/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kan det virkelig passe..?
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1500 gange
500 point
Dato : 05-03-12 20:58

Som overskriften lyder.....Kan det virkelig passe, at jeg har taget så helt og aldeles fejl af Danmarks Jægerforbund - og i særdeleshed af Ole Roed...???

Det viser sig nu - foruden det som Provsten skrev vedr. jagtrejse til Skotland på medlemmernes regning, at der også begås - skal vi kalde det referatfusk i større stil.
Referatfusket foregår således, efter HB-møderne er slut, bliver HB-medlemmer bedt om at underskrive et blank stykke papir og derefter fremkommer referatet på skrift. Det viser sig nu - desværre, at referatet ikke altid er enslydende med det, som blev aftalt.
Jeg er helt og aldeles rystet i min grundvold !!!!!

Hvis det er tilfældet - altså det med jagtrejserne er rigtige, så skylder jeg Provsten en kæmpe stor uforbeholden UNDSKYLNING.
Og skulle det vise sig at referatfusk og jagtrejse har sin rigtighed, melder jeg mig pr. omgående ud af Danmarks Jægerforbund + jeg lader profilen Heidi Ho afgå ved "døden"....læs - at jeg logger aldrig nogensinde ind mere !!!

Hold kæft, hvor er jeg skuffet.

Mvh.

HH...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-03-12 22:00

hmmmmm....undskyldning........sorry

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-03-12 01:01

Som overskriften lyder.....
Citat
Kan det virkelig passe, at jeg har taget så helt og aldeles fejl af Danmarks Jægerforbund - og i særdeleshed af Ole Roed...???

Øh...JA/
Jeg kan ikke læse for dig.
Men der findes midler MOD BLINDHED? talesyntese, for bare at nævne en__genstand

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-03-12 03:15

Er lige blevet færdig med arbejdet for i dag - og ser HH give tilsagn om rituelt selvmord her på siden.
Hvorfor nu så drastisk? Det vil intet gavne - overhovedet. Næh! Bliv du her på hjemmesiden - uanset hvad der kommer frem.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-03-12 07:01

Og du har det selvfølgelig fra "Rygters bureau" ??
Hvad med et link?

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 500 point
Dato : 06-03-12 07:08

Det kræver en stærk leder, som kan og vil ændre et system som DJ`s, til nye moderne tider og med en god fhv. konservastiv borgmester som Hr. Roed, vil der ikke komme noget nyt på bordet, kun mere topstyring og lukkethed og når der tillige med er medlemmer der ikke kan se lyset, kan det kun gå en vej lad os tage et eksempel Knudsens indtræden i kreds 3, er et godt eksempel som beviser, der er nogen der ikke helt har fået halmet ud af lytte lapperne men fakta er vel, da afstemningen skulle foregå, at Knudsen havde en masse medlemmer, som kom world wide, med et 60 kr. medlemsskab

SHV, skal på tur

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-03-12 08:37

Det gamle ordsprog om, "der ikke opstår røg uden der har været en brand", er stadig gældende i sagen om DJ !
Jeg har ingen beviser på, at der er foregået/stadig foregår "lyssky" ting og sager i den største jagtforening i DK, men når personer som Provsten siger som han har gjort, ja, så tror jeg på der er noget om snakken, anonymt eller ikke !
Det er iøvrigt bemærkelsværdigt, at B.B. Knudsen er påfaldende tavs på DJ's debatside, skønt han bliver bombarderet med spørgsmål - men hva'; narren er kun en lille ondskabsfuld, løgnagtig lus, som forsøger at øve indflydelse der hvor vinden p.t. er mest gunstig - et stort NUL er og har han altid været !! Hvornår fatter forstandige mennesker i diverse foreninger med relation til jagt og natur, at ham skal man ikke "lege med" ??
Så Heidi-Ho ! Vi har ikke altid været enige, men lad være med at slippe kandu. Der er sgu' behov for alle synspunkter ! Med hensyn til dit medlemsskab af DJ er sagen straks en anden !

