet i behold - tror jeg da.

Tænk dig nu om, vil du af med Tommy, hvis Gedeskytten var i nærheden med hans skydevener, kunne knægten jo komme hjem med et Texas Hot Shoot og så var det bal forbi.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-03-12 16:49

Tommy !

Jeg tror sgu' du har fået venner for livet på kandu - men hold dig fra ham med treforken - han skifter nemlig mening ustanselig !!!
Hvis du selv vil, er jeg sikker på du snart vil kunne kalde dig en ægte X-er - på forhånd velkommen i flokken !

ØV4

PS Man er først fuldgyldigt medlem, når man er blevet blacklisted hos bb1 - en påskønnelse for mod og courage

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-12 16:50

Nej jeg voldtager ikke en muflon ged - den lugter. Jeg kender en mand som engang skød en muflon, den mand lugter endnu. Nej, Jeg snupper bjørnen. Er det i orden vi skifter samlejestilling undervejs?

Føj for satan et link, det er jo en ren djævel. Mon han er god ved børn? Jeg kender forøvrigt hans kammerat - en yderst berygtet fotograf. Har I forresten hørt om dengang, fotografen skulle prøve køre en 4x4 før en evt. handel - det endte i ren kagemand...

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-12 17:03

Må jeg foreslå, at du ikke benytter en 69`er med bjørnen. Det kan kun gå galt.
Hvad angår fotografens prøvetur - så har jeg endnu ikke hørt den historie.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-12 22:18

Har du ikke hørt historien ? Jamen nu skal du da bare høre.

Ser du, fotografen var blevet lun på en Suzuki Grand Vitara 4x4. Grunden til han var blevet lun på bilen var fordi, han havde både hørt og sågar læst, at når man var en drabelig jæger iklædt moderne Gore Tex tøj og en Buck-knife i siden, kørte man skam også rundt i en 4x4 - om ikke andet, så for signalværdien i pisset.

Nå, men vores gode ven...Hæ hæ hæ, nu ingen navne, vel? Troppede op hos forhandleren af omtalte bilmærke og spurgte forhandleren lidt ud om den dér bil, som stod ved siden af indgangen og om den var til salg. Det var den da. Forhandleren lovpriste japanerens køreegenskaber og pointerede samtidigt, at 9 ud af 10 jægere kørte i Grand Vitara...Hæ Hæ....fotografen røg naturligvis i fælden. Vores omtalte ven blev straks varm på dytten - altså så varm, at han liiiige skulle tale med madammen derhjemme først, før han endelig besluttede sig for et evt, køb. Det var naturligvis det, forhandleren ville høre. Forhandleren tilbød fotografen en rigtig lang prøvetur. Men da det efterhånden var butikkens lukketid aftalte fotografen og forhandleren, at han - fotografen, bare smed nøglen i postkassen når han kom tilbage med bilen efter prøveturen.

