/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min Mus er mærkelig
Fra : DavidP.
Vist : 394 gange
25 point
Dato : 27-05-03 14:15

Jeg har en Logitech wheel mouse optisk.
Kører xp pro
på en amd athlon 1333
Mit problem er at musens scroll knap har en trykke function som jeg har sat til at "lukke program" når jeg trykker. Det funker fint når jeg er på nettet og lukker ting i IE, jeg kan også lukke mapper i windows - men kun nogen mapper, ikke alle. Jeg kan ikke lukke programmer som "Paint" men godt Photoshop eller Windows media player. Jeg har opdateret med den seneste logitech driver. Jeg har været i msconfig og tjecke at den starter musse driveren op når jeg åbner. Jeg har også forsøgt med en system gendannelse.
Det har virket før - men ikke nu.
Hvad i alverden er der galt.

Håber der er en Einstien der kender til problemet.

Davidp...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-03 16:00

Hej
Har du prøvet at åbne mus i kontrolpanelet find hardware avancerede indstillinger egenskaber og så
forøge længde på input buffer og testfrekvens, også se om din hjulgenkendelse
er sat rigtigt op,de 3 ting har løst flere problemer jeg havde i starten
med min intelliPoint mus (optisk)WIN.Du skal nok teste dig frem til den
rigtige indstilling.

Manse9933

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 27-05-03 17:09

Alt står rigtigt.
Og jeg kan sagtens få den til andre ting hvis jeg vil det - MEN DET VIL JEG IKKE - (dumme mus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-03 17:16

Har du prøvet at afindstallere musens software og så genindstalleret den,min mus kan godt køre uden den software som kom med musen så det er et forsøg værd.Du skulle have kontrol med musen uden,mens du prøver.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-03 17:20

Det gjorde Jeg selv efter et par dage fordi min mus skabte sig og funggerede
ikke som den skulle,det hjalp.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-03 17:28

Du kan også prøve at sætte alle indstillingerne til musen tilbage til standart
også sætte indstillingerne op på ny,man ved aldrig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-03 17:33

Er din mus også trådløs,fordi det kan være at den ikke sender på den helt rigtige kanal??så må der være en søgefunksion på senderen som du kan prøve
at sætte til at scanne mens du holder sende knappen nede på musen.

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 27-05-03 19:42

Jeg har prøvet at fjerne den fra systemet og derefter geninstallere. Hjalp ikke. Hvis jeg ikke bruger softwaren fra logitech kan jeg slet ikke bruge knappen.

den er med tråd så det er ikke porten.

lorte mus - tror sgu jeg køber en med 1 knap

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-05-03 20:13

Jeg tror du delvis "kører" på en gammel logitech driver.
Jeg har lige testet scroll knap som lukke Alt F4 i paint og det virkede.
Emesen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-05-03 21:58

hej !
ja Einstien go go
1.skriv i kør i menuen start: SFC /SCANNOW
2.download regcleaner her for at slette gamle registringsnøgler
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtm
men ta først backup under
filer-save

om ikke andet lidt i tråd med det du slev har prøvet....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-05-03 07:32

Hej
Jeg har lige læst at,har man haft software fra en anden mus indstalleret og har afindstalleret dette så kan det efterlade nogle nøgler i regdatabasen
som så vil konflikte med den nye muse software, og man så skal sørge for at disse
nøgler er slettet fra regedit før man indstallere den nye software.
Bare et foreslag.Søg og find.
Manse9933