ØV4
-C og K

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-03-12 09:47

Citat
Og du har det selvfølgelig fra "Rygters bureau" ??
Hvad med et link?
Rygters bureau..? Tjae.... det kan du på en måde godt påstå.
Men hvis du følger med i debatterne - dels på DJ's debatforum og dels på jagtformidlingens, så vil du se at der er noget om sagen.
På disse debatforums, er Ole Roed blevet bedt om - enten bekræfte eller dementere fx jagtrejsen til Skotland. Intet svar fra fra formanden....larmende tavshed.

Bent Ballegaard, som plejer at komme med eksprestog fart, særligt når det gælder om at forsvare "halvfætteren" er helt og aldeles tavs. Nu er samme Ballegaard jo ikke ligefrem berømt for at tænke sig inden han taler/skriver. Såeee... det skulle ikke undre mig, at Balle har fået mundkurv på for ikke at sige noget dumt....Balle skriver jo ikke andet.

Denne sag stinker fælt.

HH

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-03-12 10:37

H.H. som Tonga skriver - det sker jo at selv en blind og døv høne finder et korn - men at flippe helt ud, som du gør på grund af rygter er barnligt.

Og jeg kan forsikre dig for, at har nogen i organisationen fusket med billag, så de er blevet til en jagtrejse, så var et sådant billag fundet, hvis det havde eksistere.

Det er snart et år siden, at safihøvdingen lille Jensen fremsatte rygtet om skotlands jagten første gang på Facebook, så han og alle andre har haft rigelig med tid til at fremkomme med beviset.

Og mig mundkurv - sikke et rygte - Når I herinde med jeres evindelige personfnidder ikke har opnået at lukke munden på mig- hvordan kan I så forestille jer, at andre kan?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-03-12 11:04

Selv Ballen kan se det mærkelige i fremgangsmåden, det passer nok ikke formanden, der er nok svunget en syngende lussing til flæskekæben, til den konstant larmende støjsender for dette citat, og Ballrøven er nok kommanderet i dækning for en periode, det overstiger vist hans evner lige for tiden)))))))

Citat
Valgblok. - Bent Ballegaard, Løsning - 29-02-2012 18:09 Skriv svar
For mig er det ligegyldigt om det hedder referat eller protokol.
Det vigtigste er, at det første man foretager sig er at underskrive fra sidste møde.
Det er der nogle der glemmer og sendes så referatet blot ud ( ikke underskrevet ) så er det ikke noget fremskridt.
Mvh.
Bent Ballegaard

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-03-12 11:06

Så kan du, Ballegaard, måske forklare lidt om det referatfusk der foregår. Altså, at HB'erne skriver under på et blankt stykke papir - og derefter skrives referatet. Der er flere HB'ere som har klaget over, at der ikke bliver refereret det, som de aftalte på mødet.
Svar udbedes.

Hvorfor vil Ole ikke svare på spørgsmål vedr. Skotlandsrejsen ?

HH

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-03-12 12:36

Det er jo ikke bare en hvem som helster, der er rygende utilfreds med manglende underskrifter. Næ det er en, der sidder på lårene af formanden, og arbejder i indercirklen af DJ, en meget betroet og vægtig karl. Så mon ikke der kommer et klart svar fra Ballerne inden for kort tid, både om det der referarteri, og måske også lidt om Skotland.
Når nu Ballen får ref. som ikke er underskrevne, gad vide så hvor de der blanke seddeler med alle undskrifterne så er brugt til, det må han da kunne fortælle om også.

Eller har vi lukket munden på gedeskytten igen)))

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-03-12 17:12

Balledreng, hvornår smider du mundkurven og svarer på de simple spørgsmål jeg spurgte dig om ?

HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-03-12 17:32

Balledrengen ved ikke en snus om forholdet. Han kan jo hverken læse eller skrive forståeligt dansk. Kun når støttepersonen har været indblandet, kan man forstå indholdet af udgydelserne.

