/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Compaq Armada 7730MT - skrottes?
Fra : vith
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 05-03-12 13:24

Fra gemmerne er der dukket en Compaq Armada 7730MT op, som til min store overraskelse stadig virker.

Kunne den have interesse for nostalgikere eller skal den bare skrottes?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-03-12 13:34

Hvis ydelsen er til det, kunne den måske glæde et ældre menneske i din omgangskreds, så vedkommende kunne more sig med netadgang.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 05-03-12 13:55

Den vil nok være mest til nostalgi - og den kan køre med win 95 som jeg husker det.
Desværre kan den ikke indeholde ret meget hukommelse, så den er nok mest for sjov i dagens IT verden. Men faktisk har jeg for nogle år siden, haft en tilsvarende kørende som en lille server.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-03-12 14:30

kj - ideen er god nok og er skam afprøvet, men de ældre i min familie, der er interesserede i netadgang har faktisk pc'ere, der er nyere end den jeg bruger til daglig

Eyvind - jeg er godt klar over, at den ikke er til andet end nostalgi eller skrot, men jeg var i tvivl om det med nostalgien.

Måske skal jeg bare skrotte den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-12 14:37

Altså - jeg må desværre ikke købe flere computere.

Jeg havde en Compaq vistnok 1530 som var med på ferie til billede opbevaring.
Den gik dog i stykker og blev smidt ud.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-03-12 14:45

Eyvind - det er da ærgerligt, at du ikke må købe flere computere, men hvad nu hvis det er en foræring?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-03-12 14:46

Ak Ja, De pensionister (ligesom jeg selv).
Jeg har en rimelig PC som jeg har tilbudt min storebror (82) men han vil ikke have nogen PC

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-12 14:53

Øh jo da men ........................jeg må nok hellere sige nej tak.
Jeg har 5 bærbare og nogle af lidt e dato. (3 Zepto - 1 Hp 1 - compaq E500)
Men ellers mange tak.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-03-12 14:56

Hmmm - så må den nok ende sine dage som skrot.

Jeg lader lige tråden stå lidt ... HVIS nu der kom en nostalgiker forbi ...

Kommentar
Fra : grow

Dato : 05-03-12 16:36

Hvad med Linux/Ubuntu styresystem? Måske kan det køre på den?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-03-12 17:04

Jeg skal ikke kunne sige om den kan køre med Linux/Ubuntu, men lige nu kører den med Windows 98 og det går udmærket.

Problemet er udelukkende at jeg ikke har plads til den og heller ikke brug for den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-12 17:18

Ok - hvad mon det koster at sende den...................eller hvor langt væk bor du.
Jeg er fra Smørum /ballerup

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-12 17:20

Ps. Jeg har faktisk en helt ny udgave af DOS 5,2 og windows 3.11 med bog og det hele.
Det har aldrig været brugt.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-03-12 18:50

Jeg ved ikke hvad det koster at sende, men den vejer omkring 4 kg og befinder sig i Nordjylland.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-12 18:55

Nå - så lader jeg den ligge. Det varer nok lidt inden jeg kommer til Nord Jylland.
Men jeg fandt et billede af dyret. Og den ser sød ud.
http://coed.org/photodb/photo.tcl?photo_id=1108

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-03-12 19:15

Det er okay - jeg kommer nok heller ikke til Sjælland det første års tid.

Jamen, den er da sød - og så har den jo indbygget adapter, så det er bare en ledning, der skal til, så den fylder jo ikke så meget i tasken.

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 05-03-12 23:20

Tak for svaret Eyvind.

Den vil blive skrottet næste gang vi har et læs til fordeleren.