/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværksdisk problem
Fra : henrik59
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 25-02-12 15:38

Jeg fandt min Amitech Netshare 2 harddisk frem forleden, og koblede den til routeren.

Nå, men jeg fandt hurtigt disken på den ene af husets to pc'er, som har Vista. Jeg kunne umiddelbart få adgang til alle filer på disken. Så langt, så godt.

På den anden pc, som har Windows 7, kan jeg se disken i stifinder, men jeg kan ikke få adgang til den. Når jeg klikker på den, får jeg flg. svada af Windows:" \\netshare er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse... og bla bla bla. Netværksfejl (1208)."

Er der nogen, der kan hjælpe? Jeg har netværksregistrering, fildeling og hvad man ellers kan aktivere, slået til. Intet krav om adgangskode. Men det virker bare ikke i Win7, øv.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 25-02-12 16:19

Prøv at deaktivere sikkerhedsprogrammet, forsøg dig frem på de forskellige pc-er.
Det var mit problem engang, jeg kunne se den og det hele med den nægtede mig adgang, så deaktiverede jeg sikkerhpr. på den pc. den nægtede at åbne.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-02-12 18:23

Er der installeret software på begge pc´r
Har du oprettet en bruger på din nas.

Som ellers skrevet, sikkerheden - prøv at luk din firewall - eller brug windows egen.

Annuller spørgsmålet
Fra : henrik59

Dato : 26-02-12 01:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg fandt selv en løsning: Jeg havde ikke skrevet den rigtige adresse (i mit tilfælde \\netshare\backup), da jeg skulle tilknytte netværksdrevet. Det er den korte version. Disken har en laaaaang manual, som jeg også var igennem.

Ja, det er sgu ret nørdet, og ikke særlig brugervenligt. Men nu kører det...