Når det kommer til stykket demonsterer fremgangsmåden ved møderne kun den kendsgerning, at det er en flok dikkende lammehaler, som ved møderne, på grund af umådeholdende indtagelse af alkoholiske drikke, ikke kan finde ud af en skid.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-03-12 18:53

Det er snart et år siden, at safihøvdingen lille Jensen fremsatte rygtet om skotlands jagten første gang på Facebook, så han og alle andre har haft rigelig med tid til at fremkomme med beviset.

Kan man deraf udlede, at der har været mere end 1 rejse ??
Vil det sige at du, lille Doof, har vidst dette om rejserne i et år ?? Uden at sige noget ??

Har der også været rejser i efteråret 2011 ?? Du har måske selv deltaget på denne anden rejse ??

Vær så venlig at svare på de spørgsmål der er dig stillet - du er åbenbart blevet smidt ud fra DJ's debatside, så nu har du chancen for at "rense" dig !!

ØV4
Det anonyme vidne

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-03-12 23:22

Jeg synes edermageme det er tarveligt, at en af vores trofaste gamle venner ikke vil delagtiggøre os i forholdene omkring Scottlandsrejser og fuldemandsreferater. Alt andet har han fortalt. Om hvordan man opdrætter vagtler til hundetræning, hvordan man kønsbestemmer medlemmer af racen Homo Sapiens på filipinerne og meget, meget andet af intimere karakter.
På hans hjemmeside skjules der heller ikke meget, og så klapper "manden" i, når talen falder på organisationen Danmarks Jægerforbund, hvor han foreløbigt har en tillidspost.
Jeg kan anbefale en håndvask - hurtigst muligt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-03-12 09:13

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-03-12 11:06

--------------------------------------------------------------------------------
Så kan du, Ballegaard, måske forklare lidt om det referatfusk der foregår. Altså, at HB'erne skriver under på et blankt stykke papir - og derefter skrives referatet. Der er flere HB'ere som har klaget over, at der ikke bliver refereret det, som de aftalte på mødet.
Svar udbedes.

Hvorfor vil Ole ikke svare på spørgsmål vedr. Skotlandsrejsen ?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis du kære ven havde været et aktivt medlem af Danmareks jægerforbund, så havde du fået svarene fra højste sted. Det fik jeg i aftes på årskredsmødet i kreds 3 for øjnene af 152 deligerede.

Spørgsmål et: Det er HB selv, der har bestemt, hvordan og hvornår møde referatet skrives og under skrives og der er i HB ikke for nuværende et flertal for at lave det om.

Spørgsmål 2: Det er et gammelt rygte, som blev sat igang ag Safari Jensen for 1½ år siden på facebook han lovede den gang, at fremkomme med beviserne, det har han nu haft tid nok til - så tror du på den historie. Jeg gør ikke. Gjorde det heller ikke da rygtet kom frem.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-03-12 09:46

Nej lille Balledoof !

Dengang Holger Jensen afslørede den omfattende svindel med DJs midler sidste gang, var der heller ingen der troede på ham - men han fik jo ret !!!
Men du er jo selv en del af de indspiste i DJ og vil forsvare det med næb og kløer. Du er og bliver en løgnhals af guds nåde og derfor agerer du som du gør!

ØV4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-03-12 10:03

bøvs

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-03-12 11:27

Citat
Spørgsmål et: Det er HB selv, der har bestemt, hvordan og hvornår møde referatet skrives og under skrives og der er i HB ikke for nuværende et flertal for at lave det om.
Nå nå, kan det nu osse passe, Balle.?
Hvorledes vil du så forklare, at der har været - ikke en - men en hel masse klager over, at referatet ikke var enslydende med det, som blev besluttet på mødet ?
Er HB'erne blevet banket på plads igen.

Vedr Skotlandsrejsen.

Ole har endnu ikke været fremme med en dementi vedr. Skotlandsrejsen. Det er ellers den letteste sag i hele verden. Og Scotrejser er tavs som graven. Det kan jeg godt forstå. Scotrejser vil ikke miste en god kunde.

