/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvad skulle der have stået her ?
Fra : vedikkealt
Vist : 923 gange
500 point
Dato : 07-03-12 10:07

Hej med jer.

Jeg har mobilt bredbånd fra CBB 6 MBIT til 148 kr., og de bruger nettet hos TELENOR.

Det har bare ikke virket særligt godt, efter vi er flyttet til - midt i Aalborg

Ved en test med mobil af sim kortet, er der fuld dækning, men når jeg vil på nettet er der ingen tilgængeligt netværk, har også haft begge afinstalleret osv.

Sidst jeg skulle opdaterer min GPS TOM TOM, havde jeg ikke net nok, så jeg blev smidt af deres opdatering ... eller hvad nu sådan noget hedder i fagsprog.

Og så til spørgsmålet ...

Jeg fandt en hastigheds tester på nettet, der ved 2 målinger med korte mellemrum gav 112kbit/sek og 198kbit/sek ... hvad skulle der have stået her, hvis mit mobile net bare virkede nogenlunde.

Ifølge supporten på TOM TOM var tallet UHYGGELIGT lille ...

Jeg har nu bestilt - Oister på prøve, de køre på 3, og så må jeg se om det gør nogen forskel.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-12 10:18

Den hedder så 6/1 så den skulle gerne være i nærheden
af de 4-5 stykker i download og 0,6-7 i upload!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-03-12 10:19

6000kbs
men alt er relativt, så en hastighed mellem 3000 og 4000 skal du regne med

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-12 10:27

112 og 198 kbit er meget lille det skulle nærmere være 4-5000 / 6-700
Her er et dæknings kort
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/mobilt-bredbaand/daekning-og-hastighed/

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-03-12 10:40

# Klaudi

Jeg har lige kørt testen igen - 2 gange

Den en siger 0.09 mbit ned og 0.04 op
Den anden siger 0.12 mbit ned og 0.04 op

Da jeg overhovedet ingen forhold har til disse tal, er det så godt eller skidt...?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-12 10:44

Meget skidt, der må da være et eller andet galt,
eller os er du bare meget uheldig at bo lige
nøjagtigt der hvor der ikke er nogen dækning!

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 07-03-12 12:00

Flyt lidt rundt med din Pc og se om du ikke kan få et bedre resultat. Der kan f. eks. være noget andet elektronik der forstyrrer signalet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-12 12:42

Det er vel ikke fordi du er nået max forbrug?, det er 10GB,
der skal hentes en del for at nå den grænse, for så skruer de ned for hastigheden!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-12 12:55

Citat
for så skruer de ned for hastigheden!

Det ved jeg så ikke om CBB gør, kan ikke lige finde noget om det!

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 07-03-12 13:03

Hej
Tag et blik på stikket, og se om den blinker grøn eller blå.?
Grøn kører den på alm. net - meget langsomt
Blå skulle den køre på 3g - og virke til internet

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-03-12 21:53

Nu kan det jo også være den test du laver der er forkert.
Nogle testservere er for belastede til at kunne levere varen (eller direkte fejlprogramerede).

Prøv denne her: http://speedtest.net/
Vælg at teste op mod serveren i randers

Citat
Den en siger 0.09 mbit ned og 0.04 op
Den anden siger 0.12 mbit ned og 0.04 op

Da jeg overhovedet ingen forhold har til disse tal, er det så godt eller skidt...?

Tjae, når du gerne vil have 6 Mb/s og kun har 0,1 Mb/s så vil jeg da kalde det "skidt"

Da det er mobilt bredbånd så er der rigtig mange faktorer der spiller ind:
Hvor langt er du fra masten, hvor mange brugere er der på den mast samtidig med dig, er der støjkilder i nærheden, er der forhindringer + en masse andre faktorer

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-03-12 21:59

ville lige checke telenors dækningskort, og gæt hvad jeg så

http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/mobilt-bredbaand/daekning-og-hastighed/
Citat
Da det er mobilt bredbånd så er der rigtig mange faktorer der spiller ind:
Hvor langt er du fra masten, hvor mange brugere er der på den mast samtidig med dig, er der støjkilder i nærheden, er der forhindringer + en masse andre faktorer

Den er nu skrottet til fordel for deres fine billeder

Far stjæler ikke, far låner bare (på ubestemt tid)

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-03-12 22:57

Jeg har nu prøvet den fætter i Randers, og resultatet blev følgende...

