/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Mit GTA Vice City kører underligt ???
Fra : Jon
Vist : 904 gange
200 point
Dato : 27-05-03 13:58

Goddag, jeg har et problem med mit GTA Vice City spil (PC)...

Når jeg spiller spillet kører det perfekt, men så når jeg har spillet i et stykke tid så gør den helt kold og begynder at hakke af h..... til, nogen gange skal man bare spille lidt videre så stopper den med det, andre gange hjælper det at trykke ESC og lade den tænke lidt ude i menuen, hvorefter man vender tilbage og alt er normalt...

Det gør ingen forskel hvilken grafik opsætning jeg kører med, jeg har prøvet alt fra det dårligste grafik til det bedste, det gør ingen forskel på hakkeriet....

min computer:
2.6 GHz Intel Pentium 4
512 DDR Ram
nVIDIA Geforce 4 64mb Ram

nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det ? Hvis nogen kan svare rimligt hurtigt og det virker lægger jeg 100 point oven i hatten....

Accepteret svar
Fra : DavidP.

Modtaget 200 point
Dato : 27-05-03 16:56

Hej Jon.

Altså først ville jeg tjecke temperatueren på din cpu - hvis den bliver for varm kan den få dit spil til at hakke.
Der ligger en heatmonitor her:

http://ftp.pcworld.com/pub/new/utilities/system_resources_tune_up_/Mbm5300.exe

En anden ting du kan gøre er at tjecke dit system for fejl når du bruger det maximalt. Dette program kører din puter til det maximale.
Kør programmet i 15 min. eller mere. Hvis den ikke stopper og melder fejl skulle dit system køre ok.
http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/11a8447f0657a8af505e77e85c897bb3/filelib/cpu/hotcpu.exe

Den tjecker også dele af dit system for e.v.t. fejl.

Din maskine skulle nok kunne køre de fleste ting men selvfølgelig skal man altid opdatere sine drivere.

Direct x nyeste version skal være installeret. Den ligger her.
http://www.pcworld.com/downloads/file_download/0,fid,3955,fileidx,1,00.asp

XP SKAL VÆRE OPDATERET FOR AT KUNNE KØRE VICE CITY

Hvis der er et problem for dine broer med at behandle data kan der også opstå fejl i form af "forsinkelser"
Chipset drivere kan du finde her:
http://www.tweakup.dk/HTML/download/chipset.htm

Men ok... muligvis kører du med alle opdaterede drivere din cpu bliver ikke for varm og du har stadig et problem... så prøv det her:

Hvis du kører med en usb mus kan det få dit framerate til at gå langsommere - hvis det er muligt så prøv at skifte mus.

Hvis du kan, så slå VSYNC til i dit grafik korts egenskaber.

I spillet, slå framerate limiter på

Og i dit lyd kort slå "DYNAMIC ACOUSTIC MODELLING" fra

Hvis det ikke løser problemet så må du skrive igen, så tjecker jeg muligheder for andre fejl imens.

Held og lykke
Davidp

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-05-03 20:09

Min cpu nåede som det højeste op på 67C efter et spil GTA med hakken.... den ligger normalt i windows på 52C...

og jeg har den nyeste directX liggende....

og det med XP, mener du Service Pack 1 eller hvad ???

jeg lader den kører det der program der tager 15 minutter nu og skriver bagefter igen hvis den viser noget !

på forhånd tak !

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-05-03 20:38

Den fandt ingen fejl....

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 27-05-03 22:40

Hej Jon.

Med xp mener jeg service 1 som du selv siger.

Men tydeligt hvis du er oppe på en 67 grader at den højst sandsynlig bliver ustabil af det.
Normalt bliver cpu´en ustabil omkring 65 - 70 grader.
Jeg tror det er der den ligger.
Prøv et andet spil og tjeck så temperaturen efter det.

Hvilken køler har du ?

Du kan e.v.t. underclocke lidt hvis din bios understøtter det. Det kan nogen gange bringe temperaturen lidt ned.

Skriv igen når du er videre

davidp

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-05-03 22:45

Glemte lige at sige at det er en bærbar computer jeg har, og den derfor ikke har helt ligså god køling som en stationær.

men jeg installere lige service pack 1 og ser om det hjælper !

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 27-05-03 23:29

Aahhh en BÆRBAR - så kan jeg bedre forstå at din Intell chip bliver så varm
Skulle lige til at spørge om du ikke havde clocket din cpu siden den nåede de temperaturer

Ellers en meget fed bærbar du har dig der !

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-05-03 23:39

Jeg købte den i Aldi for et par måneder siden for 12000 kr. btw, de har en næsten magen til i Aldi i den her uge, det vil sige i mogren tidligt er de væk efter ca. 5 minutter....

Men jeg har lige installeret service pack 1, men jeg gider ikke mere lige nu, så jeg ser om det har hjulpet imorgen når jeg vøgner (har ferie )

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 27-05-03 23:40

Ok - sov godt - snakkes i morgen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-05-03 08:42

Jeg har lige spillet en del, og det lykkes mig ikke at frembringe noget hakken !

så det er sgu godt nok, men jeg lader det lige stå åbent så prøver jeg lige at spille en masse senere idag så jeg kan se om det virkeligt er gået iorden nu !

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 28-05-03 11:42

Føj - du har været tidligt oppe
Og så endda i din ferie... men når GTA kalder så forstår man det jo godt

Husk lige at tjecke temperaturene når du kører - den burde jo først blive ustabil efter de 65 grader ca.

Håper det kører.

Davidp

Godkendelse af svar
Fra : Jon

Dato : 29-05-03 11:01

Tak for svaret, det var virkeligt rart !

Jeg har spillet det mange gange men har på ingen måde kunne frembringe noget hakkeri, så mange tak for hjælpen, du får de 100 point oven i som lovet

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 29-05-03 19:55

Tusind tak selv...

Jeg er glad for du fik det til at køre

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-06-03 10:41

En lille update !

Mit spil begyndte at hakke ligsom det gjorde før et par dage efter, så det hjalp sådan set ikke, men anyway jeg har fundet en løsning, jeg har rejst min bærbare op (bruger en ekstern skærm), så har jeg sat en stor blæser der blæser på underdelen af den bærbare for at køle denne ned, det har hjulpet en del og jeg kan nu holde min cpu under 52´c mens jeg spiller gta vc!

Men er der nogen der har evt. andre løsninger ?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-06-03 10:52

glemte lige:

problemet ligger i at jeg har en bærbar med desktop cpu (FUCK ALDI+medion!!!!!), som så selvfølgeligt bliver alt alt for varm....

har overvejet lidt at klage over det, men jeg tror sgu ikke helt jeg komme så langt med det...