/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Flow simulation i SolidWorks 2011
Fra : hojriiskim
Vist : 402 gange
40 point
Dato : 05-03-12 09:39

Hej.

Jeg arbejder pt på en kandidatafhanling hvor jeg skal have lavet nogle flow forsøg i SolidWorks 2011. Har flow simulation installeret også. Mit problem er nu:

Jeg skal lave en flow analyse igennem et rør som er åbent i begge ender og hvor jeg sætter nogle forhindringer ind i, for at se hvordan luften bevæger sig gennem rører med de forskellige forhindringer. Jeg kan også godt tænke mig at placere nogle forhindringer helt eller delvist udenfor rørets åbning. Jeg har leget lidt med SW i weekenden og har ellers ikke prøve programmet før. Jeg har fået tegnet 2 parts (røret og en forhindring) og samlet dem i en assembly. MEn hvis jeg skal lave en flow analyse vil jeg jo mene den skal være "internal" når det er luften inde i røret jeg vil se på. Der beder den mig om at lave låg i begge ender af røret for den kan lave det. Det giver 2 spørgsmål:

1. Hvordan får jeg lavet de låg? jeg forsøger at tegne en geometri der passer indvendigt i røret og extrudere den til 5mm tykkelse. Men den siger at der er en tykkelse der er 0 eller noget i den stil.
2. Hvordan kan jeg teste flowet med en forhindring helt eller delvist udenfor rører, hvis der skal være låg i begge ender af røret?

på forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-12 19:21

Jeg kender ikke dit program eller din beregning.

Men umiddelbart kan der ikke være noget flow uden at der er gennemgang - så kan der højest måles statisk tryk.
Er du sikker på at det er et låg og ikke en ventil til at styre indgangs tryk og eller modtryk / luftmængde

Betragtning uden at vide hvad du laver.

Annuller spørgsmålet
Fra : hojriiskim

Dato : 23-04-12 11:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål