/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Oversættelse
Fra : bauchmann
Vist : 901 gange
500 point
Dato : 02-03-12 14:53

Hej.
Hvad skal jeg gøre for at få oversat fra dansk til engelsk i mail. Jeg mener jeg engang kunne ved hjælp af Google. Da stod der Google oversæt. Husker jeg forkert? Kan det lade sig gøre?

Torben

Kommentar
Fra : werter

Dato : 02-03-12 14:58

Når jeg åbner Gooogle, står der OVERSÆT i den sorte bort foroven i Goooogles vindue. Kig dér!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-03-12 15:19
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-12 15:27

http://translate.google.dk/?hl=da&tab=wT#
På det link skal du kopiere teksten ind. Men vær lige opmærksom på at google ikke oversætter alt gramatisk korrekt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-03-12 16:57

Men det er forståeligt men jeg mener ikke det kan bruges til at sende ud til andre.
Jeg bruger det selv dagligt på jobbet, men kun som inspiration

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-03-12 17:07

Selvfølgelig kan google bruges, men som vebnoob skriver, så gør den det ikke helt korrekt.
Men hvis du er rimlig til det udenbyske engelske, så kan du få den til at gøre det største del af arbejdet.

Brugerne af denne oversætter kan jo selv tilføje rettelser af sætninger, og indrapportere det til google, hvorefter den bliver lidt klogere.

Jeg har oversat flere danske manualer med google, og må efterfølgende korrigere oversættelsen til lidt mere nutidig dansk. - En manual omkring netværk, var noget ud at sejle, da den oversatte port med havn,og sådan vil der være nogle sprogforvirringer med oversættelsen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-03-12 17:24

Syntes også den har været der, men ikke mere.
Har du prøvet standartvisning.
Vil ikke selv til at ændre på det, da jeg har hadt en masse bøvl med det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-03-12 17:26
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-03-12 17:28

Citat
Den grundlæggende HTML-visning er en smule anderledes, end du er vant til, da følgende funktioner ikke er tilgængelige:

•Chat
•Stavekontrol
•Tastaturgenveje
•Mulighed for at administrere filtre
•Tilføjelse, redigering, import eller sletning af kontaktpersoner
•Tilpassede "Fra:"-adresser
•RTF-formatering

Men intet om Translate

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-03-12 17:42

Jeg har lige nu kl. 17.39 afsluttet en oversættelse af en rapport på tysk hvor der afsluttende er en konklusion på engelsk.

Det blev forståeligt, men må dog sige at det engelse er væsentlig bedre end det tyske. Translate er ikke god til de omvendte ordstillinger i tysk.

Men jeg forstod meningen i den 10 sider lange rapport på teknisk tysk.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-03-12 20:51

Citat
Hvad skal jeg gøre for at få oversat fra dansk til engelsk i mail.

Mon ikke der spørges efter DIREKTE oversættelse i selve GMAIL
ikke Google Translate

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 02-03-12 23:57

Hej nomore
Det er lige det det er. Det skal være når jeg skriver i gmail.
Torben

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 03-03-12 01:57

Det kan kun lade sig gøre hvis du læser mails i din browser, hvis du henter dine Gmail med et mailprogram som for eksempel Outlook så kan det ikke lade sig gøre, oversættelsen skulle ske ganske automatisk når der kommer en udenlandsk mail og du læser den i browseren, men du kan ved et uheld slået funktionen fra i dine indstiller, funktionen hedder Oversæt meddelelse på dansk og Message translation på engelsk:
http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=da&answer=139503

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 03-03-12 10:19

Tak for svaret o.v.n..