/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Batteri "fejler"
Fra : Rustica.dk
Vist : 950 gange
50 point
Dato : 24-02-12 16:24

hej Kan-duér.
Ja så sidder jeg med endnu en lille udfordring.
Min bærbar battri indikator, på proceslinjen blinker, og skriver 100% Tilgængelig (Tilsluttet, Oplader) Overvej at udskifte batteriet.

Jeg vil gå ud fra at det er pga. at den er 2 år gammel, og batteriet er slidt, den holder strøm ca. 1 time, bed web søgning, iden strøm tilsluttet.

Er det noget jeg kan gøre noget ved, skal jeg have et nyt batteri, eller kan jeg fjerne den lille fejlbeskrivelse??

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-02-12 16:31

Det tjener nok ikke noget formål at fjerne den lille fejlbeskrivelse - det bliver batteriet sikkert ikke bedre af...

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-02-12 16:32

nej... men jeg vil godt vide om der er andre muligheder for at lave det !!!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 24-02-12 16:35

Prøv at tag batteriet ud og start PCen op på laderen.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-02-12 16:37

Ja det har jeg lige prøvet
Og det virker fint, når jeg sætter batteriet i så skriver den det samme...

Men kan jeg ikke gå ud fra at den virker, men er ved at have det lidt "trægt"?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-12 16:38

Nyt batteri er nok desværre den eneste udvej. Suft på batterier og se om du kan finde dem billigt. Tjek også Ebay, der plejer jeg at handle dem. Det er bare at være stædig så finder man dem til den rigtige pris.

Jeg har fx. i et par måneder tjekket priser på toner patorner til min laser printer og de plejer at koste ca. 350 pr stk. hvis jeg køber dem i DK. På Ebay har jeg så ledt og det billigste er indtil videre fundet til for et komplet sæt på 4 toner, 119.98£ + forsendelse på 9£. Total 1172,30 Dkr.
Så lige i dag tilbud 89,95 + 9,95£ = 907,99 inkl. alt. Det er da ok vel.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-02-12 16:53

det er et batteri til en Toshiba Tecra A9 men jeg syntes ikke lige jeg kan finde ud af at handle på Ebay.. ? Hvad med sikkerhed for at det bliver sendt, og at varen er fin nok ?

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-02-12 16:55

og skal der betales Skat / Told?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 24-02-12 17:03

Hvis du handler i et eu land er der ingen told og skal, der er prisen som du ser den + fragt. Der betales over Paypal som er den mest sikre betalingsmetode der findes. Man er igennem Paypal sikret, så hvis man ikke modtager varen kommer pengene retur til en. Dvs at Paypal er en slags mellemstation for ens påenge, både den ene og anden vej.
HVis du er interesseret skal jeg gerne kigge efter et batteri til dig. fx her

http://www.digi163.com/battery/Toshiba-laptop-battery/Toshiba-Tecra-A9-battery.htm

inkl forsendelse 303,04 i danske kroner

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-12 17:05
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-02-12 17:14
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-02-12 17:14

men der står battri + ??? ved ikke lige hvad det andet er hæhæ

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-12 17:24

øhh forkert link, man kan ikke se hvad du har søgt på.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-02-12 17:26

ahh sorry. det er nok pga. jeg var loget ind..
http://translate.google.com/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www.ebay.dk/
Håber dette er bedre

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-12 17:29

næ det er ikke bedre, kommer kun til forsiden. Det er sikkert fordi du kører via translate. Prøv det direkte link.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-12 17:30
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-02-12 17:45

hmm.. lol.. ja jeg bliver ikke lige klog på det så.. Men Det er det link du viser ...

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-02-12 17:47

Tak for svaret Fijala.
Super. der sparede jeg da lige ca. 200 kr

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-12 17:48

Så et nyt Uorginalt batteri koster kun 231.94 inkl forsendelse fra England. Og der kommer ikke fler udgifter i form af afgifter o. lign. Men kursen kan jo svinge lidt alt afhængig af hvornår du klikke på ja.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-12 17:54

Har du en Paypal konto?

Ellers er det bare at oprette en via Paypal, der skal lige tilknyttes et Visa kort nummer, så kører det helt automatisk uden at du behøver at tænke mere over det. Lige indtil du skifter kort. Så skal du lige ind og ændre det på din Paypal kontop, ellers virker det ikke. Men det er j oegentlig meget logisk.

PS. De patroner jeg købte i dag er allerede afsendt fra England. Fik en mail og at de var shipped.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-02-12 22:34

Ja Prisen blev. 238,59 (Der var lidt paypal gebyre) Men stadig en ok pris sys jeg nok.

Det var fedt lige at skrive lidt sammen med andre om det ;oD
Tak endnu en gang

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-02-12 17:35

Jeg er stor bruger af Ebay. Køber alt fra digital kameraer til støvsugeposer.

Lige for at prale.

Miele støvsuger poser. Normal pris for 4 stk. i Danmark. 99,95
Købt på Ebay og leveret fra Tyskland. 10 stk. 43,67 inkl. fragt. (uorginale, men de er helt ok og iorden.