Og til sidst, lille Balledreng, jeg er skam aktivt medlem af DJ............Men hvis denne - eller disse sager ikke bliver afgjort meget hurtigt, er jeg at betragte som forhv. MEDLEM.

HH

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-03-12 12:22

Det er ikke en lovlig procedure man beruger i forbindelse med HB-møderne. Iflg. foreningsjuraen skal mødereferater godkendes i forbindelse med mødet - eller godkendes ved det efterfølgende - som 1. punkt inden den ordinære dagsorden. Godkendelsen kan ske skriftligt af hver af mødedeltagerne eller ved håndoprækning.
Man kan selvfølgelig også fremsende referatet skriftligt til mødedeltagerne - altså til underskrift og godkendelse, men så hamrer man ind i problemet, at nogen ikke kan læse.

Men at godkende før et referat overhovedet er kendt, er helt ude i hampen.Pisse ulovligt!!

Måske er forklaringen, at tørsten hos mødedeltagerne er så voldsom, at man ganske enkelt ikke tør opsætte adgangen til bajere og sjusser, når mødedeltagerne vågner efter et par timers dyb søvn.
Hvem har ikke prøvet at stå foran en flok tørstige kreaturer på en varm sommerdag. Dælme farligt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-03-12 12:23

Ballerøv, så mener alle i HB også der er i orden, at formanden bare kan lave om i referarterne og teksterne efter hans personlige hoved. Det er vist igen igen en af dine egne Ballerøvs omskrivninger og lyst løgne, af det virkelige liv.
Der er åbenbart nogle som kan se det vanvittige i det, og vil have det lavet om, bare ikke Roedehovedet og hans medløbere, hvorfor mon det Ballerøv.
Du var da den første som klagede over det på her og der, med de manglende underskrifter, men du har vel fået vinket med vogstangen fra øverste sted pjok.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-03-12 14:24

Det må eddermame være en sær fornemmelse for mødedeltagerne at vedtage et, når så tømmermændene endelig - efter et dage har fortaget sig, opdager, at der står noget helt femte i referatet. At man så ikke engang tør forlange at proceduren vedr. underskrivelsen laves om af frygt for, at man muligvis overses ved næste jagtarregement på 500 lavtflyvende plutfasasaner og udsatte agerhøns....som på fjæsbook - naturligvis da, medlemmerne er vel moderne mennesker, har tilkendegivet, at samtlige medlemmer er skam agerhønens venner........Bang Bang min ven - du er død, fru agerhøne !
Yiiiipiiii, så kan vi sælge agerhønsene til vildthandleren for 2,50 kroner pr. stk.

HH

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-03-12 14:51

Hold da helt kæft. Man burde udgive hjemmesiden her i bogform. Der kommer så mange sproglige perler af højeste kvalitet.
Lige nu sidder jeg og skriger af grin. Hvad skulle man gøre uden KANDU`s jagttråd???

Og, kære HH, man behøver ikke at bede om at få forandret "proceduren" - man kan forlange det under henvisning til foreningsloven.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-03-12 14:59

- sørg for, at referenten hurtigst muligt udarbejder fyldestgørende referat
- underskriv (ligesom referenten) det godkendte referat

Sådan står det refereret.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-03-12 15:09

Har lige talt med en ekspert om sagen. Han skreg også af grin - og erklærede fremgangsmåden for 100% hamrende ulovlig.
Da jeg fortalte ham hvorfra sagen stammer, var han kommentar: "Ja, det kunne jeg levende forestille mig". Han er også jæger.

Mvh
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-03-12 15:14

Men, men og 10 x men!
Som HH så rigtigt udtrykker det: Holder man ikke takten - så er der nul jagt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-03-12 15:36

Det meste som disse agerhønsekrigere rykker ned til deres hårdt oppustede vildtstastikker, er nok vagtler, rødben og hjemmeaflivede hunde, og en enkelt anskudt fodertønde med spirede majs i.

