/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 306 LÅS SKAL SKIFTES?
Fra : Black_megan
Vist : 932 gange
48 point
Dato : 01-03-12 23:41

Hvordan skifter jeg låsen i døren på en peugeot 306 fra 1996 :) jeg kan ikke se hvordan jeg skal få den ud - behøver jeg virkelig at hive hele dørbeklædningen af? der er en gummi/plastik prop i enden af døren - hvis hul blotter låsen en smule inde i døren - men jeg kan ikke se noget der antyder hvordan den skal frigøres? :)

håber nogen kan hjælpe :)

mvh desperat

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 02-03-12 00:16

Citat
behøver jeg virkelig at hive hele dørbeklædningen af?

JA, og selve låsen sidder fast med en split (hestesko) og så går der en stang fra enden af låsen til dørhåndtag og trækspole/centrallås, det er ikke noget du bare lige gør på 5 min.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 02-03-12 12:49

Husk at du skal bruge en ny nøgle som passer til den lås du skifter ud.
Du får derfor 2 forskellige nøgler til dørlåsene.
Medmindre du vælger at udskifte alle dørlåsene.

Du kan muligvis få en ny låsecylinder kodet (de der små metaldimser af forskellig længde) til din gamle nøgle hos din Peugeot forhandler.

Som HD58 skriver, er der kun én vej : af med dørbeklædningen indefra.