/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fjernbetjening til central lås
Fra : pk2dk99
Vist : 927 gange
100 point
Dato : 06-03-12 17:52

Hej

Jeg har købt en bil som har kun en nøglen. Bilen har centrallås system i alle 5 dør. Kan man ikke køb en fjernbetjening som man kan brug til centrallås?????? Hvor kan man køb extra fjernbetjening til min bil. Er det nemt at kode den fjernbetjening?

Venligst svar
På forhånd tak
mvh

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 06-03-12 18:09

Ja, det kan du,

du skal bare henvende dig på et autoriseret værksted for den pågældende bil type
og oplyse om data for bilen, som selvfølgelig er erhvervet på lovlig vis,
og værkstedet vil så gerne, mod klækkelig betaling, sørge for at du får en fjernbetjening...

Selv ville jeg nøjes med den ene nøgle uden fjerbetjening.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-03-12 18:46

Det koster min. 500 Kr.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-12 18:58

Det koster nærmere 1000 kr.
Jeg har selv prøvet det et par gange, det er som med bankgebyrer...

Den pågældene kyndige forhandler løfter et sæde eller lignende,
og ud fra stel/motor/bil nummer kan han uden de store udgifter rekvirere en ny nøgle...

Men den er ikke billig, hvad er den værd for dig?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 06-03-12 22:05

Inden du går til en autoriseret forhandler, så prøv lige her: http://www.nic-tec.com
Tog desværre selv til aut. Den oplyste pris var uden arbejdstimer og moms (bastards), så jeg fik en regning på 700,- kr, for at få skiftet fjernbetjeningen (uden nøgle)

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-12 22:18

Ok, det er ikke det værste,

jeg gik til en lokal forhandler fordi en service lampe lyste,
og jeg fik en regning på over 900 kr for ingen ting,
med den besked, hvis det kom igen skulde spjældhuset måske skiftes...

Nu får jeg lavet service, både bedre og billigere, syd for grænsen,
men hvordan overlever de danske værksteder med så ublu priser?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-03-12 15:35

Citat
Nu får jeg lavet service, både bedre og billigere, syd for grænsen,
men hvordan overlever de danske værksteder med så ublu priser?

Det er da nemtnok at forstå, de hæver da bare prisen i forhold til det faldende kundeunderlag.

Jeg har selv været ude for, at skulle have en fjernbetjening til en bil.
HOLD DA KÆFT, hvor ville de tage røven på den gamle!
Men jeg valgte i stedet, at købe et sæt på QXL, som jeg fik til en fjerdedel af prisen, og så var det oven i købet med startspærre og alarm i ét.

Den smarte prøver ofte at narre den kloge!

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 10-03-12 21:09

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-12 13:34

Selv tak