Der bør snart indføres en rubrik, hvor der står:- skudt i volier eller under hegn, for stående el kampvogn med flot tårnrejsning,- på indberetningsskemaet, som bliver sendt ud til Michellin Gruppen af stærkt flommede skytter.

De render nok også forvildet rundt, når der bliver nævnt noget med " udsatte steder " i vejrudsigten, og kan ikke finde hverken hoved eller hale i, hvilke klapfælder de skal have bragt i sikkerhed, sammen med depotet af udlagte batterier.

Mvh

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-03-12 15:43

Der er forresten ikke en af deres udsatte agerhøns, vagtler og rødben som kan føre slægten videre i den frie natur, den evne har de ikke.

Så ned med de 2,5o kroners fugle og på "VILDTSTASTIKKEN" med dem, se det er SPORT.))))

Mvh

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-03-12 16:12

Jamen jeg kan da også levende forestille mig det scenarie, når Peter von Vejrhane har varslet uvejr på udsatte områder, render Balle, Hæ og Co rundt til alle voliererne og tjekker om Peter von Vejrhane mon mente deres udsætningsområde.

HH

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-03-12 16:41

Havde man så bare brugt modellen, at ordstyreren underskriver referatet for derpå ved det efterfølgende møde at få referatet godkendt af den tilstedeværende hovedbestyrelse, så kunne man måske forsvare, at medlemmerne underskriver a la blancho før mødets afholdelse.

Nøj! nogle amatører.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-03-12 17:23

Ja amatører...osse i den grad.
Som det er nu, kan formanden rigtig køre rundt fjolserne rundt i manegen. Øffer de, siger formanden bare - "Du har sku' da selv skrevet under på referatet"
"Nåe jaaa, det har jeg da osse, hr. Formand"

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-03-12 18:22

Hvis Øfferiet ikke virker, laver han da bare hele referatet om til et lukket punkt, på grund af de har personfølsom karaktere,- ja og hvis følsomheder føler sig så berørte måske, nemlig ja;- Roderiet´s med slæbs, ømme punkter))

Ja hvis det bare var C. Hother som vejrmø,- får udlagte batterier en hel anden betydning, men det fatter de herre Fomme ApS ikke en dingeling af).

Med fortidens ballasttanke vil enhver ansvarlig Toproed , da sikre sig, for ikke at tale om svært anløbne Hobitter, at stien var nogenlunde ren, de har ikke lært en hujen fis.

Kan Ballen ikke engang slå en fjert eller bøvse mere, denne lumske gedehyrde am Hein.

Mvh

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-03-12 20:50

Dyrk lige Ballens referatmisforståelser.

Citat
Bent Ballegaard, Løsning - 07-03-2012 09:58
Så er formandsvalgkampen i gang, der hvor den i virkeligheden høre hjemme på kreds års møderne.

Jeg overværede ikke det første i kreds syv, så dets forløb kan jeg ikke berette om.
Der imod deltog jeg i aftes på kreds tre`s årsmøde sammenmed 152 andre.
Jeg må med det samme fastslå, at mine forventninger til mødets forløb langt fra blev, som forventet.
C.L.C. oplyste selv, på sidste års møde, at kreds tre var stedet hvorfra han havde fået opfordringen til, at stille op, som formandskandidat og at ledende personer i kredsen, var hans støtter.
Var jeg C.L.C. så ville jeg i dag føle mig som en meget skuffet person.
Kredsens HB medlem havde nok at gøre med, at forsvare sig selv, så herfra var der ikke den store opbakning.
Heller ikke fra salen føg det ligefrem med ros og støtte til C.L.C. Hvilket jeg slet ikke forstår. Selvfølgelig vil der være enkeltpersoner, som har en anden opfattelse en min, andet ville være ganske unaturligt, men da det ikke kan være i blandt de personer, som ellers på det sidste er påbegyndt, at skrive meget herinde i debatten – for ingen af dem deltog i mødet!
Så tør jeg godt påstå: Kære C.L.C. du blev i aftes svigtet af dine egne.

