/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Oprette forbindelse til trådløst net.
Fra : miss-tk
Vist : 463 gange
100 point
Dato : 27-02-12 09:45

Hej alle.

Jeg har et problem med min ene laptop.
Den kan sagtens finde vores trådløse netværk, men den kan ikke oprette forbindelsen til internettet.

Og da jeg bruger det samme net, på denne computer, er jeg rimelig sikker på det virker.

Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-12 09:56

Hvis du har mac-adresse spærring så slå den fra.
Prøv så at tilslutte
Kan den det så registrer mac-adresse
Slå mac-adresse spærring til igen

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 27-02-12 10:05

Citat
Hvis du har mac-adresse spærring så slå den fra.
Prøv så at tilslutte
Kan den det så registrer mac-adresse
Slå mac-adresse spærring til igen

Jeg ved hvordan jeg finder mac-adressen, men hvordan slår jeg den fra og til?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-12 10:48

Det gør du inde i routerens opsætning men hvis du ikke ved hvordan så har du sikkert ikke mac filtrering, det er nemlig noget du selv skal oprette
Derimod kan du godt have et krypteret netværk og så skal du bare højreklikke på netværks ikonen nede ved uret og klikke Vis trådløse netværk som er tilgængelige, klik på dit eget net og så åbner en boks hvor du skal skrive den kode som er på dit netværk, koden kaldes en nøgle

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 27-02-12 11:01

Citat
Derimod kan du godt have et krypteret netværk og så skal du bare højreklikke på netværks ikonen nede ved uret og klikke Vis trådløse netværk som er tilgængelige, klik på dit eget net og så åbner en boks hvor du skal skrive den kode som er på dit netværk, koden kaldes en nøgle

Der er oprettet forbindelse til netværket, den vil dog stadig ikke gå på internettet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-12 11:31

Hvilken styresystem er der på problem computeren? Er den sat op til automatisk at finde IP adresse?
Det kan du kontrollere ved at højre klikke på netværkskortet og klikke på Status

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-12 16:49

Når du kommer ind i routerens menu, skal du finde filtret for MAC adresser, og tilføje den maskine der skal have adgang, til listen. Husk at SAVE informationerne, og slå så MAC filtret til igen.
I nogle menuer kan man i en ledig MAC boks, åbne et rullemenu og se hvilken MAC adresser er er på netværket; hvor man så klikker på den aktuelle adresse og tlføjer den.
Husk at en bærebar med WiFi, har to MAC adresser, en til LAN og en til WLAN. Nogle routeres MAC-filtre behandler både kabel og Wifi adresser.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-02-12 19:59

Slå firewall fra......

Annuller spørgsmålet
Fra : miss-tk

Dato : 17-03-12 09:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål