/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp pro udskifte til xp home
Fra : omegalotus
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 03-03-12 15:07

udskifte xp pro da denne kører langsomt er original udgave,vil så installere xp home istedet har også CD til denne med nøgle hvordan gør jeg dette ?. det er en bærbar fujitsu/siemens.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-03-12 15:38

Det er al det gris du har samlet op i registreringsdatabasen og autostart, som gør den langsom.

XP home er ikke hurtigere.

Hvis du ikke bruger de udvidede netfunktioner mv. i pro udgaven, kan du bare afinstallere dem.

Der er mange faldgrupper i at skifte operativsystem, især på en bærbar. Hvis du ikke har en original cd med drivere til bundkort DMA, grafik, skærm lyd mv , skal du absolut lade være.
Stol ikke på drivere fundet på nettet, selv fra fabrikantens hjemmeside.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-03-12 16:51

Citat
Det er al det gris du har samlet op i registreringsdatabasen og autostart, som gør den langsom.

Det kan du så afhjælpe med f.eks. dette program: windows_repair_all_in_one

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-12 17:02

Eller også eer et andet program også fint til det. CCleaner findes i en gratis version som klarer det meste

http://www.piriform.com/ccleaner/download

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-12 08:53

Citat
hvordan gør jeg dette

Du sætter CD`en i drevet og lader den boote fra den
Din BIOS skal sættes, så den starter fra dit dvd drev
(der findes mange måder at komme i bios)
http://michaelstevenstech.com/bios_manufacturer.htm
Har du ikke drev på den, kan du bruge dette program,
som kan lægge din skive på en usb pind
http://wintoflash.com/home/en/
Når du så går igang, lader du den køre indtil den når installer/ formater
der kan du så vælge om du vil rydde hele din harddisk
eller indtsllare på en anden del af disken.
Du kan også vælge at installere oven i den gamle,
så skal du bare ikke klikke på formater/
og den gamle installetioin kommer til at ligge i C:/ og hedder OLD...
så beholder du dokumenter og lignende = men ingen programfiler

Godkendelse af svar
Fra : omegalotus

Dato : 06-03-12 17:34

Tak for svaret nomore.