/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Flad batteri
Fra : ejgild01
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 06-03-12 16:30

Min Makita batteri boremaskines ene batteri er gået hel død (måske fordi den ikke er blevet brugt ret meget) og det vil ikke tage imod opladning ,,, er der en måde jeg kan vække det til live

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-03-12 16:32

det lyder som om det er faldet sammen. du må nok ud og investere i et nyt.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-03-12 16:36

batteritype , spænding samt amperetimer ( AHR ) ??

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 06-03-12 16:57

Køb et nyt.
Et opladeligt batteri skal jævnlig aflades og oplades.

vic200

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-03-12 18:25

Jeg har en gang haft held med at chokke den med en magsvejser, -med kontaktdyse til + og stelledning til - (minus).

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 06-03-12 18:29

Citat
er der en måde jeg kan vække det til live

Ja måske, prøv at smide det i fryseren i 30 - 45 min. og så set det til ladning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-12 18:29

Nej bortset fra Ni-Cd som ikke sælges mere på grund af det giftige cadmium , er afladning ikke nødvendigt . men batterier går til ved at ligge længe uden opladning.

Hvis du vil prøve at få gang i det kan en elektronikyndig ven prøve at lade i kort tid med kraftig overspænding. Det kan undertiden sætte gang i visse typer batterier. Hvis det er en moderne Li type, skal man være varsom med overspændingen, og en indbygget beskyttelse kan være det, der hindrer at man får gang i det på den ndenne måde.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-03-12 19:25

Hvis det er et NiMH-batteri, så aflever til miljøbilen eller på genbrugspladsen, det samme for NiCd (hvis det ikke liver op med et chok fra en stor kondensator). Lithiumbatterier må ikke få overspænding, så hvis det ikke tager imod ladning, er det miljøbilen eller genbrugspladsen.
vh
pbp

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-05-12 08:39

Citat
er der en måde jeg kan vække det til live

Hvad med din mulighed for at blive vækket til live her på siden og få afsluttet dine spørgsmål?