Åh, jeg er verdensmand, tænkte fotografen da han satte sig til rette i førersædet. Og ud gik det på de jyske landeveje. Nu skylder jeg godt nok de kjære læsere, at fortælle - de sidste 14 dage havde været et forfærdeligt vejr. Regnen var kommet i stride strømme og alt var fedtet og pløret.
Pludselig kom der en djævel op i fotografen.....her blegner Holgers foto af bb1 i forhold til den djævel der røg i fotografen. Idet han kørte forbi en åben græsmark fik han en usigelig lyst til at køre lidt firehjulstræk med spanden.
Normale personer der kører 4x4, fokuserer mere på bilens begrænsninger frem for bilens evner ud fra devisen, at det er rart at have lidt overskud, hvis noget går galt.
Normalt, før man kører ind på ukendt terræn, daffer man ud af bilen og bevæger sin røv ind på det terræn man skal køre i, og man kigger lidt på, hvad dæk man evt. har på hjulene - og man tjekker lige frihøjden (hvor højt er der fra asfalten og til bundkarret på bilen) Kort fortalt, man vurderer om bilen i det hele taget har en chance for at klare opgaven. Alt det sked fotografen højt og flot på. Nu skulle han fanden rasme køre firehjultræk på græsmarken. Ind på græsset med svinet, men ak og ve bilen begyndte at synke ned i det græsgrønne mudder. Fotografen gjorde det, som ældre mænd med skæg gør når de går i panik. Han trådte speederen i bund, og så kan det da godt være at der blev hjulspind - men bilen..? Den flyttede sig ikke en meter.
Nå tak, tænkte fotografen, jeg sætter 4x4 trækket til med differentialspærre og hele pibetøjet.
Som tænkt, så gjort. Idet fotografen slipper koblingen, træder han speederen i bund - og ak og ve, bilen graver sig nu så dybt ned at den ikke kan komme fri ved egen hjælp. Her hang fotografen så, hjælpeløs og forladt. Enden på hele fadæsen blev, at der måtte rekvireres redningskøretøj til at trække fjolset fri. Fotografen afleverede en møgbeskidt bil til forhandleren. Næste dag troppede fjolset op hos forhandleren igen. Denne gang med 1 flaske whisky som undskyldning og en lille pose penge til vask og rengøring. Det siges at forhandleren ikke var sur - nej han var skrub tosset.
Ret efter købte fotografen en......Suzuki Grand Vitara. Og hvor mange gange har fotografen mon siddet fast - ikke på grund af bilens køreegenskaber, men på grund af sin egen manglende fornuft og køreegenskaber.

Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-12 22:41

Rigtig mange tak for den festlige beretning. Den passer som fod i Lise på den typiske Kjøwenjavner, som tror han kan gå på vandet.
Benævnte fotograf, tidligere ufaglært kommunalarbejder, har ellers haft travlt med at brande sig i det jyske højland. Skæg á la Baden Powell/Raunkjær og med hang til spejderhar (Roverhat). Nu mangler han bar en lille fløjte om halsen, en spejderdolk, trekvarte korte benklæder i loden, grønne langskaftede strømper og brune snørestøvler - og han er selvskreven til at blive optaget i KFUM - drengespejderorganistaionen.
Endnu engang tak for den festlige beretning.

Mvh.
Multi-X`er
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-03-12 15:12

"Ballegård! Jeg kan ikke huske at jeg har set dig til fest arrangement i Odder nogensinde!! "

Den eneste grund til bb1's manglende deltagelse er, at ingen ønsker hans tilstedeværelse, specielt ikke når der skal være fest !!
Så derfor, lille Ballekræn - træk dig fra alt - du er uønsket alle steder, har jeg hørt !!

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-12 19:53

Hvis man vil have ballade til en fest, skal man da bare invitere Ballegaard med. Det har vi set masser af gange.

Tommy

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-03-12 22:00

nu er Knudsen da helt bimmelis nu henviser den store debattør og livsanskuer til Safari Jensens hjemmeside på DJ debatside den selvsamme person,altså Safari Jensen, som han har lagt for had og stadig venter på skal overskride det danske luftrum, så Knudsen kan få politet til at anholde Jensen, for ulovligt brug af Knudsens billede af et stk. nedlagt tamged i hegning
Jooooooooooooooooooo, filosoffen med det positive livssyn, er måske ved at blive body med Jensen?

SHV, er meget spændt på fortsættelsen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-12 22:22

Hej lærde ven og medX`er SH.

Jeg var lige ved at få kaffen i den gale hals, da jeg læste dit indlæg. Jeg troede du hentydede til det fremragende billede af Bent m/horn i panden. Det er nemlig et billede, jeg har fremstillet. Da jeg ikke ønskede at tjene penge på billedet, sendte jeg det til en nu desværre afdød medjæger på Fyns land, som efterfølgende videresendte det til Gud og hvermand. Men nu ser jeg, at det er billedet af tamgeden, som Bent har ondt af. Faktisk tror jeg billedet er taget med "selvudløser". Det er Bents stil, og faktisk tror jeg ikke, at nogen kunne finde på at tage et billede af den lidet flatterende situation.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-03-12 22:48

Hej Tonganeser

Du skrev:"Men nu ser jeg, at det er billedet af tamgeden, som Bent har ondt af. Faktisk tror jeg billedet er taget med "selvudløser". Det er Bents stil, og faktisk tror jeg ikke, at nogen kunne finde på at tage et billede af den lidet flatterende situation."

Den lidet flatterede fotograf Hæ er et godt bud - han skyer sgu' ingen midler, det er jo set før, specielt sammen med bb1 - gud ved om bb1 var med i 4x4 vognen på prøvetur og det var på denne "jagt" i vildnisset "uheldet" skete, men først efter det fremragende gedefoto !!??
Efter sigende, skulle 4x4 vognen bruges til at trække Hæ's jagtvogn eller ?? Måske Bendt B.Knudsen kan kommentere på det ?

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-12 16:24

Sakset fra BT.

Den her skal I den onde lynemig have:

Som regel har de fleste det mere i munden end noget andet sted, når udtrykket 'skide i bukserne af skræk' bliver brugt.

Men ligesom andre dyr får mennesker også en akut tarmreaktion, hvis der opstår en pludselig og angstfremkaldende situation.

- Vi kender eksemplet fra dyr. Hvis en ko pludseligt bliver stresset eller skræmt, så skider den. Det er de samme biologiske mekanismer, der gør sig gældende for mennesker, siger David Glasscock, der er ph.d. i psykologi fra Arbejdsmedicinsk Klinik i Herning til videnskab.dk.

Urgammel refleks
Han mener, det er en refleks, der stammer tilbage fra urmennesket. Logisk set bliver kroppens vægt simpelthen mindre uden tarmindhold, og derved bliver det lettere enten at tage kampen op eller flygte fra livsfaren.

Og når kroppen på den måde skærper koncentrationen og fokuserer alle kræfter på overlevelse, så er der ikke overskud til at holde på hverken bimmelim eller bummelum.

Det fascinerende ved at en bestemt begivenhed i den grad kan få ringmusklen til at stå af, har skabt grobund for myten om, at der skulle findes en bestemt toneart, der ved afspilning udløser al slags fæces som på kommando.

Tv-programmet 'Mythbusters' (Mytedræberne, red.) på amerikanske Discovery Channel har afprøvet teorien, men det lykkedes ikke at ramme den rette brune tone.

Kan I forestille Jer en koncert, hvor orkestret pludselig ramme den "brune tone". Nøj manner.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-03-12 16:37

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-12 17:23

Skide sjovt......Ups, jeg ramte squ den brune tone

Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-12 18:24

"Urgammel refleks
Han mener, det er en refleks, der stammer tilbage fra urmennesket. Logisk set bliver kroppens vægt simpelthen mindre uden tarmindhold, og derved bliver det lettere enten at tage kampen op eller flygte fra livsfaren".

Her er man lidt ude af kurs, idet man edermageme skal være godt trængende, hvis kroppen skal fornemmes betydeligt lettere efter udtømningen; og hvem vil kaste sig over en modstander, som lige har skidt i bukserne?

Men bortset fra det, så losser min hund konsekvent, før vi indleder jagten. Der er squ nok noget om snakken. Der er vel også mange ting man ikke gør med fyldt vom, tyk- og endetarm.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 16-03-12 18:35

Ja og hvis mega tonner Ballespreder/HÆ Canon var med, så var de ikke skide sjovt mere.

I gamle dage have vi den gule fare, nu er vi ved at få den brune ditto.

Det med din hund losser, er territorie hævdelse det er deres visitkort, eller på nudansk, hundens "hjemmeside" den smider nok så kægt til deres artfæller.

Jeg render nu betydeligt hurtigere hen til Iføen, end efter endt dåd))))))

Mvh
BW
Multi-Xét

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-03-12 18:55

Den brune tone er da paralleltonearten til A-dur, nemlig fis-mol !!!! Så nu ved I dét !!

