/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
weber grill
Fra : madglad
Vist : 846 gange
100 point
Dato : 28-02-12 17:07

jeg har købt mig en weber performer med gas tænding
hvordan tænder i sådan en op ?

lægger i kul direkte på den nederste rist og tænder for gassen
lægger i kul i de 2 medfølgende bakker og stiller dem over gasflammen
lægger i kul i en grillstarterog stiller den på risten over gassen

mvh madglad

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-12 17:14

Har du ikke fået en brugsforvirring med.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 28-02-12 17:25

Kul??? man bruger da gas-grill ... ellers kan man jo ikke slukke, hvis maden skulle true med at være færdig, før man har drukket øllet!!!

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 28-02-12 17:46

Du bruger grillstarteren og stiller den over gassen

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 28-02-12 17:50

jo der er forvirring med..der er et billed af kul i de to bakker og det er dem man sætter ud i kanten når man skal stege indirekte..tænkte mere på om der var nogen der havde lidt erfaring med den.

ja den med øllet er jo ret vigtigt he he

Kommentar
Fra : gril

Dato : 28-02-12 17:56

lægger i kul i de 2 medfølgende bakker og stiller dem over gasflammen

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-12 17:58

Hejsa.
Du tænder op i en grillstarter og når kullen er glødende fordeler du dem i bakkerne som du i forvejen har sat hvor de skal være.

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 28-02-12 18:18

syntes den med grillstarteren lyder fornuftig piaskov..syntes det navn siger mig et eller andet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-02-12 18:24

Citat
syntes den med grillstarteren lyder fornuftig piaskov

Det er sådan vi gør og altid har gjort. Det kikser aldrig

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-02-12 18:32

Er der noget der kan misforståes?
http://hjem.dk/have/grill-udekoekken/grill/weber/weber-grill-performer-med-gastaending-turkis.aspx?gclid=CIqrmsSZwa4CFUgumAodP0oqOg
Det står jo her, som det sikkert også står i din brugsforvirring.

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 28-02-12 18:50

ja mit spørgsmål angående erfaring kan åbenbart misforståes..og så var det jo ikke for at gøre nogle sure at jeg stiilde et spørgsmål herinde

nå men piaskov svar syntes jeg lyder som en god ide så den skal prøves. glæder mig allerede til de korte bukser skal frem og der skal tændes op..takker for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : madglad

Dato : 28-02-12 18:50

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-02-12 18:51

Tip: For at tænde briketterne nemmest muligt anbefaler vi en Weber-grillstarter. Fyld grillstarteren med briketter, placer den ovenpå 2-3 optændingsblokke eller krøllet avispapir på midten af en kulrist, og tænd papiret eller optændingsblokkene. Ca. 25 minutter senere er briketterne klar. Når briketterne har et gråt lag aske, kan du fordele dem jævnt over kulristen, hvis du skal grille med den direkte stegemetode, eller placere dem på hver side af kulristen, hvis du skal benytte den indirekte stegemetode.
Citat fra weberklubben.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-02-12 18:52

Det var så lidt .