/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skift af udstødning Peugeot 306
Fra : Seff
Vist : 779 gange
100 point
Dato : 01-03-12 14:30

Hej

Jeg har en gammel 306, som har smidt bagpotten. (Lyder nu som en rigtig racerbil!! )
Jeg kan se at så snart jeg prøver at skille bagpotte og mellempotte fra hinanden, ryger mellempotten fra hinanden også.
Derfor: Har fået anskaffet en brugt mellem- og bagpotte, men forpotten (hvis den hedder det!) er bare blevet savet over, og derfor stikker der nu et stykke ud af mellempotten. Har givet rust-løsner og banket og savet lidt i den, men den vil SIMPELTHEN bare ikke ud. Hvad gør jeg forkert, og hvad skulle jeg måske slet ikke have gjort?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-12 14:45

Sådanne lydpotter har det med at ruste sammen i samlingen. Så en let hånd med en vinkelsliber, til opskæring af den gamle potte, vil nok være det nemmeste.

Kommentar
Fra : Seff

Dato : 01-03-12 14:49

Hvor langt stikker røret fra katten ind i mellempotten? Har været igang med hammer og mejsel, for at få det løsnet. Der er ikke noget at få fat i mere, med vinkelsliber.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-03-12 14:58

Har du mulighed for at varme den rødglødende, er du langt på vej.

Kommentar
Fra : Seff

Dato : 01-03-12 15:03

Min eneste mulighed er at stoppe den i brændeovnen, og det er vist ikke en god ide

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-12 15:38

Citat
Hvor langt stikker røret fra katten ind i mellempotten? Har været igang med hammer og mejsel, for at få det løsnet. Der er ikke noget at få fat i mere, med vinkelsliber.

Det stikker ca. 3-4 cm ind.
Da du ikke har mulig for at varme det op. Så find et rør eller lignende rundt, der kan sættes ind rørret på mellempotten, det skal sættes i en skruestik eller lignende, så det sidder fast, og så banke med en hammer, små/lette slag hele vejen rundt på rørret der er på mellempotten, så er der en mulighed for at få de to rør til at løsne sig, og hvis der stikker så meget ud af det inderste rør på mellempotten, at du kan trygge det sammen med en rørtang, du skal først der hvor slissen er på det yderste rør, save / skære en rille i det inderste rør, før du forsøger ayb trykke det sammen.

Godkendelse af svar
Fra : Seff

Dato : 01-03-12 19:19

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-03-12 23:00

Selv tak Seff