/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
varmi i radiator 1 sal
Fra : 190e
Vist : 705 gange
80 point
Dato : 08-03-12 06:09

jeg har lejet en nedlagt ejendom. med træ fyrings keddel i salden, så er der det at alle radiatorer i stue hus for neden barer fungerer 100%, de 2 stk der er på 1 sal(værelser til børn) kommer der så godt som ingen varme i, har luftet dem ud men intet hjælper--kan nogen fortælle mig hvad der kan værer galt
cirk. pumpe har 3 hastigheder og den står på højeste fart.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-03-12 07:14

Er der nok vand på anlægget

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-03-12 12:01

Enig: fyld vand på.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 80 point
Dato : 08-03-12 12:04

Du skal slukke cirkulationspumpen mens vandet fyldes på, og det kan godt tage et par gange op og ned af trapperne: Fylde på, lufte ud; gentages til succes!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-03-12 16:17

der kan jo også være tale om, at termostaterne hænger. det kommer de til hvis de ikke bliver rørt engang imellem.
prøv at tage hovedet af termostaten og giv stiften lidt massage. det plejer at hjælpe gevaldigt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-03-12 16:19

Husk når du lufter ud, sluk for alle andre end den du lufter ud på- og luk så helt op, inden du åbner skruen.
Gå dem alle igennem på den måde.
Der er stor forskel, jeg har været det igennem nogle gange. Det virkede først efter ovennævnte metode.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 09-03-12 00:05

Citat
jeg har lejet en nedlagt ejendom. med træ fyrings keddel i salden, så er der det at alle radiatorer i stue hus for neden barer fungerer 100%, de 2 stk der er på 1 sal(værelser til børn) kommer der så godt som ingen varme i, har luftet dem ud men intet hjælper--kan nogen fortælle mig hvad der kan værer galt
cirk. pumpe har 3 hastigheder og den står på højeste fart.

Det kan kun skyldes 3 ting:
1. Der mangler vandp på anlæget. Så sluk pumpen og fyld vand på, har du åben et ekspentions anlæg, så fyld vand på til det løber ud af overløbet på eks.behelderen, er det et lukket anlæg skal der være et tryk på 0,6 -0,7 bar på anlæget. og lufte ud og efterfyld med vand
2. Der er luft i anlæget. lufte ud og efterfyld med vand
3. radiatorventilen lukker ikke op. rens ventilen/stiften eller skift den.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-03-12 08:54

Kan også være, at radiatorene på førstesalen virker som en "ekspensionsbeholder", hvis beholderen på anlæget ikke fungerer rigtigt. den kan mangle gastryk, eller membranen er gået i stykker!

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 11-03-12 22:23

Tak for svaret pbp_et.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-03-12 01:00

hvis du har fået varme på, så glæder det mig.