/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Stiksav Biltema/Stiksav Harald Nyborg??
Fra : Gigli-Chico
Vist : 1621 gange
50 point
Dato : 05-03-12 11:46

Hej alle..

Jeg skal ha' købt mig en stivsav. Jeg har fundet to som jeg synes ser okay ud og en af dem har jeg tænkt mig at købe senere idag. Jeg vil bare lige høre om der er nogen af jer der har prøvet en af dem eller om I kender dem og ved hvad for en der er bedst..

Den ene jeg har fundet er fra Harald Nyborg, det er en Exceed Pendulstivsav 800 Watt. Link:
http://www.harald-nyborg.dk/p4491/xceed-pendulstiksav-800-watt

Den anden fandt jeg i Biltema, det er en Biltema Stiksav m. Laser 710 Watt. Link:
http://biltema.dk/da/Vaerktoj/Elvarktoj/Stiksav-og-Tigersav/Stiksav-med-laser-710-W-17060/

Håber I kan hjælpe mig lidt så jeg kan bestemme mig for hvilken en jeg skal købe.
På forhånd tak :D

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 11:56

Den fra Harald Nyborg, den er billigere, lidt større motor, større sav dybde

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 11:59

Hvordan går det med dette ? http://www.kandu.dk/Spg159964.aspx

og husk lige de andre gamle ?
http://www.kandu.dk/faq.aspx
http://www.kandu.dk/faq.aspx#25

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 12:28

Men man kan da bare skifte stiksavklingerne ud hvis det skal være en større sav dybde.?

- Det med filmene virkede desværre ikke. Jeg har lukket nogle spørgsmål ned. (Man har jo altid lov at håbe på nogen kan hjælpe inden de 3 måneder man kan have spørgsmålene oppe)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 12:39

Citat
Men man kan da bare skifte stiksavklingerne ud hvis det skal være en større sav dybde.?

Så gi'r det jo ikke nogen mening når de skriver max sav dybe på siden!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 12:42

Citat
Jeg har lukket nogle spørgsmål ned.

Nåe ja, man kan da os bare annullere ? og så lade som ingenting!

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 12:44

Jeg tror den største grund til jeg ikke kan finde ud af hvad for en det skal være er fordi som du siger (Klaudi) Den fra Harald Nyborg er billigere og større motor, og den fra Biltema har nogle ekstra ting med i..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-12 12:46

Køb ingen af dem, køb den bedste, en Bosch...

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 12:47

Citat
Så gi'r det jo ikke nogen mening når de skriver max sav dybe på siden!

Jo det gør der fordi det er den stiksavklinge der er med i.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 12:48

Citat
Nåe ja, man kan da os bare annullere ? og så lade som ingenting!

Jeg lader da ikke som ingenting, det var de spørgsmål som snart ville blive lukket hvis jeg ikke annullerede dem.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 12:49

Svendgiversen, en Bosch er desværre udenfor mit rådighedsbeløb, eller ville jeg gerne købe sådan en.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 12:51

Citat
Køb ingen af dem, køb den bedste, en Bosch...

Den koster jo kassen, skal man kun bruge saven lidt kan en af de billige sagtens gøre det!

Men skal den bruges meget er det nok værd at købe en Bosch.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 12:53

Citat
Jeg lader da ikke som ingenting, det var de spørgsmål som snart ville blive lukket hvis jeg ikke annullerede dem.

Hvorfor anullere? og ikke Acceptere?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-12 12:55

Her kan du se hvorfor:

http://www.bosch-do-it.dk/boptocs2-dk/Hjemmeh%C3%A5ndv%C3%A6rker/V%C3%A6rkt%C3%B8j/DK/da/hw/Stiksave/95250/index.htm

og hvad en stiksav skal kunne og let kunne betjenes...

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 13:01

Citat
Hvorfor anullere? og ikke Acceptere?

Fordi der ikke har været nogle svar som har hjulpet. Hvorfor skulle jeg så acceptere dem?

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 13:04

Svendgiversen, jeg ved Bosch er det bedste jeg havde flere ting fra Bosch for nogle år siden, men dem har jeg ikke mere, men nu har jeg ikke råd til dem, så derfor må det blive en af de andre..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 13:05

Der var da op til flere gode svar!

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 13:07

gode svar er ikke altid dem der virker.. og derfor annulleret fordi intet virkede og de snart har været oppe i 3 måneder og stadig ingenting..

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-12 13:24

Dem fra Bosch plejer at kunne holde retningen (med en ordentlig klinge). Mange af de billige kan ikke. I dit tilfælde vil jeg gå efter den med pendulbevægelse på klingen. Hvis de begge har det, så efter den med den mest stabile klingefastgørelse. Hvis du bruger den jævnligt, går den alligevel i smadder omk nogle år.
vh
pbp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-12 13:28

Begge maskiner er til så lav pris at de kun kan være kinesiske og lavet så dårligt at brugstiden er kort.
Regn ikke med en sammenlagt skæretid på mere end 30 minutter. For mange mennesker er det dog til års forbrug.

du vil få mere glæde af en håndbetjent stiksav til samme pris.

Når der er opgivet en maksimal skæredybde for forskellige materialer, er det det maksimale som maskinkraften kan klare.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 13:30

pbp_et.. Ja, de har begge pendulbevægelse, jeg ved så godt nok ikke hvilken en der har den mest stabile klingefastgørelse..

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 13:42

Tak for svaret pbp_et. Jeg vælger den fra Harald Nyborg, den skulle have den bedste klingefastgørelse, efter hvad jeg har læst mig til.. Så håber den er fin nok :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 13:54

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-03-12 08:08

Det er dyrt at være nærig. Køb dig nu en bedre maskine jeg tror ikke du er så fattig at du ikke kan købe en rigtig maskine. Du er bare nærig,Samme som med dine spørgsmål her inde. som du bare annulerer for at spare point.
alimak