Ping 432 ms

Down 0.11 mbps

Up 0.05

Og nej ... jeg har ikke nået noget max forbrug, så det er ikke der ... den er gal, faktisk bruger jeg ikke EN 10 del om måneden.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-03-12 07:23

Oister skulle så køre på 3 net, og med andre maste opsætninger end telenor - undtaget visse steder, hvor de bruger samme mast, men når ikke man rigtigt har noget, så mister man jo ikke meget, ved at prøve noget andet.

Jeg bor ... tvangsindlagt til AN-TV, og med det, følger også Stofa, med deres Sign On id, og HER er jeg ved at brække mig, DEN har jeg været på, og det kørte nogenlunde lige så ustabilt som mit nuværende Mobile bredbånd, så det vil jeg gøre meget for IKKE at skulle på igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-12 09:24

Hvis ikke der er nogen bindning på den du har er det da med at prøve oister, og håbe den er bedre!

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-03-12 13:38

Der er kun EN måned, sikkert fra 1 til 1, så reelt har jeg vel en 7 ugers tid fra nu.

Jeg kan hente oister på posthuset i morgen fredag.

Så er det bare ud med det program, og ind med det andet.... og så bare håbe det bedste.

Jeg kommer tilbage med resultatet i denne tråd, hvis der er interesse for det...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-03-12 12:50

Først i dag har jeg fået liv i mit Oister modem.

Jeg skulle lige først have slettet, både det ene --- og det andet, af gammel historik....

Jeg har så med min 10 mbit forbindelse testet hastigheden på speedtest...

Første gang var det ned 2.51 mbps og op 0.67

Anden gang var det ned 2.63 mbps og op 0.85

Umiddelbart er det bedre tal end CBB så bare det nu holder ved....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-12 13:03

Det må da siges at være ok, den med 10/1 er jo "kun" op til!

søster har os en 10/1 hos oister og hun har 2.3/0.4

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-03-12 13:18

Kan jeg bruge denne mulighed hos oister med den til 39 kr. ? med 1 GB md, jeg har aldrig været over 1 GB md., når jeg kigger forbruget på min mest brugte PC

http://oister.dk/Mobilt-Bredband/

For jeg har en Samsung n140 hvor de oplyser om disse muligheder....

Tilslutningsmuligheder
3x USB 2.0 ports
1x Headphones/speaker/line-out
1x Microphone-in jack
1x Ethernet (RJ-45)
1x DC-in jack for AC adapter
1x 3-in-1 (SD, SDHC, MMC)
1x Webcam Crystal Eye
1x Mikrofon
1x VGA

Betyder det, at der indbygget modem ?

For så skal det prøves til 39 kr om måneden.

Håber ikke dette spørgsmål koster ekstra ...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-12 13:40

De oplysninger fortæller ikke om der er til SIM-kort, er der ikke det, skal du have USB-modem.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-03-12 13:43

Jeg har fra 12.1.2011 til i dag brugt 5.073.3 MB, så må da være langt op til EN GB om måneden.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-03-12 13:55

Samsung N140 har ingen modem, så den plan er af gode grunde droppet...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-03-12 14:10

lige målt 3.71 ned og 1.02 op ... bare nu min 6 - 7 år gamle HP kan holde til den hastighed...

Bare den ikke explumderer ...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 11-03-12 14:55

Hvis du har et lille USB forlænger kabel kan du prøve at sætte det på
og så hæve modem, det kan os gi' lidt!

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-03-12 16:54

Tak for svaret Klaudi.

Har lige målt 4.11 ned og 1.16 op, så nu er der hul igennem ... ud til verden.

Har lige bestilt samme type modem til den anden PC.

Og så gør det jo ikke noget, at det for begge modem er 96 kr. billigere ... om måneden

Hygge herfra vedikkealt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-12 17:08

var så lidt, happy surfing!