/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kia Cee'd - hvilken?
Fra : pedroso
Vist : 621 gange
200 point
Dato : 04-03-12 01:26

Hej!

Så står jeg og skal til at se mig om efter en ny bil. Har rodet med bremserne på min gamle Civic fra 98. Den er dejlig, men jeg kan fornemme træthed og rust sådan lidt over det hele, og jeg har ikke lyst til at lege mekaniker resten af min levetid :)

Det skal være en Kia Cee'd - ja så langt har jeg tænkt. Men hvilken model...? Her er lidt info:
- Jeg har 35 km. på arbejde, men kører vel godt 20-25.000 om året. Har dog små børn, som køres til sport af og til, så småture bliver det også til. Benzin eller diesel? Jeg hælder til benzin.
- Budgettet hedder max 150.000, men må meget gerne være mindre.
- Stationcar (SW) en nødvendighed pga. pladsen. Har musikudstyr som fylder.
- Årgang 2008 eller nyere havde jeg tænkt.
- Motorstørrelse 1.6 eller deromkring. Har ikke brug for at trække andet end en trailer.
- Anhængertræk
- Gerne langt på literen. Er der ikke en Eco model?
- Jeg kan selv søge på bilbasen, så det er lidt mere erfarings-info jeg er ude efter :)
- Helst forhandlerkøb, da jeg godt vil af med min Civic fra 98 i samme omgang.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-03-12 06:46

Jo der er en eco-model i dieseludgaven, og det er absolut et godt valg.
Du kan også vælge en Huyndai i30 model, det er fuldstændig den samme bil, udover karosseri og udstyr som der er mere at vælge af.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 04-03-12 08:46

Jeg hat tænkt på Hyundai i30, men dels synes vi ikke den er så pæn, dels tror jeg den anden er lettere at sælge til sin tid.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-03-12 08:59

Ja, det med pænheden er jo en smagssag, -og den anden påstand kan jeg ikke se det logiske i.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-12 14:23

Det ser ud som et godt valg når du vælger Kia Cee, Bilmagasine har kåret den som årets brugtbil så den holder sikkert prisen godt sammenlignet med andre bilmærker, benzin modellen bør du vælge hvis du har megen bykørsel og korte ture, mange ejere af små dieselbiler er blevet skuffet over at motoren i deres brænstof økonomiske dieselbil står af efter få tusind kilometer, diesel er og forbliver til lange ture og afstanden til dit job tæller som langtur, så du kan sandsynligvis vælge diesel modellen og spare mange penge på transport, diesel er som regel cirka en krone billigere pr. liter end benzin og på 1 liter diesel kører du fra 5-8 kilometer længere end med benzin drevne model, dieselbiler er dyrere i indkøb og afgiften er også højere

Kommentar
Fra : grow

Dato : 04-03-12 15:24

Hvis du kan "nøjes" med en Kia Rio, så kan du få en 1,1 CRDI Motion til ca. 140.000 (27,8 Km./l) eller en 1,1 CRDI Eco Dynamics Plus til ca.155.000,- (31,3 Km./l )

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 06-03-12 22:20

Nej, det skal være en Cee'd.

Skal jeg forstå det sådan at nogle få korte ture ikke et problem hvis jeg kører de der længere ture om hverdagen?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 06-03-12 22:34

Du kan roligt køre korte ture mellem de lange. Problemet er for dem som køber en diesel til bykørsel med mange korte ture.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 07-03-12 20:49

Kanon - jamen så skal jeg jo bare ha' fundet en god en til prisen.

Og så få min Honda gennem syn. Jeg overvejer selv at skifte det der bremserør, men jeg ved ikke om jeg gider længere ...

Nå, men grow og ovn skal ha points. Takker mange gange.

Godkendelse af svar
Fra : pedroso

Dato : 07-03-12 20:50

Tak for svaret o.v.n..

grow, du får i en ny tråd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-12 01:03

Tak og god mange køreture i din nye Kia