/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Blodtrykket er steget gevaldigt
Fra : kipumi
Vist : 3766 gange
100 point
Dato : 26-02-12 18:55

Jeg har ikke haft kabelTv - men STUEANTENNE og har haft en boks til at optage og afspille (USB) - og alt har fungeret perfekt. INDTIL det nye signal. Jeg købte en ny boks allerede sidste år i efteråret( Zolid MPEG-4 DVB-T box) der var forberedt på TV" med et boxermodulhul, den holdt nogle måneder, så stod uret af, og den skulle slukkes på boksen og tændes igen, det kunne jeg ikke fra fjernbetjeningen (og batterierne var nye) - jeg klagede til Aldi og fik efter mange og lange samtaler endelig byttet boksen til en anden, den er bare på samme måde stået af for en uge siden. Første spørgsmål er, skal de stadigvæk tage den retur og give mig mine penge igen ? Så har jeg købt en anden boks i forgårs i Jem og Fix: Denver DMB-113CI (Dcb-T mpeg-4-hd-tv tuner) Efter mange og anstrengede manøvre (jeg er ikke nogen ørn til elektronik) fik jeg sat den op og til og fandt kanalerne m.m. Ser jeg kanalerne via TV (altså ikke TV2) er de alle fine og skarpe. Når jeg ser dem gennem boksen er der farve- og lydudfald. Og TV2 er værst. Den kan jeg slet ikke se - det flimrer osv. Der til kommer mærkeligt, at jeg kan optage på USB - og kan se, der står en udsendelse, men jeg kan ikke afspille den. I det hele taget er jeg godt trist og sur og træt. Jem og Fiks får den retur i morgen. Nu har jeg så overvejet at få kabelTV (som er i vores ejendom) - men hvad så. Jeg har købt et boxerkort/+modul/ + et års abonnement til TV2. Det skal jeg så ikke bruge ???? Men skal jo have en ny boks - den skal ikke være dyr, der var jo nok en grund til,a t jeg ikke havde kabelTV før. Men hvilken boks - og kan jeg så optage på usb og se det - uden problemer . jeg ved snart ikke, hvad jeg spørger om her, så jeg holder, og håber I er kloge og kan hjælpe mig. TAK :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-02-12 19:02

Gå til lægen i stedet for alt det ævl.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-12 19:15

Jeg ville vælge Kabel TV, det er stabilt og jeg tror du vil blive tilfreds med det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-12 19:26

Du kan sagtens få din nye boks til at virke, et eller andet sted under installationen har du glemt eller valgt en forkert indstilling for visning, din situation ligner meget den jeg stod i før jul da jeg satte en boks op for min søster, hun har valgt kabel TV fra Yousee så dine problemer løses ikke ved at du vælger kabel tv, kun hvis du også får et nyt TV apparat også, men som sagt kan du få fine billeder på dit nuværende TV med den rigtige indstilling af boksen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-12 19:29

Det var så galt at jeg måtte til at læse manualen før jeg fik boksen til at virke og vise fine billeder hos søster, når jeg læser manualer så er det altså umulig at gætte sig til indstillingerne, har du læst og fulgt manualen?

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 26-02-12 19:37

Ja, jeg har fulgt manualen fuldstændigt. O.V.N. fulgt til punkt og prikke, netop for at være sikkert på, at jeg gjorde det rigtigt fra begyndelsen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-12 19:49

Der er altså et sted under visning eller forbindelse du har valgt forkert, jeg kan ikke huske nøjagtig hvordan jeg gjorde for at få visning med boksen tændt prøv igen det er ikke menneskets lod at give op hvis du vil gå over til kabel tv og undgå boks (til HD kanaler) så skal du samtidig købe nyt fjernsyn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-12 20:47

Hvis du vælger kabelTV behøver du ikke investere i en ny boks....

Det er bare at sætte antennen i TVet....

Du får det så ikke digitalt men analogt....

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 26-02-12 21:13

Ja, men boksen skal jeg så kun bruge til at optage og afspille på. Hvad for en boks skal det så være? Jeg har glemt at sige at jeg bor på 2. sal, og at signalet kun er 85% - HAR LIGE LÆST PÅ NETTET, AT DET SKAL VÆRE 95. mÅSKE ER DET DER, DET GÅR GALT? Nå, det skulle ikke have været med store bogstaver....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-12 21:27

Jeg fatter ikke hvad du vrøvler om....

