/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Havefliser
Fra : SillyconValley
Vist : 550 gange
45 point
Dato : 02-03-12 07:46

Jeg står og skal have lagt ca 70 kvm havefliser. har tænkt mig at få et par folk ud og give tilbud på projektet. Hvad skal jeg ca regne med i arbejdsløn ???
bare så jeg ikke kommer til at give total overpris. Bor på fyn.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 02-03-12 07:56

Ca. 250 kr.kvm

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-03-12 10:03

Tariffen er ca. 150 kr. + moms.
Din lokalavis har som regel et annonceafsnit hvor de lokale håndværkere tilbyder deres tjenester.
Tag og kik der!
MV2

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-12 13:15

Alternativt, har du ikke børn, venner eller anden familie der kan hjælpe?

Du skal bare planere, godt med sand på, lægge vandrette lister, som du trækker et bræt hen over,
så kan dine hjælpere hurtigt lægge de par fliser...

Og en sort kasse øl er jo billigere end de ca 15000 kr du må give for så lidt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-03-12 14:49

Selve det at lægge fliserne, er let og hurtigt gjort, og vil altid se pænt ud umiddelbart efter.

Det store arbejde er udgravning og lægning af et tilstrækkeligt stabilt grus og sandlag. Samt omhyggelig planering og med en dug som hæmmer planters og myres aktivitet.

Hvis det sidste er gjort rigtigt , vil fliserne blive liggende smukt i mange år.

Alt for mange tror at det klares ved at køre over med en pladevibrator.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 45 point
Dato : 03-03-12 18:37

Skal det du, altså med ordentlig bund, afretning og strandsand i fugerne til sidst, ville jeg kalkulere med 312,50 pr kvm incl moms og herregårdsten. Du kan altid få det billigere, men som oftest ender der billige med at blive dyrt eller dårligt. Find en troværdig havemand. Helst på anbefaling, sådan du har noget referance. Lad ham levere stenene sådan han har lidt avance på disse.

Kommentar
Fra : SillyconValley

Dato : 04-03-12 08:39

Jeg har en aftale med EN i morgen kl 13 som kommer og giver et tilbud. Og ja jeg regner nok også med at lade ham stå for sten mm. Så skal jeg nok lige vende tilbage med den endelige pris....

Godkendelse af svar
Fra : SillyconValley

Dato : 08-03-12 08:36

Tak for svaret 3773.
Jeg har fået en aftale i hus nu. 27000 kr incl optagning af gamle sten og bortkørsel af dem, lægning af nye sten, lave et ekstra trappetrin ved min hoveddør, sand, sten ja og hvad der ellers måtte skulle bruges. Og ja kender andre der har fået udført arbejde hos ham, og der er kun roser derfra.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-12 16:02

Jamen held og lykke med projektet. Håber det bliver godt!