/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar til 5500,-
Fra : guddaRap
Vist : 475 gange
400 point
Dato : 28-02-12 11:13

Hejsa.
Jeg sidder her og skal have bestilt en ny bærbar (helst inden eftermiddag).

Mit budget ligger på +/- 4500-5500 og mine krav er:

- Gerne 15,6" (eller mindre)
- Forholdsvis lydløs
- HDMI
- Gerne god opløsning (men ikke et absolut krav)
- At den har så god processor/grafikkort/ram at den kan klare at køre photoshop og lign. programmer problemfrit
- Skulle kunne spille HD-film promblemfrit
- God batterilevetid
- Helst ikke Glossy skærm (men ikke absolut krav)

Så det er altså ikke en hardcore gamer computer jeg er ude efter, men en bærbar til skolebrug som evt. også er lidt let. Den skal dog lige kunne trække photoshop (da jeg evt. vil læse medier og design), samt spille HD-film.

Jeg håber VIRKELIG, at der er en som kan hjælpe!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-12 11:20

Gå i byen og se på det udvalg der er, og vær kritisk med dit valg. Kun ved at se den i butikken, får du det bedste indtryk.

Kommentar
Fra : guddaRap

Dato : 28-02-12 11:28

Nu er det ikke fordi, de har et voldsomt stort udvalg i Fona og Elgiganten, og bærbare er somregel altid dyrere i butikkerne end på nettet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-12 11:41

Jo men hvis det helst skal være i eftermiddag, så er nettet for langsomt!

Kommentar
Fra : guddaRap

Dato : 28-02-12 11:55

Altså den skal bestilles over nettet på eftermiddag, da jeg skal have den torsdag eftermiddag.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 28-02-12 12:00

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=654274

ganske glimrende til prisen

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 28-02-12 12:13

Jeg vil også sige som severino, gå i butikkerne og tryk på knapper, skriv navnet ned på modelen som du syntes du vil have, og bestil den på nettet det er den biligste løsning

Kommentar
Fra : guddaRap

Dato : 28-02-12 12:13

Men er Acer ikke noget lort? Har jeg hørt fra mange efterhånden..

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 28-02-12 12:20

Jamen det er det tilbage vendende spørgsmål Hvad er bedst til prise...

Men her er nogel tilbud, af nogle gode mærker:
http://www.laptops.dk/misc_search_result.php?price=4000&weight=0&cpu=0&screen=15.4&x=8&y=8

I den dyre ende: http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4279
og i den billige ende: http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3661

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-12 15:27

Det korte af det lange er at du får det du betaler for....

Dine krav er ikke større end de dækker de fleste maskiner...

Skal du absolut op i den nyeste/hurtigeste processor, får du ikke noget til den pris...

Evt. støj kan du IKKE høre på nettet - så kan kun tilslutte mig de andre - kig i butikkerne (de lukker ikke endnu) - find den der kan bruges - gå hjem og bestil den i aften...

Om du kan have den til torsdag er nok mere tvivlsomt med mindre du finder en der ligger som lagervare.

Mærket er egentlig ret ligegyldigt - de bliver næsten alle produceret på de samme fabrikker i østen

Kvaliteten af de forskellige mærker udmønter sig automatisk i prisen...

Prisen er i grove træk bestemt af harddiskstørrelse, skærmstørrelse, processortype samt antal ram..... - resten er "groft sagt" det samme i dem alle....

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-02-12 15:35

Jeg har en acer, den fungerer glimrende.
Den vil iøvrigt kunne opfylde alle dine behov uden problemer.

Acer lort? Er det de samme mennesker som syntes HP er godt??? For det er da helt sikkert noget lort, som brænder sammen.

MHT. priser i ELgiganten, så syntes jeg ofte de stikker eller matcher priser på nettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-12 16:46

Kør til Roskilde og kig på bærbar computer.

http://www.mm-vision.dk/

Jeg har ikke selv handlet med det firma - men heller ikke hørt noget dårligt om dem.

En god løsning til media er en 14" - 15" skærm og så sætte en fladskærm til (evt alm TV via HDMI)
Computerskærm til værktøjer og fladskærm til visning, som to-skærmsystem med bredt skrivebord.
En rimelig hurtig processor og rigeligt med ram.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-12 17:04

Citat
Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 28-02-12 12:0
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=654274
ganske glimrende til prisen

Jeg tænker faktisk på at købe denne da som du siger sp4nker er et rimeligt tilbud. Den fås dog lige et par hundrede billigere her.
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4319

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-02-12 16:45

Fijala grafikkortene er ikke ens, sådan som jeg læser det.
630 M
610 M

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-02-12 17:43

Ok det lagde jeg ikke lge mærke til.

Hvis du gerne vil se den in real, så har Fona også moddelllen, måske ikke helt med det nøjagtig samme hardware indeni, men så kan du få lov at se og føle ved den.

Bilka har den også iht vores avis, men jeg kan ikke finde den inde på deres hjemmeside. Men der var puttet 8 GB ram i og der var vist en smule mindre HD.