DU SKAL IKKE BRUGE BOKS TIL KABELTV

Køb en harddiskoptager i stedet...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-12 22:16

I spørgsmålet står der med store bogstaver at Kipumi bruger stueantenne, måske Refi skulle læse spørgsmålet før der svares
Citat
Hvis du vælger kabelTV behøver du ikke investere i en ny boks....

Det er bare at sætte antennen i TVet....
min fornemmelse siger mig at der ikke kan modtages udsendelser fra digitale kanaler på spørgers nuværende TV - måske tager jeg fejl - men hvis det er korrekt så er en boks med PVR funktion en billig og udmærket løsning der mangler så bare at få indstillet boksen korrekt, og det er svært at rådgive om uden at have den foran sig, problemet før jul hos min søster var netop at hun fik kabel TV og ikke kunne modtage digitale kanaler, der blev købt en boks og problemet blev løst efter lidt besvær og en del forsøg, det var teknikeren fra Yousee som fortalte at der skulle et andet TV eller en digital boks til, det er et 6 år gammelt Panasonic fladskærm TV med mpeg 2 tuner

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 26-02-12 22:49

Mit Tv er fladskærm 3 år gmmelt med mpeg2 og 4 tuner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-12 07:41

Citat
I spørgsmålet står der med store bogstaver at Kipumi bruger stueantenne, måske Refi skulle læse spørgsmålet før der svares

Citat
Nu har jeg så overvejet at få kabelTV (som er i vores ejendom) - men hvad så.

Måske du skulle

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-02-12 08:26

Denver DMB-113CI (Dcb-T mpeg-4-hd-tv tuner

Har haft flere Denver " billig boxe" pt bla en 115CI. fra Aldi( minder til forveksling om 113 CI )
den kører nogenlunde og kan optage på usb og extern hd ( sågar på min gamle VHS via Scart ), men for at være på den sikre side skal usb/hd være FAT 32 formatteret.

Softwaren er dog ikke alt for stabil og jævnligt fryser de og man må have netstikket ud et par min. og så bedst køre automatisk tune igen.

Manualens kvalitet kan kun beskrives som mangelfuld .

Måske skulle du opdatere fra nettet-jeg har ikke haft modet endnu

Vær opmærksom på der over en periode har været store ændringer på PVR visniger fra vistnok DR-s side-det har gjort det nødvendigt for mig at "gentune" mange gange, men pt virker det som om ændringerne er ved at være på plads.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 27-02-12 09:21

Øh... hvad er det : køre automatisk tune ?? -

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 27-02-12 09:25

Refi: Med kabeltv. Mit Tv har ikke en usb-port i skærmen, og jeg har ingen hardddiskoptager. Derfor skal jeg finde en boks, som jeg kan sætte usb i - og dermed optage og afspille fra TV (gennem boksen) -jeg syntes nogle af jer, er lidt så hårde ved mig jeg spørger jer, fordi jeg ikke selv kan finde ud af det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-12 09:36

Citat
Derfor skal jeg finde en boks, som jeg kan sætte usb i - og dermed optage og afspille fra TV (gennem boksen)

Netop derfor er du bedre tjent med en harddiskoptager - den behøver ikke koste mere end en ordentlig boks....

Hvis du alligevel vælger KabelTV behøves boksen ikke....

KabelTV sender så ALLE tv kan modtage....

Vil du modtage digitalt skal der naturligvis boks til (eller nyt tv) men du skal først og fremmest beslutte om du vil have kabeltv eller ej - det er forskellige bokse der til.....

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-12 09:38

CITAT
"Øh... hvad er det : køre automatisk tune ?? - "

Du går ind i opsætning og vælger auto search ( mener jeg det hedder ) og ikke mauel.

så leder den efter de kanaler du kan modtage.
bagefter kan du så slette dem der er kodede -eller du ikke vil have i din kanaloversigt

Både Denver 113 CI og 115CI har USB/HD tilslutning og begge har CI stik bagpå

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-02-12 10:21

Dine bokse har nok ikke været "Boxer godkendt" = en minimums kvalitet for modtagelsen skal være til stede, og med alle de forstyrelser der kan komme ind på det nye signal, stiller det store krav til en boks!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-02-12 12:19

Det er ligegyldigt om deer boxergodkendt-bare der er CI stik indgang/udgang i dem og du så køber et Boxer godkendt CI boxergodkendt slot og et TV2 abbkort til at sætte deri

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 27-02-12 12:43

Tak for svaret lham. Jeg har fået det til at virke (i al fald foreløbig) det var besværligt, men det ser ud til, at det er lykkedes. Tak for hjælpen til alle.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-02-12 16:27

godt det kører
hvis du har været på nettet for at software opdatere din box hører jeg gerne om det