/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
office 2007
Fra : kivi
Vist : 844 gange
100 point
Dato : 24-02-12 18:37

jeg bruger microsoft offic 2007 og der har jeg fået et problem jeg kan modtage mail men jeg kan ikke sende , jeg synes jeg har prøvet alt jeg har scannet for fejl /repareret og jeg afinstalleret og installeret igen er der nogen som har været ude for det samme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-12 19:12

Citat
microsoft offic 2007 og der har jeg fået et problem jeg kan modtage mail

Det er da ganske korrekt.....

Office har aldrig kunnet modtage eller sende mails

Outlook kan (en del af officepakken) - er den du tænker på

Det er næppe programmet der fejler noget - det er din opsætning....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-02-12 20:49

hvilken mailudbyder?

Skulle det mon være en gammel tdc konto du ikke har fået ændret opsætningen på?

Hvis det er så kig på punkt 5, 6 og 7 her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19960

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 25-02-12 08:01

det hele står korrekt er kontroleret flere gange

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-12 08:22

Svar dog på det der bliver spurgt om

HVILKET MAILprogram bruger du...

Er det webmail
er det outlook
er det livemail

HVAD ?????

Det er jo umuligt at konstatere din fejl uden at vide dette....

Et mailprogram virker som et mailprogram skal....

men det kan sættes forkert op....

Og da du kan modtage men ikke sende, er det sat forkert op....

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-02-12 11:40

Hvis du har skiftet mailudbyder, så skal du ændre i kontiindstillinger til udgående post.

asmpt.mail.dk (TDC)
smtp.bbsyd.dk (Sydenergi)

osv.

Clou

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-12 11:40

Hej Kivi
Det lyder ikke som helt som om du har styr på hvordan mailen er sat op.

Din mail adresse slutter med @.....dk eller @....com

Hvad skal der stå på prikkerne ?

min mail slutter feks på @hotmail.com og jeg har også en der hedder @gmail.com

De betyder jeg har en mail hos hotmail og jeg har en mail hos gmail. Nu hvor jeg ved det, kan jeg gå ind på feks Gmails hjemmeside og finde ud hvordan jeg opsætter min konto i feks outlook ekspress:
http://www.officeguide.dk/outlook/37-tips/95-tilfoj-din-gmail-konto-til-outlook-2007

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 25-02-12 13:14

jo jeg ved godt hvordan jeg sætter en mail op men det er dansk kabel men hvorfor den laver det nummer ved jeg ikke men engang i mellem virker det og så virker det ikke så ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-12 13:19

Citat
men engang i mellem virker det og så virker det ikke så

Er det ligefrem en HEMMELIGHED hvilket mailprogram du bruger, siden diu ikke svarer

Da det virker af og til er det jo ikke programmet der fejler noget...

Fejlen ligger enten hos udbyder eller fejl i opsætning....

Dansk kabel (TV) er måske din netudbyder men har INTET med dit mailprogram at gøre....

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 25-02-12 14:02

hej refi prøv at starte forfra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-12 14:15

Der står INTET om dit mailprogram

Der står office 2007 - det er IKKE et mailprogram....

Men OK - vi kommer det nok ikke nærmere.....

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 25-02-12 18:13

Hvis du bruger din netudbyders SMTP server til at sende mails med virker det typisk kun hvis du er logget på ved din netudbyder.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-02-12 19:02

ok, jeg kommer lige med nogle gæt her:

Citat
microsoft offic 2007

Du benytter Outlook 2007
Citat
men det er dansk kabel

Din mailudbyder er Dansk Kabel TV

Så er det denne vejledning du følger, ikke ???
http://www.danskkabeltv.dk/media/12853/dktv.mailops%C3%A6tning_outlook_2007_version_0410-01.pdf

du bør dog ændre smtp porten fra standard 25 til 587, så virker din mail nemlig også når du ikke er på "eget" netværk

Du bør jo også få en fejlmeddelelse når du ikke kan sende, hvad siger den?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-02-12 08:52

refi det er utroligt at alle andre ser ud til at kunne finde ud af at det outlook når det er office 2007

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-12 10:21

Ja - bortset åbenbart fra dig...

Men det er da rart du ENDELIG har besluttet dig for at bekræfte det

Men så kom med din opsætning af POP3 og SMTP samt HVOR du har mailadresse.....

Det er jo ganske givet en fejlopsætning selvom du PÅSTÅR den er kontrolleret - vi har ikke kontrolleret den og det er jo her du spørger....

Nå - der er nok en eller anden der "gætter" videre og løser din "gåde"

Hopper ud her....

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-02-12 10:37

jeg kan godt hopper af nu det ville jeg også gøre hvis jeg ikke forstod mere en du lægger op til

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 26-02-12 13:17

Tak for svaret snaptil.