/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Indsat linie i dokument fra ekstern fil.
Fra : pakube
Vist : 502 gange
40 point
Dato : 11-03-12 01:20

Hejsa alle I kloge mennesker.

Jeg har lavet et Microsoft Word 97-2003 dokument i Open Office.

Jeg vil gerne have dokumentet udskrev, i 336 eksemplarer, hvor der for hver udskrift bliver indsat en linie fra en ekstern tekstfil, oprettet af et dos program, indeholdende 336 liner med 4 tegn i hver linie.

Hvordan gør man det?

Hilsen Sir Pakú - www.pakube.dk - Kunst der ikke er klodset.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-12 19:35

Jeg kan ikke hjælpe dig - men vil lige rose din hjemmeside ................ Flot ren og klar.

Kommentar
Fra : pakube

Dato : 11-03-12 21:20

Takker.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 12-03-12 20:18

Hvad med en Excel makro?

Gør således:

1) Åben Excel
2) set excel op så den viser fanen udvikler (developer). brug hjælp og søg på udvikler eller developer, hvis du ikke ved hvordan.
3) under fanen udvikler trykker du på indsæt og vælger Active-X objectet "kommandoknap".
4) tegn knappen så den fylder celle C5 til E6. når dette er gjort åbner visual basic editoren.
5) Til venstre ses et felt der hedder caption - Her skriver du Print
6) indsæt følgende kode i vinduet til højre:

Private Sub CommandButton1_Click()
Dim wrdApp As Word.Application
Dim wrdDoc As Word.Document
Dim objSelection As Selection
Dim i As Long
Set wrdApp = CreateObject("Word.Application")
wrdApp.Visible = True
i = 2
Cells.Columns(2).Clear
Do While Cells(i, "A") <> ""
Set wrdDoc = wrdApp.Documents.Open(CStr(Cells(2, "C")))
replace wrdDoc, "%%NAVN%%", Cells(i, "A")
wrdDoc.Close (False)
i = i + 1
Loop
wrdApp.Quit (False)
End Sub

Sub replace(ByRef doc As Word.Document, ByVal txt As String, ByVal replacetxt As String)
With doc.Content.Find
.Text = txt
.Replacement.Text = replacetxt
.Forward = True
.Wrap = wdFindContinue
.Format = False
.MatchCase = False
.MatchWholeWord = False
.MatchWildcards = False
.MatchSoundsLike = False
.MatchAllWordForms = False
.Execute replace:=wdReplaceAll
End With
End Sub

7) skriv %%NAVN%% i celle A1
8) skriv Skabelon i celle C1.
9) i celle C2 skriver sti + navn på dit word dokument (evt et test dokument der indeholder %%NAVN%% der hvor du vil have noget tekst sat ind.)
10) i kolonne A under %%NAVN%% ydfylfder du lige så mange rækker du vil med tekst der skal ind i stedetfor %%NAVN%% i dokumentet.

Når dette er gjort har du en makro der kan udskrive lige så mange dokumenter som du sætter af linier i kolonne A.

Håber det kan bruges

Peder

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 12-03-12 20:19

Hvis det ikke er til at finde ud af kan du sende mig en besked privat med din mail og så skal jeg sende en excel fil (excel 2010) til dig.

Kommentar
Fra : pakube

Dato : 12-03-12 21:31

G'aften Peder99

Jeg har ikke EXEL, KUN OpenOffice.org/CALC.

Vil det også virke der?

Hilsen Pakú.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 13-03-12 08:33

Mener der ligger et program præcis som excel i open office. Her burde det også virke!

Da det bare er visual basic kode den skal udføre, tror jeg open office er fuldt ud kompatibelt!

Jeg kan sende en excel fil til dig og så kan du prøve at køre den i open office.

Peder