/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
siemens SN45E201SK opvasker
Fra : janjuul
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 01-03-12 19:07

Hej.
Var ved at tilslutte den , havde ikke sikret mig godt nok, med at afbryde strømen.
Da jeg satte den til, kom en lille gnist, ingen sikringer sprunget i eltavle....
Men ingen liv i opvasker...har den en seperat sikring? og hvor sidder den.?

Mvh.Jan

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 01-03-12 19:30

Af skade bliver man klog....

Ring til en elektrikker inden du ødelægger endnu mere

Start med at lukke nogen af dine gamle spørgsmål..... Ellers gør Kandu det for dig....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-03-12 20:04

Du har nok sat den til 400 V i stedet for 230 V.
Det er nemmest at købe en ny , og lade være med at tilslutte selv.
Professionelle laver ofte den samme fejl. Men de skal erstatte.

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 01-03-12 21:31

jeg prøvede med en lampe inden opvasker,,,,,,,men skulle ha´slukket på relæ.
og ja ....jeg skal nok lukke mine indlæg,
Mvh.Jan

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-03-12 10:31

Der er ingen opvaskemaskiner til privat husholdning i dag i DK der kører på 400 volt! Alle kører på 230 volt i dag!

Godkendelse af svar
Fra : janjuul

Dato : 04-03-12 11:04

Tak for svaret refi.man skulle bare tænde den.........troede der skulle være lys i display