/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor stemmer de rødt og blåt?
Fra : PeterTheisen
Vist : 1515 gange
10 point
Dato : 05-03-12 06:25

Hvorfor stemmer de fleste folk i arbejde blåt, mens de fleste folk på overførselsindkomst stemmer rødt?

Hvorfor stemmer flest mænd blåt, mens flest kvinder stemmer rødt?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 05-03-12 06:35

Spørg dem af. Det er da noget du påstår. Jeg stemmer farveløs.
Hvad stemmer spørge "Peter"?
vic200

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 05-03-12 06:54

WHAT'S IN IT FOR ME ?

er en helt rimelig og fornuftig begrundelse for hvad man stemmer på.

Kvinder er generelt mere socialt orienterede end mænd, og udvider derfor i større grad end mænd ME til familie og samfund, og en større andel af kvinderne er offentligt ansat!

En grov generalisering, næsten en karikatur, men, selv om man er paranoid kan man jo godt være forfulgt

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-03-12 08:09

man kunne vende spørgsmålet om og spørge:

Hvorfor bliver PeterTheisen uladeligt ved med at stille aldelses tåbelige spørgsmål?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-12 08:23

De stemmesedler jeg har brugt er på tissegult papir og i kabinen hænger en motherfucker blyant.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-03-12 09:01

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-03-12 09:11

"Netop" sagde fiskeren og så tog han hjem.

ak ja

jensviggo

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 09:25

Kommentar
Fra : foxlis

Dato : 05-03-12 10:30

Peter - er det ham fra Liisi, der ikke går før det virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-12 14:09

Jeg stemmer grafitsort.......................for jeg må ikke bruge mine farveblyanter.

Kommentar
Fra : foxlis

Dato : 05-03-12 14:22

Eller er det Peter fra wupti

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-03-12 15:04

nok må være nok, jeg tror den er inde, hvis ikke, ja så må der arbejdes videre, men en dags pause, mon så ikke Peter dukker op.

jensviggo

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 05-03-12 15:16

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-03-12 17:15

Selv tak, PT.

Jeg glemte at skrive, at der er flere kvinder end mænd på offentlig forsørgelse, både før og efter folkepensionsalderen.