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-12 19:10

Canon fotografen købte en afstandsmåler. Læs hvad den skulle bruges til.
Vi lader Canon fotografen få ordet - Nå man lige vender sig til at den skal holdes forbandet stille ved måling af afstand funger den udmindelbart fint. Jeg har også lige må afstanden over til en flagstang på vores lokale plejehjem hvor der var 110 meter.
Gud ved om det er fra Jagtfeldmaster, Søren Østergård har fået idéen til målermanden fra?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 16-03-12 19:25

Ja der er jo ikke mange som kan holde sig kammertonen.

Jeg har en god ven hos G4S, han var oppe hos HÆ for at indstallere alarmanlæg, Canon og afstandsmålere, og et betydeligt fuldt kølskab med tyske dåseøl, ny bil med tralierparken på krogen.

Det hele gik vældigt fint, lige indtil de kom til soveværelse,- her spurge fru HÆ teknikkeren, undskyld mig, men var det ikke "bevægelsescensorer" som aktivere hylleriet?,- jo replicerede alarmgutten!,-
jamen så kan De spare Dem,at sætte noget op her, men hvis de har en lugt ditto så er det ok)))

Mvh
BW

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-12 07:06

Kære alle og Ballegaard

Som vi alle efterhånden er bekendt med, har Hr. Ballegaard en tendens med at kende afdøde kunstnere og enda har hjulpet dem med at forfatte en sangtekst der er blevet folkeeje, men der er også noget der undre mig og det er, citat Hr. Ballegaard:
Citat
Personen, som du skriver om er kun vellidt at ganske få i DMK - dem han giver ØL nok..
Sådan var det også med en anden af dine venner - Du ved ham med EL-Kennel navnet..

Hvordan kan det være at alle som Hr. Ballegaard ikke bryder sig om, er enten dyremishandlere eller fordrukne?
For at komme tilbage til det oprindelige spørgsmål, så er min holdning den, hvis den ene af hundene udvikler en besynderlig adfærd, så vil jeg helt klart aflive den, i stedet for at sælge problemet videre.

Mvh. TRD

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-03-12 08:50

Hej TRD

Det er nok spørgsmålet til 1.000.000.-" Sig mig hvem du omgås, og jeg skal sige dig hvem du er". Selv på DJ reklamere han for sin drikfældighed, nu mangler han kun, at berette om sine " drengepige oplevelser" i det store udland, da han rejste rundt med sit store trykbærende anlæg.
Mærkeligt at DMK ikke smider den lystløgner og fordrejer ud, men det kommer snart, de er trætte af hans anonyme mistænkeliggørelse vanen tro, af alt og alle.

Det er vel ikke besynderlig adfærd, at når man ældst på gården, og der kommer en ny karl ind, at man prøver på at forsvare sin mangeårige position i hundekurven, og takken for lang og tro hundetjeneste bliver en - "ægte Robert HÆ".

Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-03-12 10:28

TRD som sædvanligt er du verdens største ...

Læs hvad tråden handler om en drukkenbolt, som har aflivet sin gode gamle jagthund. Dem var så gammel så den kunne ikke avle mere

Altså igen igen en brøler TRD blot fordi du:

Ok Ok det kan altid gi et godt

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-03-12 11:14

Kære Hr. Ballegaard

Jeg tillader mig at gøre et citat, fra din velskrevne hånd:
Citat
Læs hvad tråden handler om en drukkenbolt, som har aflivet sin gode gamle jagthund. Dem var så gammel så den kunne ikke avle mere

Jeg vil egentlig godt have du kan dokumentere at den pågældende er en drukkenbolt, ellers tror jeg du snart får en tlf. opringning
Kan du også dokumentere, at aflivningen er på grund af den ikke kan avle mere? MEN sagen er vel den, at du Hr. Ballegaard, er sur over der ikke er faldet parringsafgifter af til dig, fordi ingen har villet bruge dine middelmådige hunde, lige bortset fra en norsk bjergbonde

Mvh. TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-03-12 11:21

"MEN sagen er vel den, at du Hr. Ballegaard, er sur over der ikke er faldet parringsafgifter af til dig, fordi ingen har villet bruge dine middelmådige hunde, lige bortset fra en norsk bjergbonde

Mvh. TRD "

Der er nemlig lige her kæden hopper af for Bb1. Helt rigtigt set - kæreTRD. Tidligere kunne man se savlen i Bb1`s mundvige, når han talte om gratisretten til en hvalp.

