/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
programmer ved opstart
Fra : netop
Vist : 709 gange
100 point
Dato : 27-02-12 00:33

Når jeg starter computeren, starter F.ek. også Microsoft Outlook + Google også op. Fint nok...

Men jeg må på en eller anden måde have bedt Revo Uninstaller om at åbne samtidig også - ikke så fint, faktisk irriterende. Hvordan får jeg lige styr på det igen?

Kan simpelthen ikke huske hvor man organiserer startmenuen...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-12 02:34

Windows XP: Klik på Start og på Kør, skriv msconfig og tryk på Enter, i vinduet som åbner klikker du på fanebladet Start og fjerner markering ved de programmer som ikke skal starte sammen med computeren, klik Anvend og på Ok og genstart computeren, klik Ok i det lille vindue som fortæller at du har brugt Systemkonfigurator

Windows Vista eller 7: Klik på start flaget og skriv msconfig i søgefeltet, klik på det fundne resultat, i vinduet som åbner klikker du på fanebladet Start og fjerner markering ved de programmer som ikke skal starte sammen med computeren, klik Anvend og på Ok og genstart computeren, klik Ok i det lille vindue som fortæller at du har brugt Systemkonfigurator

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-12 07:44

Eller blot kig i startmenuen og fjern genvejen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-02-12 08:32

prøv evt

http://www.bran.dk/software/f-styr-p-din-windows-boot-med-soluto/

jeg synes den er nem og man får råd om det er tilrådeligt at fjerne.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-02-12 14:22

Citat
Windows Vista eller 7: Klik på start flaget og skriv msconfig i søgefeltet, klik på det fundne resultat, i vinduet som åbner klikker du på fanebladet Start og fjerner markering ved de programmer som ikke skal starte sammen med computeren, klik Anvend og på Ok og genstart computeren, klik Ok i det lille vindue som fortæller at du har brugt Systemkonfigurator

Lidt mystisk, programmet (REVO Uninstaller) står ikke anført på listen over programmer som skal starte ved opstart... MEN det starter alligevel!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-12 14:27

Så FJERN genvejen fra start

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-12 17:50

Hvis du har CCleaner kan du prøve at starte det, gå til Værktøjer og klikke på Opstart
er Revo der kan du højreklikke på det og vælge Slet element eller Deaktiver

Du kan hente CCleaner her
http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-02-12 18:23

Lidt mystisk, programmet (REVO Uninstaller) stårikke anført på listen over programmer som skal starte ved opstart... MEN det starter alligevel!

Citat
Så FJERN genvejen fra start

Det er jo lidt svært at fjerne noget som ikke er der Refi

Citat
Du kan hente CCleaner her

Den har jeg allerede OG har været inde i den for at finde en evt. genvej der...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-02-12 18:24

Nu vil jeg så prøve at afinstallere Revo og se hvad der så sker...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-12 18:27

Har du prøvet i Tjenester og Planlagte opgaver?

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-02-12 18:36

selve programmet har det ikke et sted hvor man kan redigere i indstillingerne
og der må absolut også være et sted hvor man kan vinge af om programmet skal starte op sammen med Windows

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-02-12 20:01

Mæh, ikke umiddelbart nielsjs - den mulighed er også undersøgt...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-12 20:05

Hvis du køre i Hunter mode er der en indstilling for start med windows!

Godkendelse af svar
Fra : netop

Dato : 27-02-12 20:48

Tak for svaret o.v.n..

Nu har jeg afinstalleret Revo og kører nu et par dage uden og installerer den så igen så ser jeg hvordan det går.
Computeren har fået den store tur med CClaeaneren så der burde ikke være flere spor af Revoen i denne omgang.

Jeg fik det svar jeg søgte - hvor man kan se hvilke programmer der starter op - msconfig - så det er vist som det skal være.

Tak for alle øvrige besvarelser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-12 01:44

Selvtak - lidt øv at problemet ikke kunne løses med forslaget, prøv at installere Revo igen, det er ikke sikkert at den opfører sig forkert denne gang, jeg har Revo på 2 Windows XP og der har aldrig været noget med at den starter uden at blive bedt om det