Citat
Kære Bent
Mange tak for dit korte referat - jeg er dog personligt glad for at jeg ikke har sat min underskrift på din blanke referatblok inden jeg kørte hjem igår!
Jeg synes ikke Claus Lind har nogen som helst grund til at være skuffet, jeg fornemmede en klar støtte til ham fra kredsmødet. Han virker yderst velforberedt og kompetent, og først og fremmest med klare visioner og mål for vores organisation. Han er uden nogen som helst tvivl også rent jagtfagligt langt bedre rustet end vores nuværende formand.
At Jens Bjørn Andersen havde en delvis anden dagsorden i aftes er vel ikke så mærkeligt. Jeg finder det da også meget bekymrende at Ole Roed har forsøgt at knægte ytringsfriheden igen, denne gang ved at forsøge at bremse Jens Bjørn Andersens klumme til aprilnummeret af Jæger!
Hermed viser han jo endnu engang sin meget begrænsede evne til at modtage saglig kritik

Citat
Bent Ballegaard, Løsning - 07-03-2012 12:23
Som jeg skrev, så er det jo helt forudsigeligt, at andre kan opfatte tingene anderledes end jeg gjorde og det er helt OK – men du kan ikke løbe fra det faktum, som jeg beskriver, at C.L.C. ikke fik den opbakning, som han burde havde fået i den kreds, som han selv har sagt er ”Hans”.
Der i mod var der et indlæg fra en person, som direkte sagde: at han lang fra følte sig overbevidst om C.L.C`s evner. Ikke en eneste modsagde dette indlæg – hvorfor gjorde du eksempelvis ikke!
Med hensyn til JBA så er hans meritter, lige i denne sammenhæng, ikke noget der ved kommer formandsvalget. Bort set fra, at han jo heller ikke støttede C.L.C. som han burde, når han nu engang er ”hjernen” bag C.L.C. opstilling.
Først startede JBA med, at støtte en kandidat. Denne forsvandt helt ud i den blå luft. Uden forklaring af nogen art. Så kom C.L.C. på banen. Går det ham måske på samme vis – det syntes jeg er både skræmmende og synd for C.L.C. – men det ER altså kun min mening!

Citat
Bjørn Samuelsson, Hørsholm - 07-03-2012 13:33
Bent Ballegaard skriver bl.a.ovenfor:
"Først startede JBA med, at støtte en kandidat. Denne forsvandt helt ud i den blå luft. Uden forklaring af nogen art".

Jeg gætter på at det er undertegnede Bent Ballegaard skriver om som "kandidat", da jeg var formandskandidat ved valget 2008, og der ikke har været andre modkandidater.

Dette udsagn fra Bent Ballegaard er et godt eksempel på hans mangel på indsigt og troværdighed.
Fakta er at jeg sidder i JKF- og Kredsbestyrelse, har været delegeret siden 2008, skrevet læserbreve til Jæger, mv. mv. og således bidraget til det politiske arbejde i Jægerforbundet.

Med venlig hilsen
Bjørn Samuelsson

Citat
Per Aatoft, Randbøl - 07-03-2012 15:55
Bent Ballegård udnytter vel bare sit personlige råderum og muligheder. Det har han jo udvidet beføjelser til, som medlem af kredsbestyrelsen m.m..

Det er da en yderst sympatisk træk af Ballegård, ikke at ønsker noget ubehageligt for den nye formands kandidat.

Sådan ligefrem at ryge ud i den blå luft og blive totalt glemt, er vel ikke så rart. Så hans råd er vel, at han bør trække sig med samme for at undgå den skæbne. Det er så godt, at se at du er kommmet tilbage ude fra det blå, og stadig virker i foreningen og kan tage til genmæle.