Fandeme godt at man ikke afliver gamle stødere, fordi de ikke kan avle mere. Så var vi i hvert fald fri for Bent Balladegaard Knudsen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 17-03-12 11:41

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh hvor er det herligt, Knudsen har virkelig fået ørene i maskinen på DJ debatten; manden tumler rundt som en løbsk rumraket derfor hans sure optød her på kandu

SHV nu også med forår på fornemmeren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-03-12 11:45

Jeg kan desværre ikke læse indlæggene i DJ. Hvad med en kopi af nævnte læserbreve??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-03-12 11:55

Ballegaard, jeg have den opfattelse at du IKKE gik ind for aflivnigen af raske ældre hunde.

Citat
Læs hvad tråden handler om en drukkenbolt, som har aflivet sin gode gamle jagthund. Dem var så gammel så den kunne ikke avle mere

Der er da kun en som passer på den beskrivelse nemlig ham her, hegns- og gedeskytten fra skovbørnehaven !!-

http://www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-03-12 12:22

Jeg kan huske at Bents tidligere hanhund døde - vistnok af en blodprop i hjernen; men kan man nu stole på det?? Bent er normalt fuld af løgn - så sporene skræmmer squda, som man plejer at sige.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-03-12 09:18

Tak for svaret TheRealDeal.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 18-03-12 09:37

Hej Sandhedsvidne

Mener du at man skal aflive en rask hund som ikke fejler det mindste, som Real Deal skriver.
Det er netop ikke en " besynderlig adfærd", den hund udviser ifm. til dit spørgsmål?

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-03-12 12:54

BW jeg tolker dit spørgsmål sådant, at besynderlig adfærd i din verden ikke er aflivningsgrund? jeg tolker besynderlig adfærd, som skyhed, bidsk, knurren og jeg vælger at tro det er det TRD mener

SHV, er træt af regnvejr

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-03-12 15:05

Nu kan man altså "behandle" en hund for uhensigtsmæssig adfærd - herunder ondskabsfuldhed. Selv en ondskabsfuld køter kan kureres! Se bare hvordan det er gået med Bent!!!

Men OK! Eksploderer en hund konsekvent, hver gang den ser noget to-benet, så har alle parter bedst af, at hunden neutraliseres. Ingen tvivl om det. Men i det givne eksempel var der netop ikke tale om en ondskabsfuld hund.

Jeg overtog engang en rubanker, som gjorde tilværelsen umulig for en jagtkammerat. Den hed "King". Da den kom ind af døren , omdøbte jeg den til "Pusser" - og efter en tur i skoven, hvor vi begge hyggede os med godbidder, var vi venner, og Pusser fulgte mig i tykt og tyndt, indtil den en dag blev kørt ihjel af lokalbanen - men den bedækkede naboens hund. Den forendte i knaldet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 19-03-12 15:23

Nej da for s..... da er besynderlig adfærd, ikke grund nok til aflivning, hverken af folk eller fæ.
Så var der snart intet tilbage, det kommer jo an på de som bedømmer en sådan.

Besynderlig adfærd og opfattelsen af denne, i dit spørgsmål er bare naturens orden, at mennesker så taksere den derhen, at en sund ældre hunden bliver aflivet, er kun for deres egen behageligheds skyld.

For mig er det kun ejeren som har en besynderlig afstumpet adfærd, overfor en god jagtkammerart.

Mvh
BW