/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Påmindelse i Outlook 2010?
Fra : Brassovitski
Vist : 882 gange
100 point
Dato : 08-03-12 07:54

Hej
Jeg har en kollega som holder ferie nogle dage spredt ud over forskellige dage, da jeg skal varetage hendes opgaver de dage hun har ferie, vil jeg gerne have en påmindelse dagen før om at hun har ferie, Hvordan kan jeg sætte dette op i Outlook, uden at det skal laves som aftaler i kalenderen? Det duer jo ikke med aftaler, da det så ser ud som om jeg har en aftale/møde og er optaget.
Jeg har forsøgt under kontakter at opsætte en påmindelse, men der kan kun være en.
Jeg kan også lave en opgave til mig selv, men jeg håber der er en nemmere metode.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-03-12 08:11

Du kan jo bruge Google's kalender, der så sender dig en mail dagen før, nemt og sikkert

https://www.google.dk/

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : sion

Dato : 08-03-12 08:12

Jeg ville oprette en opgave med en påmindelse. Alternativt kan du - hvis du har en mail fra din kollega evt. med beskrivelse af dine vikar-opgaver - sætte en påmindelse på mailen. Det gøres der, hvor man også sætter flag på.

Simon

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 08-03-12 08:23

Kan du ikke bare fjerne fluebenet i "Vis som optaget". Det gør jeg for eksempel ved fødselsdage og den slags, der blot skal påminde mig om at gøre noget.
Jeg har godt nok kun Office 2003, men funktionen er vel den samme i 2010.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-03-12 09:54

sion
Der kan kun sættes en påmindelse. Så skal jeg sætte en ny, hver gang den første er udløbet. Jeg vil gerne kunne sætte dem alle op, på en gang.
Opgave med påmindelse, har jeg tænkt på, men jeg håber der findes en smartere metode.
Man kan vel ikke lave en tilbagevendende opgave, med flere terminer???

hvaderikkeibrug
Aftalen står jo i kalenderen uanset, hvilken status den har.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-12 11:40

Hvorfor dog gå over åen efter vand....

Skriv nogle Post-It - enten på komputeren eller i fysisk form.... (eller måske på mobilen der alligevel tjekkes 500 gange om dagen )

Der er da ingen grund til at sætte et større komputerprogram igang for så lidt

Hvor svært vil du gøre det Det er jo ikke flere hundrede der skal holdes styr på........

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-12 11:42

Læs under hjælp:

Kalenderaftaler og -møder

Når du vil indstille eller fjerne påmindelser i aftaler og møder, skal du benytte følgende fremgangsmåde:
Ved alle nye aftaler eller møder, du opretter
1.Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
2.Marker eller fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Standardpåmindelse i gruppen Kalender under fanen Indstillinger, hvis du vil have, at en påmindelse automatisk skal aktiveres eller deaktiveres for nye aftaler eller møder.
3.Angiv, hvor lang tid før aftalen eller mødet du ønsker at få påmindelsen, hvis du markerer afkrydsningsfeltet.
Ved eksisterende aftaler eller møder
1.Åbn aftalen eller mødet.

Bemærk! Hvis dialogboksen Åbn tilbagevendende emne åbnes, skal du beslutte, om du vil ændre påmindelsen for den forekomst, du har åbnet, eller for hele serien. Klik enten på Åbn denne forekomst eller Åbn serien, og klik derefter på OK.
2.Klik på listen Påmindelse i gruppen Indstillinger under fanen Aftale, og vælg, hvor lang tid før aftalen eller mødet du ønsker at få påmindelsen. Hvis du vil slå en påmindelse fra, skal du vælge Ingen.

Bemærk! Ved begivenheder, der varer hele dagen, er påmindelsesklokkeslættet som standard 18 timer i forvejen. Selvom du ikke som standard kan ændre tidsangivelsen for alle de begivenheder, du opretter, der varer hele dagen, kan du ændre påmindelsesklokkeslættet individuelt for hver aftale.

E-mails, kontaktpersoner og opgaver
1.Indstil eller fjern påmindelser ved at vælge e-mailen, kontaktpersonen eller opgaven.
2.Klik på standardværktøjslinjen på Opfølgning, og klik derefter på Tilføj påmindelse.

Tip! Du kan hurtigt markere e-mails som opgaveemner ved hjælp af påmindelser. Højreklik på kolonnen Flagstatus på meddelelseslisten. Hvis meddelelsen er åben, kan du også klikke på Opfølgning i gruppen Registrering under fanen Meddelelse og derefter klikke på Tilføj påmindelse.
3.Marker eller fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Påmindelse i dialogboksen Brugerdefineret. Hvis du markerer afkrydsningsfeltet, skal du angive den dato og det klokkeslæt, påmindelsen skal vises.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-03-12 11:40

webm
Hmmmm! Fin gennemgang. Indstillinger har jeg fod på. , men det var sådan set ikke det spørgsmålet handlede om. He!!
Jeg tror jeg vælger at lave det med en opgave. Så sætter jeg de forskellige dage ind i teksten, og sætte påmindelsen til dagen før, den første dag, når den så popper op, udskyder jeg påmindelsen til dagen før næste fridag. Så skal der kun oprettes en opgave, som påmindelsen, så bare udskydes på.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-12 23:26

Tak for svaret webm. Skal lige have denne lukket.