/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
windows live mail
Fra : trimare46
Vist : 700 gange
300 point
Dato : 29-02-12 09:42

min windows live mail er begyndt med at opdatere kalenderen i en uendelighed. det bevirker, at jeg ikke kan modtage mail. hvordan kan jeg få det til at køre normalt igen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-02-12 10:07

Prøv at logge ud af livemail og ryd op i browser cache, log så ind igen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-02-12 12:59

du må lige forklare hvordan jeg gør det, klaudi.
jeg er ikke den store ørn til den slags

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-02-12 13:14

Går ud fra det er web live-mail, der er oppe i top af vindue, ved dit profilnavn et punkt hvor der står log af.

Så åbner du internet browseren(ie) og vælger Sikkerhed i menuen og vælger Slet browserdata

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-02-12 13:17

Hvis det er post programmet Windows Live mail så er der en indstilling hvor du kan vælge hvor tit der skal hentes mail - så vidt jeg husker, jeg sidder ved en Linux computer lige nu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-02-12 13:23

Nu er det jo kalender der opdatere hele tiden!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-02-12 13:30

nu har jeg så slettet browserdata og der fremkommer denne tekst når jeg åbner mailprogrammet.

Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen Hotmail (skipper3).

Serverfejl: 0x80048848
Server: 'https://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/Sync.aspx'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x80048848

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-02-12 13:33

Er det programmet så prøv at opdater det
http://explore.live.com/windows-live-mail

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-02-12 13:38

Det er måske som sidst du havde problemet!
http://www.kandu.dk/dk/Spg155204.aspx

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-02-12 13:46

det er stort set det samme som sidste gang, klaudi.
og jeg har ingen anelse om hvorfor det er vendt tilbage.
egentlig fandt jeg heller ikke helt ud af, hvad der var galt sidste gang.
men det er ret frustrerende når man sidder og venter på en mail og der så ikke kommer noget igennem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-02-12 14:29

Er det på web mailen du får den fejl eller har du sat det op i et postprogram,
Outlook eller ligende program?

Hvis du logger på web mail hva' så?
https://login.live.com/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-02-12 15:09

det er sat op som mit standard mailprogram ligesom når man bruger outlook.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-02-12 15:16

Hvis ikke du kan sende/modtage fra web mail er det nok ms den er galt med, men
det lyder så bare mærkligt, for jeg kan godt sende/modtage mail på min live konto

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-02-12 15:39

jeg har prøvet at logge ind på mailen som om jeg loggede ind fra en anden pc, men det eneste der sker er, at der kommer alt muligt om messenger, som jeg iøvrig er pisse træt af at have.
jeg har prøvet at fjerne det, men hver gang der kommer en opdatering er det der igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-02-12 15:46

Prøv med Thunderbird, et gratis postprogram, her er lidt om det
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-02-12 16:02

det bliver jo lidt bøvlet. så skal jeg jo have ny mailadresse igen og det vil jeg meget gerne undgå.
og det kan helt sikkert også komme til at fungere igen. jeg skal bare lige falde over en ekspert.
men foreløbig tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-02-12 16:10

Nej du skal ikke have ny adresse, du kan bruge din live mail i Thunderbird!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-02-12 16:23

har lige kigget på dit link. det ser svært ud. gad vide om jeg kan finde ud af det.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 29-02-12 16:59

Det er det såmænd ikke, når det er installeret og du starter det, følger du anvisningerne.

Skriver dit navn
din email > hanshansen@live.dk
din logon kode > xxxxxxxxxxxxx

pop-server er > pop3.live.com port 995
smtp > er smtp.live.com

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 03-03-12 14:46

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-12 16:47

var så lidt, fik du det til at virke?