/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Det offentlige er IT inkompetente
Fra : kartoffel88
Vist : 603 gange
20 point
Dato : 08-03-12 01:28

Jeg har nu prøvet på at oprette et enkeltmands firma mindst 5 gange. Det har kostet mindst 2 timer.
Først går jeg ind på virk.dk, her logger jeg ind med min NemID. Så får jeg at vide at jeg skal bruge en medarbejdersignatur, så jeg bliver sendt videre til danid.dk som kræver et CVR nummer for at man kan bestille en medarbejder signatur. Jamen det giver da ikke nogen mening. Hvis jeg havde et CVR nummer, hvad i helvede skulle jeg så derinde.
Har også været inde og prøve via Selskabs og Erhvervsstyrrelsen, men deres side var selvfølgelig nede. Da den endelig virkede halvt, så var de smuttet hjem tidligt.
Iøvrigt.. både danID, virk.dk og eogs.dk er selvfølgelig enten nede, eller der er driftproblemer.

Måske burde man udlicitere hele lortet, for det holder sku da ikke.
Nu skal jeg tidligt op og sove for lidt en hel dag, fordi de ikke ved så meget om IT.

Det her er jo lige til at blive liberal af.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-03-12 01:58

ihh...hvor er det kommunalt
Skranke-Paveri i første klasse...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-03-12 02:00

Minder mig om den tegnefilm med Asterix i Rom
hvor han render fra kontor til kontor efter en blanket det IKKE findes

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 20 point
Dato : 08-03-12 02:48

hele problemet i det offentlige, at de chefer der ansætter it-folk ikke selv ved en dyt om it. Så de bliver nemt imponeret over en der kan lidt. Og så skal de heller ikke koste alt for meget i løn. Så i stedet for selv at søge it-folk, skal de have topprofessionelle til at headhunte de rigtige folk til stillingerne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-03-12 08:49

En af problemerne er at når der skal tilkobles løsninger på eksisterende systemer skal det sendes i udbud, de leverandører der vinder skal så bruge en masse tid og i sidste ende bliver det dyrere og sommetider ubrugeligt, hvad der har kostet skatteyderne millarder.

Nedenstående er ren molbo.....men det giver da beskæftigelse

http://www.version2.dk/artikel/e-mail-lastbilen-toeffer-stadig-paa-landevejen-afloeseren-forsinket-44120

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-03-12 10:38

Du gør tingene i den forkerte rækkefølge.
For at få en medarbejdersignatur skal du have et CVR nummer, det giver jo ingen mening at have en medarbejder uden firma.

I et enkeltmandsfirma logger du på med din personlige NEM id og har slet ikke brug for en medarbejdersignatur hvis det kun er dig der skal kunne logge på

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-03-12 11:57

Kortoververden:
Men jeg bliver tvunget til at oprette en medarbejder signatur, når jeg trykker på "opret firma".
Det vil sige at de sender mig direkte derhen ved en fejl.

Men nu var jeg jo derinde i morges kl 9 skarp. 5 min over 9 kommer der en lallende med en kop kaffe.
Intet virker derinde, så han må tage en kopi af oprettelses skemaet, i stedet for at henvise mig til deres computere som de normalt gør.
Ivrigt virkede deres kunde kaffemaskine heller ikke.

Virk.dk? Det burde da hedde virkertiltider.dk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-03-12 13:07

I klynker allerede!
Men bare vent til hele det offentlige system overgår til elektronisk kommunikation, så bliver det et rent helvede for os almindelige borgere.

Jeg har ved flere lejligheder, sendt en e-mail til kommunen. Selv om jeg bad om kvitering formodtagesen; så skete der ikke "en rygende kommunal fis".
Jegblev meget sur, og sendte endnu en mail, hvor jeg på en pæn måde, skrev nogle grimme ting. Så kan det nok være at de vågnede op i arbejdstiden.

Så tro nu ikke at det bliver bedre med tiden! - Herre gud, de er jo kun kommunal ansat.
Jeg har selv været ansat som langtidsledig i 7 måneder, på vores lokale administrationsbygning.
UHA UHA, der hvor der skete mest, var i kantinen, og ved fyraften. Som rådhusbetjent medhjælper, kom jeg rundt i hele huset, hver dag. Hvis de ansatte arbejdede på fuld tid, med den løn de oppebar, kunne de være millionære i løbet af et par år.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 09-03-12 10:22

Citat
Det offentlige er IT inkompetente

Jeg er 200% enig med dig, det fungerer ikke optimalt!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-03-12 11:44

Citat
Jeg er 200% enig med dig, det fungerer ikke optimalt!

Før de har investeret yderligere 20 milliarder oveni

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 12-03-12 00:01

Tak for svaret skytten49.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 12-03-12 01:06

selv tak