/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Tele2 ADSL
Fra : Morten72
Vist : 544 gange
50 point
Dato : 27-05-03 18:46

Hejsa,

Et hurtigt spørgsmål...

Er Tele2adsl stadig noget man skal holde fingrene fra?
Med det tilbud de kører med nu, kan man jo næsten ikke lade være med at lade sig friste. Især når man betaler 500,- + moms for en 512/512 Kbit (Pro@ccess). Tele2adsl tilbyder 2Mbit for 530,-

Jeg har snakket med Sonofon ang. deres FWA løsning. De kan tilbyde en 1024/512 Kbit for 529,- men der skal man betale 990,- kr i oprettelse.

Anyways, jeg håber at få et fornuftigt svar.
På forhånd tak

Mvh
Morten72

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 27-05-03 18:48

brug du bare tele2adsl, de er gode nok, overvejer selv at skifte...

Kommentar
Fra : Morten72

Dato : 27-05-03 18:57

Gad vide hvor lang leveringstiden er ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-05-03 19:04

Hej Morten72

Det lyder som et rigtigt godt tilbud og såvidt jeg kan erindre har der vist aldrig været de helt store problemer med get2net/tele2.

Jeg har dog mine egne betænkninger.
Der står det er et begrænset tilbud, hermed menes sikkert, at det kun er de første 20.000 der kan få det til den favorable pris, men det er ikke sikkert det er det der menes. Det kan være at der menes prisen kun er for den første: Måned, kvartal, halvår eller år. Det fremgår ikke tydeligt hvor længe prisen gælder.

Det fremgår heller ikke om man skal flytte sit fastnetabonement ved samme lejlighed eller om man kan beholde det.

Personligt mener jeg at prisen skal holde et år uden skift af fastnetabonement, for at det er interesant. Jeg syntes du skal ringe og tage en snak med om ikke der er noget lusk gemt et eller andet sted. Med teleselskaber kan man ikke være forsigtig nok

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-05-03 19:13

Citat
Kan jeg overføre min eksisterende ADSL-forbindelse til Tele2?
Nej, du skal selv opsige din ADSL-forbindelse hos din nuværende internetudbyder, inden du tilmelder dig ADSL hos Tele2. Hvis du opsiger din nuværende ADSL-forbindelse minimum en måned frem i tiden og melder det til os straks, vil vi forsøge at oprette Tele2ADSL så tæt på denne dato som muligt. Du skal meddele os din opsigelsesdato skriftligt til Tele2ADSL, Gl. Køge Landevej 55, 2500 Valby (husk også at oplyse dit telefonnummer).

Altså ingen garanti, men flotte ord

Og man er ikke tvunget til at opsige sit fastnet abonement.
Man er dog bundet af ADSL-abonementet i 6 mdr. men det har jeg ikke selv noget problem med.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 27-05-03 22:26

Tele2ADSL fungerer fint ifølge det jeg har hørt...

Kommentar
Fra : Hartless

Dato : 02-06-03 15:51

Ventetiden på Tele2ADSL oprettelse, er der ca. pt. 6 ugers ventetid.

De kører fint, totalt install løsning som TDC, samme udstyr og det hele, samme muligheder for fejlsøgning, som de har..

Så Der er ikke meget at klage over på det punkt.

//Hartless

Kommentar
Fra : UU

Dato : 03-06-03 20:13

Idag oplyste TDC's kundeservice: "Jamin vi har bedre service, længere åbent, bruger ikke rå kobber, leverer mere konstant forbindelse" m.m.

Man ved også fra tidligere (CyberCity) at dem der lejer sig ind på TDC's hardware kommer længere nede i rækkefølgen når noget ikke virker f. eks. på centralerne.

Selvom det er en anden side af samme sag må jeg også bemærke, at jeg er blevet kontaktet af Tele2 på mit arbejde (jeg er ansvarlig for tele-indkøb) og magen til pop-smarte sælgere med dårlig faglig baggrund og lutter 'varm luft' i argumenterne, skal lede længe efter.

Husk forresten også lige, at ADSL hastigheder skal forstås som 'op til' - forbindelsen deles af mange og kan til tider være langt fra den nominelle hastighed.

Forhåbentlig fører konkurrencen til, at TDC sætter priserne ned. De har jo aldrig ønsket at være billigst, men hvis mange forlader dem må de gøre et eller andet.

Indtil videre bliver jeg hos TDC men følger udviklingen.

Kommentar
Fra : pjzb74

Dato : 07-06-03 09:01

Kan man "booste" linien ved Tele2,
eller er det kun Cybercity der kan det (endnu)?

Kommentar
Fra : Morten72

Dato : 07-06-03 09:34

Det er vist kun CC der tilbyder Boost...

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 50 point
Dato : 07-06-03 14:22

Det slår mig lige at det jo var Tele2 der udleverede logfilerne for Twin i Twinsagen.

De udleverede alt twins internet aktivitet 5 år tilbage i tiden. Det bekymrer mig meget, at man på den ene side ikke har plads til at opbevare kundernes mail, så kunderne har adgang til dem, men på den anden side har plads til at opbevare dem for senere udlevering til anden instans. Og så syntes jeg dæleme 5 år er lang tid, gad vide om det er lovligt ?

Citat
3.7 I kundeforholdet indg†r en elektronisk brevkasse
samt tilgang til en newsserver. Den
elektroniske brevkasse, som indg†r i kundeforholdet,
g‘lder for en modtager. Brevkassen
m† i gennemsnit indeholde 500 kilobyte data.
I undtagelsestilf‘lde og over en periode p†
maksimalt en uge m† brevkassen dog indeholde
10 megabyte data. Elektronisk post, der er
‘ldre end 3 m†neder, slettes uden forudg†ende
varsel. Tele2 er ikke ansvarlig for data i den
elektroniske brevkasse, herunder ved fejl p†
serveren.

Med hensyn til det aktuelle tilbud forbeholder de sig ret til at ændre vilkårende:

Citat
4.8 Tele2 forbeholder sig ret til at ændre vilkår
og priser med 28 dages varsel. Såfremt ændringerne
er byrdefulde for kunden, kan kunden
skriftligt opsige aftalen med 14 dages varsel.

Det er dog tvivlsomt om de vil gøre det. Priserne på ADSL herhjemme har længe været holdt kunstigt høje i sammenligning med de lande vi ynder at sammenligne os med og nu har TDC jo planer om at firdoble hastigheden på ADSL- downstream. Så mon ikke de øvrige udbydere snart følger med

http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=19381

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-06-03 11:28

Hej igen Morten

Har du fået din forbindelse ?

Fortæl os om det er noget der virker

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Morten72

Dato : 28-06-03 12:19

Hej,

Jeg får Tele2 i næste måned (21.7.03) Så skal jeg nok fortælle hvordan det virker :D

Jeg ved ikke om i kender til denne nyhed, men det er da en dejlig ting for CyberCity brugere

http://www.xplayn.com/?id=5256&topicId=412570&itemId=&forumPage=0

Godkendelse af svar
Fra : Morten72

Dato : 28-06-03 12:23

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-06-03 12:38

Haha, ja jeg havde læst om det på usenet
Nu venter jeg bare på tdc følger med

mvh srhansen