/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
afsmitning på uldtrøje
Fra : lexiben2
Vist : 665 gange
50 point
Dato : 01-03-12 10:31

Øv, har lige vansket en ny uldtrøje, og så kom det store afsmitninger på trøjen fra læderlapper på ærmer, Hvordan kan jeg fjerne pletterne på uld?
M.v.h. Lexiben2

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-03-12 11:27

Hvis den er ret ny og købt med lapperne, er det en bytter i forretningen. Hvis du selv har sat lædderlapperne på en gammel trøje, er det svært at gøre noget fornuftigt.
Tag lapperne af, lav en forsigtig svag affarrvning. Der er betydelig risiko fåe at uld eller farvemønster tager skade, men det er forsøget værd, hvis alternativet er at kassere trøjen.

Meget læder er farvet med anilin, som er vandopløseligt. Nærmest at sammenligne med farvelade.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 25 point
Dato : 01-03-12 11:55

Vask den igen - SAMMEN med et par nylonstrømper

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 17-04-12 17:57

Tak for svaret Nordsted1.