/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvad hedder dette til vinduer?
Fra : kartoffel88
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 06-03-12 23:22

Hvad kalder man det nogle folk har i bunden af vinduerne hvis de bor i stuen, så man ikke kan se ind. De lukker stadigvæk godt med lys ind, fodi det er en slags plast/ik.
Og hvor kan man købe det? hos en glarmester, eller Silvan?

Tak..

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-03-12 23:28

Hos THansen kan du få noget som har en vis spejleffekt, men stadig lukker lys ind, og man kan se ud igennem det, men ikke ind - det bruges på biler, f.eks. til bagruden på varebiler.
Men der findes også noget som det du taler om, der kan man blot ikke se nogen af retningerne igennem det -

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-03-12 00:12

Planter.....

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-12 01:08
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-03-12 04:47

http://www.solfilmhalvpris.dk/privatliv_vinduefilm.asp

Kan ikke lige huske om det var ide møbler eller IKEA jeg købte mit men silvas eller bauhause ville også være en god mulighed

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 07-03-12 06:55

Solfilm eller klæbefolie/glasfilm. Fås med forskellige mønstre og mere eller mindre gennemsigtigt. Sadolin og Bauhaus har det.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 07-03-12 09:41

Der findes selvklæbende folier, der har den funktion, og de findes som regel i ruller af 20 - 30 meters længde og 106 - 111 - 122 cm bredde eller bredere.
Et firma der laver storformatprint, plakater bannere m.m. og samtidig også dekorerer biler, har dem sandsynligvis hjemme.
Der kan du sandsynligvis købe de antal meter du har brug for, og samtidig se folierne.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-03-12 11:20

IKEA matfolie

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-03-12 12:40

Tak for svaret webm.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 08-03-12 13:59

Velbekomme - pudsigt at se det efterspurgt i dag - solgte oceaner af den slags i 70'erne da jeg var ekspedient i en farvehandel.