Citat
Bent Ballegaard, Løsning - 07-03-2012 16:27
Så er vi der igen tæt på personfnidren. Jesper leger skolemester, noget han ellers tidligere har taget skarpt afstand fra.
Bjørn glædeligt, at du stadig er med, men jeg har altså aldrig læst eller hørt noget om, hvorfor du ikke fortsatte med at være formandskandidat?
En af vores fælles bekendte, som endda har skrevet sig, som din støtte, den gang, på din hjemmeside, spurgte mig på en riffeltrykjagt sidste efterår – hvor blev Bjørn af og jeg kunne desværre ikke give "Generalen" noget svar.

Citat
Per Aatoft, Randbøl - 07-03-2012 18:27
Her er der vist kun tale om en skønlitterær fristil, med meget lidt faktuelt indhold.

Nu kan du så give din " General" det ønskede svar, Bent Ballegård, var I efter Muffloner på trykjagten?

Citat
Henrik Juel Hansen, Årslev - 07-03-2012 20:16
Bent B. jeg forstår ganske enkelt ikke, hvorfor du vælge at fortsætte med at bringe/formidle andres indlæg videre fra din mailboks, som det er tilfældet med debatindlæg nummer 2 i nærværende tråd. Hvem er det i din omgangskreds, som formulerer sig så habilt, men alligevel ikke vil være bekendt at lægge navn til sit bidrag, når der skal revses. Måske en debattør som ret og slet er ked af at blive slået i hartkorn med dig selv, men alligevel ikke er for fin til at iscenesætte dig som budbringer - En af Ole Roeds proteger fra den østjyske højborg, som har svært ved at slippe ungdommens finurlige rollespil?

Hvad var det Ole skrev i et af hans sjældne indlæg: ”Kom ind i kampen”. Fint nok, men så må vi vide, hvem dyster vi med?

Hvordan kan Ole Roed iøvrigt obstuere for et indlæg fra Jens Bjørn Andersen på HB-siderne i aprilnummeret? Der er vel en klar intern aftale i HB om, at de aktuelle HB-medlemmer skriver på siden efter tur?

Og så er det i øvrigt tankevækkende at blive konfronteret med så forskellige opfattelser af, hvad der reelt er sket og sagt på det aktuelle møde i kreds 3. Alligevel tror jeg nok at vide, hvilken mødedeltager/”referent” der har begået det mest fantasifulde essay eller fristil om man vil...

Mvh
Henrik

Sakset fra Ballens hoforgan DJ

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-03-12 21:21

Der er vel ikke en levende "Dæwl" på denne Jord som tror, at Balleknalderen selv skriver sine indlæg. Manden er jo nærmest analfabet - i det daglige. Det har vi i stribevis af eksempler på her på hjemmesiden. Hvem Ballehyleren bringer indlæg fra, er alt i alt ligegyldigt, men det er rart, at man på DJ siden også er blevet klar over tingenes rette tilstand.
Hvor er han dog indskrænket.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-03-12 19:29

Læs nedenstående artikel - og læg især mærke til DJ alias formandens holdning.

4. mar 2012, kl. 14:03 | Af: Ritzau

Kræver erstatning efter ulykke nær Kollerup Gods ved Hadsten

Favrskov: Mere end 11 år efter en ulykke under en jagt nær Hadsten skal dommere i Højesteret se nærmere på de skader, som den sårede blev udsat for.

På Kollerup Gods nær Hadsten blev jægeren skudt ned bagfra. Han blev ramt af i alt 90 hagl på overkroppen og i hovedet og faldt bevidstløs om.

Lige siden har manden været plaget som følge af vådeskudsulykken. Således har han ifølge lægeerklæringer udviklet posttraumatisk stress-syndrom.

Desuden er offerets personlighed varigt blevet ændret, og ulykken har også fået den konsekvens, at han ikke har været i stand til at færdiggøre et ph.d.-projekt ved Handelshøjskolen i Aarhus.

Kræver 1,7 mio. kr.
Det er nogle af de forhold, som mandens advokat, Birgitte Pedersen fra firmaet HjulmandKaptain i den kommende uge i Højesteret vil fremhæve som begrundelse for kravet om i alt 1,7 millioner kroner for tab af erhvervsevne, tabt arbejdsfortjeneste og mén.

