/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
opv. maskine laver summende lyd?
Fra : jobestar
Vist : 1017 gange
100 point
Dato : 02-03-12 14:13

Hej min Quigg opvaskemaskine fra Aldi er begyndt at lave en mærkelig summende lyd.

Jeg synes næsten det lyder elektrisk/motoragtigt og den sagde ikke sådan i starten. Startede vel efter en måneds brug ca.

her er link til youtube video med lyden. Den er desværre lidt lav, så håber i kan høre det.

http://www.youtube.com/watch?v=nZSNUuHRRPs

Har i et bud på hvad der kan være galt?

Jeg har stadig reklamationsret, men har hørt meget skidt om Aldi og produkter der er fejl på mht. til reperationstid osv. jeg risikerer jo også de siger den ikke fejler noget og jeg får en regning for eftersynet.

den vasker stadig rent, men jeg tør ikke lade den køre uden at være hjemme, det lyder næsten elektrisk og er bange for om det er moteren der fejler noget og kan kortslutte eller lignende.

vh Oscar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-12 14:40

Har du renset din si inde i bunden af maskinen.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 02-03-12 17:53

nej det har jeg ikke, vil jeg da prøv at se på så.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-03-12 10:53

For mig lyder maskinen helt normalt. Jeg kan høre pumpen kører og sender vand rundt i maskinen med spulearmene, som giver den op/ned lyd. lyden kan være anderledes ved nogle vaske, når tingene i maskinen bliver placeret andersledes fra gang til gang.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 13-03-12 18:55

Nå det ser ud til at lyden kom fordi jeg brugte varmt vand. Manualen siger godt nok at man godt må ( det sparer jo strøm når jeg har fjernvarme), men nu prøved jeg at gi den koldt vand og den siger ikke den lyd mere.

Annuller spørgsmålet
Fra : jobestar

Dato : 13-03-12 18:57

Jeg fandt selv løsningen. Jeg ændrede vandtilførsel til koldt vand og nu siger den ikke den mærkelige lyd mere. Manualen sagde godt nok at jeg godt måtte bruge varmt vand og det sparer man jo en del strøm på, da maskinen så ikke selv skal varme det op. Men nu prøvede jeg at ændre til koldt vand og det kan den tydeligvis bedre li.