/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
8-pin DIN-stik
Fra : myg
Vist : 1036 gange
100 point
Dato : 11-03-12 15:11

Er der en, der kan fortælle mig hvordan et 8-benet Din stik til Lesley forstærker fra Hammond XK-1 er forbundet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-03-12 16:22

Det ved de her.
http://www.mafy.se/

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-03-12 16:41

Nu er det 8-polede speakonstik, de gør i og ikke 8-polede DIN-stik, så vidt jeg kan se.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-03-12 17:12

Spørg ham

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-03-12 17:16

Magnus Fyrberg ved alt om Hammond og Lesley.
Kom ikke med noget bedrevidende lort.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-03-12 17:18

Citat
Kom ikke med noget bedrevidende lort.

Og med denne pæne kommentar mener du, hvad ?????

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-03-12 17:18

- KLASK...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-12 18:31

Teil er en idiot, der sjældent aner noget om noget som helst. Blacklist ham, det mister du ikke noget om helst ved. Men du slipper for en masse ligegyldigt lal fra hans side.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-12 18:34

http://www.captain-foldback.com/Leslie_sub/pinouts.htm her er biblen for leslie tilkoblinger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-03-12 18:55

3773 er ligeledes en idiot

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-12 19:15

Det er nemlig rigtigt. Godt du er kommet så langt du kan se du selv opfører dig ualmindelig åndsvagt. At du ikke for længst er kylet derhen hvor peberet gror er en gåde, Det eneste du beriger med er din imbicile opførsel, og dine fuldkommen ligegyldige og lamme kommentarer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-12 19:17

Vi mangler sgu klumme til at fortælle dig hvor dumt et svin du er, Teil!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-03-12 21:50

Hej 3773 - long time no talk

Problemet med at finde oplysninger om Hammonds 8 benede DIN stik er at det jo ikke er et egentlig Leslie stik, men en afart af det gamle 5-benede DIN stik eller MIDI stik som det i dag bruges som.

Hvorfor Hammond har udstyret nogle af modellerne med det, er mig en gåde, men det sidder rent faktisk på min XK-1 og flere andre modeller bl.a. XM.

Hvor jeg ikke har problemer med de go'e gamle Lesliestik, kan jeg ikke finde beskrevet nogle steder, hvordan dette 8-pins DIN-stik er forbundet i min XK-1. Hvis jeg skal have en chance for at lave en connector til min 760'er er jeg nødt til at vide det.

Jeg bryder mig absolut ikke om Teils sprog og attitude, men hans link var faktisk OK - og jeg havde rettet henvendelse til firmaet inden Teils 2. udmelding), da de på hjemmesiden kun omtalte et 8-pins speakon-sik, som er noget ganske andet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-12 22:05

Nu er jeg jo mest til det med strengene, og lod keybord drengene fikse deres eget skrammel. Har været på tour som keyboard-roadie, men det var uden leslie og den slags. Så der med det midi og iøvrigt sørge for hul igennem. Jeg kender muligvis en gammel radiomekaniker der har gjort meget i reps' for musikere. Ham kanjeg da spørge hvis du er interesseret.

Pillet ved noget spændende elektronik fornyligt??? Jeg har fået en fin american build amp, på kun lidt over 10 kg der kan levere strøm nok til der kan svejses. Noget med 2 x 1700 W. Den er kraftknusemig fed.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-12 22:10

Sender dig lige et tlf nr pr PM, så kan du selv høre ham. Han er herregod i alt det gamle grej, rør og sådan...

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-03-12 22:11

Super.
Den slags mennesker er guld værd for os fritidsnørder

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-12 22:16

...ham her kan reparere rørslæder og alt muligt. Han er virkelig guld at kende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-03-12 22:22

Citat
Vi mangler sgu klumme til at fortælle dig hvor dumt et svin du er, Teil!

Hold da kæft en idiot

Kommentar
Fra : myg

Dato : 29-03-12 22:29

Har fundet det ad andre kanaler, men 3773 kom tættest, så ....

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 29-03-12 22:30

Tak for svaret 3773.