/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny skrivebord
Fra : ppk
Vist : 1486 gange
100 point
Dato : 08-03-12 20:08

Hej

Har haft installeret et program der hedder Solide Edge, og dagen efter havde jeg fået et nyt skrivebord med kun det halve af mine ikoner.

Samtidigt er mine dokumenter forsvundet, men dem fandt jeg så et andet sted. (puha) Så jeg har altså mulighed for at finde det meste igen.

Men hvis jeg opretter en genvej på mit "nye" skrivebord forsvinder det efter genstart af maskinen. øv øv øv har kørt diverse scannere m.v. men der er ikke noget snavs på.

Jeg har så prøvet at gendanne maskine, men der var kun 1 gendannelsespunkt og heller ikke dette gav mig mit gamle skrivebord tilbage !

Og nu får jeg så en besked i nederste højre hjørne, hvor der står følgende:
Du er logget på med en midlertidig profil.
Du har ikke adgang til dine filer, og filer, der er oprettet med denne profil, slettes når du logger af. Hvis du vil løse problemet, skal du logge af og prøve at logge på senere. Du kan få flere oplysninger i hændelsesloggen eller ved at kontakte admins

Skulle der være nogen af jer her på KANDU der kan fortælle mig hvad der er sket, og evt. give mig svar på hvordan jeg kommer tilbage igen så det hele virker ??

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen
Preben

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-03-12 20:09

Glemte lige at skrive at mit styresystem er Windows 7

Preben

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-03-12 20:20

Har du afinstalleret programmet Solide Edge helt - ellers prøv det - brug evt. Ccleaner til at få ALT med ud.

Clou

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-03-12 20:54

clou

Jeg har gendannet til dagen før jeg installerde det, men selv programmet blev ikke slettet, og derefter var alle andre gen.punkter væk

Har så kørt CCleaner, dels for at rydde op og dels for at fjerne andet møg. Men CCleaner kunne ikke finde Solide Edge, så jeg kunne fjerne det. Så jeg har flyttet det manuelt, så det må jo være programmet der har ændret min computer.

Preben

NB: har også scannet for virus o.s.v., så der skulle være tjek på den del.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-12 21:13

Du fjerner IKKE programmer ved at gendanne....

Du skal AFINSTALLERE det....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-12 21:17

Jeg har dog svært ved at se HVORFOR det skulle have ændret dit skrivebord

Mig bekendt er det et CAD-program....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-03-12 22:59

Citat
Du er logget på med en midlertidig profil.

Det er her hunden ligger begravet.

jeg vil forslå dig at gøre følgende:
1. scandisk (for at udelukke fejl i filsystemet)
2. opret en ny brugerprofil (den gamle er ødelagt)
3. log på den nye profil
4. kopier data fra den gamle profil over i den nye (dokumenter, skrivebord, foretrukne o.s.v.)
5. slet den gamle ødelagte profil

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-03-12 23:34

EXTERMINATOR

Tak for dine tips, men vil du ikke lige skrive en nærmere forklaring til de 5 punkter ? er ikke helt inde i det.

Preben

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-03-12 12:54

Prøv at gå i Start - skriv Regedit - Find: HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Unigraphics, slet det - genstart og se om du ikke er fri for det!

PS: slet KUNdet

Clou

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 09-03-12 16:24

clou

Kan ikke finde Unigraphics øv øv øv skal også lige tjekke om der er en mappe som indeholder mine mails, og kontaktpersoner.

Preben

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 09-03-12 16:26

refi

Jeg kan desvære ikke på nogen måde finde noget program som kan finde og afinstallere det, så jeg har flyttet det direkte igennem stifinder.

Preben

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-03-12 16:29

Prøv at gå i Regedit igen - op i Rediger - Søg - Skriv så: Solide Edge og tryk på Søg

Måske det kan hjælpe

Clou

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 09-03-12 16:51

clou

Det giver ikke noget resultat

Preben

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-03-12 18:10

Mit sidste forslag er: Åbn i Stifinder for skjulte filer og mapper og se så om det ligger der - så kan du jo fjerne dem derfra

Clou

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 09-03-12 20:36

clou

Har nu været inde og stillet stifinder til VIS alle filer, og derefter fundet dette på:

c:\Brugere\Preben\AppData\Roaming\Unigraphics Solution

Det må så være denne fil du mener jeg skal fjerne !

Preben

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 100 point
Dato : 09-03-12 20:39

Nemli'

Clou

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 09-03-12 21:01

Så har jeg fjernet det, og genstartet maskinen og får stadig denne besked på et forkert skrivebord:

Du er logget på med en midlertidig profil.
Du har ikke adgang til dine filer, og filer, der er oprettet med denne profil, slettes når du logger af. Hvis du vil løse problemet, skal du logge af og prøve at logge på senere. Du kan få flere oplysninger i hændelsesloggen eller ved at kontakte admins

Preben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-12 21:16

Jeg kan stadig ikke indse hvad problemet skulle have med et CAD-program at gøre

Hvor har du fået det fra ?????

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 10-03-12 21:44

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-03-12 22:19

Citat
Tak for dine tips, men vil du ikke lige skrive en nærmere forklaring til de 5 punkter ? er ikke helt inde i det.

det er nem nok når man kan
Du får lige en forklaring

1. scandisk (for at udelukke fejl i filsystemet)
klik på start --> klik på computer --> h-klik på c: og vælg egenskaber --> fanen funktioner --> klik på undersøg nu --> husk hak i ret fejl --> klik start --> den beder dig om at genstarte maskinen, det gør du --> ikke røre nogen taster når du genstarter!!!!
2. opret en ny brugerprofil (den gamle er ødelagt)
Når du igen er inde på dit skrivebord klikker du på start --> skriv "opret konto" og tryk enter --> udfyld navn og vælg at det skal være en administrator
3. log på den nye profil
klik på start --> klik på trekant ved siden af "luk computer" --> vælg "skift bruger"
4. kopier data fra den gamle profil over i den nye (dokumenter, skrivebord, foretrukne o.s.v.)
klik start --> computer --> åbn c: --> åbn users (brugere) --> åbn ødelagt profilmappe --> kopier de ting du skal bruge over i din nye profilmappe
5. slet den gamle ødelagte profil
men først når du er sikker på at have flyttet alle de ting du havde

Citat
Så har jeg fjernet det, og genstartet maskinen og får stadig denne besked på et forkert skrivebord:

klart, cad programmet har jo ikke noget med dit problem at gøre

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-03-12 22:22

nå for pokker, så tog jeg altså fejl, problemet ser ud til at være løst alligevel.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 11-03-12 10:54

Velbekomme ppk - men hvis problemet ikke er løst, så mener jeg ikke at jeg skulle have pointene!

Clou