Derimod mener advokaten for den mand, der affyrede geværet og uheldigt ramte den foranstående jæger, at der ikke er grundlag for yderligere erstatning end de 300.000 kroner, som allerede er blevet udbetalt.

Sagen har i jægerkredse ført til en del debat. For eksempel har Dansk Land- og Strandjagtsforening beskyldt Danmarks Jægerforbund for ikke i tilstrækkelig grad at have hjulpet offeret.

Vurderet af flere læger
Danmarks Jægerforbund ejer næsten halvdelen af Dansk Jagtforsikring, som skal udrede erstatningen. Men jægerforbundets formand har meldt hus forbi og har henvist til, at Vestre Landsret i 2010 fastslog, at der ikke var grundlag for yderligere erstatning.

Skaderne har været til vurdering hos flere læger, herunder Retslægerådet, ligesom Arbejdsskadestyrelsen har udtalt sig om den tragiske hændelse, som fandt sted 1. oktober 2000.

Et af emnerne i Højesteret bliver, om der kan bevises en sammenhæng mellem mandens lidelser og vådeskuddet. Og parterne er også uenige om, hvorvidt hændelsen har karakter af en katastrofe eller ej.

Efterhånden hænger DJ mig langt ud af halsen.

HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-12 20:44

Det samme her.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-12 20:48

Det er langt dyrere at ansætte elskerinden i en højtlønnet klasse. Ahemmmm!

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-03-12 20:13

Tak for svaret Sandhedsvidnet.
____________________________

HB'erne skriver på skift en klumme i jægerbladet. Det viser sig nu, at Ole censurerer disse klummer. Med andre ord, der må kun stå det i klummen, som Ole nu synes der skal stå.

På mandag meddeler jeg forbundet, at jeg ikke ønsker medlemsskab af forbundet mere på grund af følgende:
Bent Ballegård
Scotlandsrejser
Censur
Referatfusk
Manglende indsigelser mod nye jagttidsbegrænsninger
Og endelig - at danmarks jægere er blevet et reguleringskorps.

Da jeg, lalleglad og tossegod har været med til at støtte dette pampervælde, lader jeg min profil Heidi-Ho, afgå en stille men skamfuld "død" - Med andre ord - jeg logger aldrig ind mere !

Farvel til Tonga, BW, Øjenvidnet, Sandhedsvidnet, Provsten, Kryds, dabj - og hvad I nu hedder allesammen. Tak for de kampe vi kæmpede og de gode grin vi grinte.

Tonga, mine bedste og ønsker håb i fremtiden til dit barnebarn.

Bent Ballegård, du er og bliver jordens største fjols !

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-03-12 22:21

Hej HH
Du har hverken været lalleglad eller tossegod. Du har været et loyalt medlem i en organisation, hvor du ikke har været i stand til at få klarhed over forretningsgangen etc.. Hermed deler du skæbne med en masse andre medlemmer - og du har ikke noget at skamme dig over - tværtimod, idet du har tilført tråden her så mange positive og morsomme elementer.
Jeg vil bede dig blive, og det samme vil resten af deltagerne.
Jeg har sendt en privat mail og håber på fremtidig kontakt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-03-12 07:33

Hej HH

Op i båden mand!

Nu mangler vi da bare en god gang " fransk vask og strygning " hos DJ betonklubben.

Skidesprelleren og lystløgner Balldrøn er sadt på plads både her og der. Vi mangler bare lidt skarpere lud til førerbunkeren.

Hvis man smutter for tidligt får man jo aldrig bukken, vel! og så bliver den gedskytte jo aldrig helt rundbarberet, som den hør og bør for slige ubehagelige løgnagtige skrigedunke.

Under alle omstændigheder
Knæk og bræk fremover

MVBH
BW

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-03-12 21:09

Tak for PÅINGS HH, tag nu ikke så drastiske beslutninger om at holde her på Kandu, op på hesten igen min brave gut
SHV