/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Redigering af wav filer
Fra : erling_l
Vist : 962 gange
200 point
Dato : 27-02-12 17:02

Jeg har lige siddet og klippe klistret "Dedication to my ex" og lavet den som wav fil. Inden jeg opdaterer mit Sonos anlæg har jeg derfor brug for at opdatere data (kunstner, album osv, så den kommer rigtigt). Men jeg kan ikke få lov at skrive / gemme. Jeg har selv administrator rettigheder på min PC, og alligel fortæller skidtet mig, at jeg ikke har fulde rettigheder - feks

Du skal have tilladelse til at udføre denne handling

Du skal have tilladelse fra Unix User\nobody for at foretage ændringer i filen

Men altså ... jeg har selv lavet den.... og det er på min PC.... så hvordan pokker skal jeg gøre for at få lov at "beskrive" filen - eller få rettighederne??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-12 17:34

Citat
så hvordan pokker skal jeg gøre for at få lov at "beskrive" filen - eller få rettighederne??

Gemme den under andet navn.....

Årsagen er åbenbart at den forsøger at overskrive "originalen" - og den er nok skrivebeskyttet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-12 17:36

Du kan muligvis også blot gemme den på en anden destination....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-02-12 20:02

Højreklik på filen og indsæt dine data/ gem = enten som - eller andet navn.
Citat
Sonos anlæg

Orker ikke søge på det.....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-02-12 20:04

Citat
Du skal have tilladelse fra Unix User\nobody for at foretage ændringer i filen

Men altså ... jeg har selv lavet den.... og det er på min PC

Du sikker på du har rettigheder på 2 maskiner
Unix = ?? Linux
PC = Windows

altså 2 forskellige ting/ maskiner

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-02-12 20:41

Refi - jeg har gemt filerne på forskellige steder - på min NAS server, på min PC under "min" afdeling, på min på under public. Jeg kan skrive i filen men ikke gemme (så heller ikke "gem som" - så kan ikke bare give den et andet navn). Når jeg ser på attributter, er den ikke skrivebeskyttet

Nomore: Er bare et trådløst wifi styret anlæg, der køres fra mobil, pc eller Ipad. Ikke det store hokus pokus - men lidt smart fordi alle rum styres individuelt. Og hvis jeg højreklikke og går ind via egenskaber, kan jeg ikke skrive i filen.

Nej - men jeg har ikke mig bekendt linux . .... kun windows 7. Men ikke desto mindre er det den fejlmeddelelse, jeg får .... grrr,,,,,,

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-12 09:29

Hvis du nu gemmer den som mp3, 192kbps eller større, kan du så rette data,
man kan normalt ikke skrive tag's i en wav fil!

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 28-02-12 16:48

Hej Klaudi. Hvis jeg ripper fra en CD kan jeg faktisk godt skrive i filerne, selv om det er Wav. Jeg synes ikke, MP3 er en option. Jeg bruger musikken på relativt gode forstærkere/højttalere, så jeg vil ikke rigtigt gå på kompromis med kvaliten.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-12 17:07

Ok, jeg har bare forsøgt at skrive tag i en wav, det kunne jeg ikke!

Hvis du laver en mp3 på 320kbps er det da vist svært at høre hvis der er forringelse,
med mindre man har supermands hørelse!

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 28-02-12 17:26

He he.... nej, det er det faktisk ikke. Det er trods alt ikke tilfældigt, at en mp3 normalt fylder 110-12 gange mindre end en ukomprimeret fil :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-12 17:37

Citat
Det er trods alt ikke tilfældigt, at en mp3 normalt fylder 110-12 gange mindre end en ukomprimeret fil

Næh - det er det ikke - det giver MEGET MERE PLADS

Forskellen kan MÅLES men ikke høres...

Det menneskelige øre kan slet ikke registrere den forskel... (når vi snakker 320 kbps mp3)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-12 17:48

Citat
Ok, jeg har bare forsøgt at skrive tag i en wav, det kunne jeg ikke!

Og det er korrekt - det kan man ikke

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 01-03-12 22:57

Fik en ide til at snyde skidtet - kostede 2 kr , men manden blev stædig. Lagde alle filerne på en CD, rippede CD'en - og så kan man ændre undervejs. Lidt bøvlet men virker. Lukker spørgsmålet i morgen - smider point til Refi som første "svarer" - og vel den der egentlig også kom tættest på løsningen med at gemme som noget andet ... :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-12 09:16

Så kunne du jo li'så godt have gemt i mp3, nu har det været redigeret/indspillet/overspillet igen!

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-03-12 09:49

Hvorfor det? Jeg har jo holdt det i wav hele vejen , så jeg har ikke komprimeret det på noget tidspunkt.....

Men OK... skal da indrømme, at jeg har ikke nogen ide om, hvor meget, der evt ødelægges ved diverse komprimeringer. Men pyt, ville bare lige lave en samling af de bedste voice numre - så det er såmænd ikke noget, jeg dyrker så meget.

Var bare irriteret over, jeg ikke kunne få skidtet til at virke.

MP3 er for mig fint.... til mobiltelefoner og Ipods :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-12 09:52

Citat
MP3 er for mig fint.... til mobiltelefoner og Ipods

Det er godt til ALT - som sagt kan dit øre IKKE høre forskellen hvis det er lavet ordentligt....

Wave er jo blot en Bill Gates opfindelse til komputere.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-12 10:02

HUSK...

Den hvor den hørbare forskel har betydning er ved konvertering af lyden....

Om du konverterer den wav eller mp3 er for så vidt underordnet - du ændrer originalen og det kan give noget hørbart.....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 02-03-12 10:39

Fandt lige ud af at MediaMonkey og Tag & Rename kan skrive tags i wav fil!

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-03-12 11:55

YES !!!! Pisse godt, Klaudi !!! Prøvede Media Monkey - præcist det jeg skulle bruge. Også superhurtigt, når jeg lige skal have rettet småting, fordi den, der har lagt data på nettet ikke kan blive enig med sig selv, hvorvidt det hedder DAD, D.A.D, D-A-D eller Disneyland After Dark - så når jeg lader anlægget selv opdatere, tror det, at der er tale om flere kunstnere.

Dette har det helt rigtige værktøj. SUPER !!!

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 02-03-12 11:56

Tak for svaret Klaudi. Helt kanon !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-12 12:02

velbekomme