/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Windows Live Mail
Fra : Fynboerne
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 02-03-12 08:06

Jeg har fået problemer med at modtage mail. Når jeg starter op, kommer der nede i hjørnet en besked om, at den Autoiserer, lidt efter kommer der en rude frem, hvor jeg skal trykke Ok for at sige ja til brugernavn og adgangskode. Når jeg gør det, kommer den bare frem igen og der sker ikke mere. Det gør den bare hele tiden og jeg kan ikke komme længere med den. Den bliver ved med at vise i højre hjørne, at den Autoriserer.
Jeg har aldrig skulle trykke OK for at den henter mail.
Hvad skal jeg gøre for at løse problemet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-12 08:33

Ingenting....

Det er mailserverne der af og til har problemer...

Start maskinen forfra - eller i bedste tilfælde blot start Live Mail forfra - det løser ofte problemet...

Det sker også her af og til.

Hvem er din mail og din netudbyder...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-03-12 08:50

Mit bud: systemgendannelse.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-03-12 09:20

For det første har jeg prøvet med systemgendannelse, det virkede ikke.

For det andet, så må det være flere dage mailserverne har problemer.
Jeg har Dansk bredbånd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-12 09:31

Citat
Jeg har Dansk bredbånd.

Men sikkert ikke mailadresse hos dem......

Som sagt sker "fejlene" når mailserverne skal snakke sammen og give tilladelser....

Det korte af det lange - DU kan intet gøre - det er kommunikationsfejl mellem mailserverne....

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-03-12 09:36

Jeg har haft kontakt til Dansk Bredbånd, som har hjulpet mig gennem opsætningen hvor jeg var i i "Konti, egenskaber, server, hvor jeg var inde og rette i indgående og udgående post." Hvorfor der skulle stå noget andet nu, ved jeg ikke, for i sin tid, fik jeg hjælp til opsætningen og det var det den stod på.
Nu virker det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-12 09:46

Citat
Hvorfor der skulle stå noget andet nu, ved jeg ikke

Det er jo sikkert fordi der er skiftet mailserver, men det burde de da have oplyst dig om INDEN skiftet

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-03-12 15:48

jeg har også haft en del problemer med at modtage mail på windows livemail.
der kommer en dialogboks med en tekst om, at det ikke er muligt at modtage og sende mail fra kontoen.
det sjove er, at når jeg er på arbejde ude på nordsøen, hvor jeg har min pc med, er der overhovedet ingen problemer med det.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 05-03-12 14:20

Der er ikke skiftet mailserver, så det er derfor jeg syntes det er underligt.
Nå pyt, nu virker det jo.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-12 16:03

Citat
Der er ikke skiftet mailserver

Hvor ved du det fra

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 15-03-12 15:11

Jeg har igen haft problemer med at få mail, så jeg havde kontakt til Dansk bredbånd igen. Det viste sig, at på mailserveren lå alle mine mail og fyldte op, så da de blev slettet, så fungerede det igen. Der var ikke mere plads der og jeg var slet ikke klar over, at jeg skal derind og slette mail også.
Jeg bliver nu klogere med tiden.

Annuller spørgsmålet
Fra : Fynboerne

Dato : 22-03-12 10:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål