/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrift på bearnaisesovs
Fra : bauchmann
Vist : 852 gange
500 point
Dato : 22-02-12 17:06

Hej
Er der en herinde der har en god opskrift på bearnaisesovs som man selv laver helt fra bunden. Den skal være lækker.
Torben

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-02-12 17:21

jeg har prøvet denne fra Price, men jeg synes det er alt for besværligt, men OK godt smager den:

http://www.dr.dk/DR1/SpisemedPrice/Opskrifterne/Bearnaise.htm

Det er især varmen der er svær at regulere, hvilket jo endte med, jeg alligevel bruge direkte på blusset- men tro mig, det skal være lavt blus.

Gode armkræfter til at piske- så tror jeg du sagtens kan lave den.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-02-12 17:36

Prices bearnaise har jeg prøvet. Den er da ganske god. Jeg ville dog komme lidt mindre eddike i, så den ikke bliver for sur.
Kom blandingen i en plastikpose af den slags man forsejler med en plastiklynlås, som trykkes sammen. Posen skal helst være lidt kraftig. Varm en gryde vand til 80 gr og lad posen med indhold ligge i til det er gennemvarmet til 80 gr. Det tager måske 20 - 30 min. undgå at komme over 90 gr, da det så skiller og koger inde i posen. Bearnaisen kommes i en skål og røres lidt til sidst med en ske, så den er fin sammenhængende

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 22-02-12 21:23
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-02-12 23:45

Her er en sousvide opskrift: http://svkitchen.com/?p=2774

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 500 point
Dato : 23-02-12 20:56

Kig en gang på denne side:
http://bergholt.net/gastronomi/bearnaise-sauce-hjemmelavet

Det er en god opskrift, og der er meget gode råd til den hjemmelavede bearnaise. Jeg synes personligt, at der skal lidt kørvel i. Essensen må efter min mening gerne være eddikesur, det betyder ikke, at saucen ender med at blive sur.

Det er godt at være to om at lave saucen, synes jeg. Specielt når smørret skal hældes i og der også skal piskes.

Skiller saucen, så kan en isterning hjælpe

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 23-02-12 21:07

Tak for svaret pifo.