/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Nybegynder m. nikon + billedredigering
Fra : beki
Vist : 1363 gange
35 point
Dato : 10-03-12 13:14

Til alle foto-entutiaster!

Jeg er nu den heldige ejer af et Nikon D5000 kamera! Og jeg er allerede utrolig glad for mit kamera! Da jeg gerne vil have det bedste ud af mit kamera, vil jeg sætte pris på alle gode råd og tips!

Det som især interesserer mig, er hvilket billedredigeringsprogram "folk" bruger? For jeg går ud fra alle professionelle og mindre professionelle redigerer i deres billeder.

Og er det muligt at finde et gratis, men godt, billederedigeringsprogram på nettet!

Håber der er nogen derude som har nogle bud!

På forhånd tak!

VH,
Nybegynderen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-12 13:20

Dansk og gratis
http://inkscape.org/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-12 13:22
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-12 14:11

Lettest at bruge og gratis er picasa...

http://picasa.google.com/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-03-12 14:46

Også jeg vil anbefale Picasa.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-12 15:21

Picasa kan ikke ret meget.
Photoshop og Lightroom er hvad man behøver.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-12 15:22

Og du fotograferer i RAW format.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-12 15:26

Jeg bruger også selv picasa, men jeg skal heller ikke redigere alverden.

Så vidt jeg har hørt, så skulle gimp være med endnu flere funktioner.

http://blog.createinside.com/2010/11/09/de-6-bedste-gratis-billedbehandlingsprogrammer/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-12 15:32

Gimp ligger tæt op ad Photoshop.

Et andet som kan lidt er PhotoFiltre.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-03-12 15:42

Til almindelig beskæring, redigering og montage, der bruger jeg selv PhotoScape.

Nemt at overskue, bruge og gratis!

Har skrevet lidt om programmet her;

http://www.dogvillestar.dk/2010/02/19/kender-du-photoscape-ellers-l%C3%A6s-med-her/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-12 15:53
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-12 15:56
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-12 16:20
Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 10-03-12 18:43

Nomore
Du skriver inkscape er på dansk
den version jeg finder 0,48 kan kun installeres på andet sprog -- noget specielt for at få den på dansk?
anuarak

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-12 20:01

Under install bliver du bedt om at installere 'extras' der sætter du flueben ved DANISH
http://www.gratisimage.dk/image-89C0_4F5BA4E7.jpg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-12 20:25
Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 10-03-12 23:36

Nomore
Tak for instruktionen -- det varede lidt inden jeg fand hvor der skulle krydses af
Programmet ser meget spænnende ud - jeg vil afprøve det
TAK
Anuarak

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-03-12 08:14

jeg kan anbefale de gratis programmer som ligger i en pakke sammen med messenger der har microsoft lavet et godt stykke software

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 13-03-12 13:22

hej er et som er gratis også
http://photofiltre.en.softonic.com/