/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Adobe Photoshop MB begrænsning
Fra : hjerterum
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 27-02-12 20:20

Hej er der nogen der har lidt erfaring med Adobe Photoshop, jeg har Adobe Photoshop 6,0 og har funderet over om selve programmet har en begrænsning på hvor mange foto eller MB pogrammet kan åbne på engang, hvis jeg åbner 14 filer / Foto på engang og de fylder til sammen 96 MB så er det ud til at programmet ikke kan klare mere, og det er selv om jeg på pcen under jobliste kan se at der på pcen kun er 3,5 GB forbrug på rammen,e og jeg har 16 GB ram på min pc.... så er der en der kan forklare mig om det så er programmet der ikke kan klare mere end det jeg beskriver... jeg støtte på problemet da jeg havde hente 25 foto til programmet og jeg havde beskåret det første, det var der ingen problemer med, før jeg gik op i menuen hvor jeg skulle trykke på knappen GEM SOM så skete der ikke mere........

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-02-12 20:39

Citat
selv om jeg på pcen under jobliste kan se at der på pcen kun er 3,5 GB forbrug på rammen

W_O_W det var meget på - min PC ville jeg sikkert kun bruge 750mb
og det var bare for at åbne/ gemme.....så et eller andet gør du forkert
gemmer du 'ændringer' på samtlige billeder?
----
Mener BTW, at adobe/ windows har en begrænsning
på hvor mange filer du kan/må have åbnet på engang.

Selv bruger jeg
http://www.acdsee.com/en/products/acdsee-14
og det kan klare alle de billeder jeg har, og det er over 10.000 stk´s
MEN, tvivler på jeg kan åbne alle i samme vindue -på samme tid.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-02-12 20:43

Og især Adobe 6.......
troede ikke den fandtes mere = bortset fra dem der deler (filer) mellem hinanden.
Du må gerne får en Adobe 8 på Dansk????????
Men og så videre_ sikkert ikke helt lovligt = især ikke når AKTA er på trapperne.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-02-12 13:44

Luk din Photoshop op.
Gå i Rediger\Indstillinger\hukommelse og billedbuffer.
Her har du en mulighed for at sætte mere hukommelse af til Photoshop.
Vær opmærksom på, - at det også betyder meget hvilken processor du har på din maskine.
Læs mere om dette hos Adobe.
Ammitz

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 28-02-12 19:37

Hej Ammitz nu har jeg været inden i de indstillinger du beskriver når jeg kommer ind i Hukommelse & billedbuffer står Bufferniveauer til 4
og nedenunder er der et punkt der hedder Brug af fysisk hukommelse og under den tekst står der RAM til rådighed 3839074k og under det står der Anvendt af Photoshop 50 % og under det står der de RAm Photoshop RAM 1919537k som de 50 % svare til som pogrammet bruger og som er max da 1919537 X 2 er 3839074k som er de RAM der er til rådighed ..... og der hvor rådigheds RAM står har jeg ikke mulighed for at ændre ..... så måske de 1919537k er MAX. ?????? Hvad siger du.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-02-12 10:09

Du kunne forsøge at øge hvad Photoshop må bruge til f.eks. 80% og så se hvad der sker.
Hvilken processor har din PC.
Det er bedst med en Intel Pentium med bedst opnåelig Cache udnyttelse.
Mere ved jeg ikke om dette, - men det hjalp hos mig, - da jeg fik den bedste Intel Processor jeg kunne få, - monteret i min PC.
Ammitz