/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mazda 626 eller Renault Megane
Fra : pk2dk99
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 05-03-12 13:26

Hej

Vi vil geerne køb nr 2 bil. Hvad skal vi valg?

Mazda 626, 1,8 1999

Eller

Renault Megane 1,6 st

Pris er næsten samme. Vi vil gerne have jers rådgivning.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-12 14:31

Det er da gode biler begge to................................hvis de altså er ok.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 05-03-12 14:46

hvis jeg skulle vælge mellem en Mazda og en Renault. Ville jeg helt klart vælge Mazdaen.

Men det er smag og behag, vælg den i syntes bedst om

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-03-12 14:51

vad skal i valg ?
en opel amazon

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-03-12 17:25

Jeg har kun erfaring med Mazda.

Man kan sige, at fra 1999- skal man være obs på om køler er ok, om tandremmen er skiftet som den skal

Men een ting er sikkert km tal er uvæsentligt, det er som regel alt det andet og rusten der viser sig- efter 10 til 12 år.

Jeg ville igen købe mazda, når jeg skal skifte.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 05-03-12 18:27

Du nævner ikke årgang for nævnte Renault.

En væsentlig forskel ligger sikkert i brændstofforbruget. Mazda har generelt været lidt tørstig.
til gengæld er Mazdaen nok lidt mere lydsvag inde.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-12 15:48

og så koster det i omegnen af 20.000 at skifte tandrem på en renault megane.
mazda har en svaghed i støddæmpertårnene i bagenden, men er ellers en helt suveræn bil at køre i.
jeg ville aldrig vælge renaulten frem for mazdaen.
og en mazda holder prisen meget bedre end en renault.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 06-03-12 16:01

Hej kære venner

Tak for jers svar.

Jeg har prøvet begge biler men jeg synes Mazda er bedste at kører. Derfor har jeg købt mazda.

Jeg er glad for min køb. men den har eneste fejl som er i startpære. Sælger har fortælt mig om fejl. Er det dyret at lave startpære problem??

Tusind tak for jers rådgivning.

På forhånd tak
mvh

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 06-03-12 17:47

Tak for svaret trimare46.